Gå til innhold

Husker 2 åringer ekstremt godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to toåringer hvor den ene alltid kommer opp med detaljer fra hendelser ganske langt tilbake i tid, ting som jeg ikke ville kommet på om barnet ikke nevnte det.  Dette barnet legger også merke til hvis noe har endret seg i omgivelsene.

Også har jeg et barn som ikke er slik, de har samme alder og jeg lurer på hva som er mest normalt?

Jeg har bare erfaring med disse to barna så har ikke noe å referere til. De har ikke fynt 2,5 år enda. 

Anonymkode: 2ddbd...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine to eldste husker veldig godt, ja. Sånn ca 9 måneder tilbake i en alder av 1,5 år. Ting som vi ikke ville vært interessert i å fortelle dem, slik som hvilke  uro de hadde over senga. Tror ikke det er vanlig da, men mer vanlig hos dem som har foreldre som har snakket mye til dem, for da lagres slike minner mer enn kun på en visuell måte.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes min på 2,5 har ganske god hukommelse. Hun legger og umiddelbart merke til det om noe er forandret hjemme (flyttet på, noe nytt, noe borte). Men aner ikke hva som er vanlig jeg kjenner ikke så mange 2-åringer og det er mitt første og eneste barn.

Anonymkode: e5169...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn bruker tid på å bearbeide inntrykk. Derfor kan de nevne små ting de har tenkt mye på, uten at det betyr at de generelt husker godt. Mye av det du husker, har de kanskje ikke en gang sett, og iallfall ikke husket.

Anonymkode: c1054...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske vanlig. Frem til de er 3 år husker mange veldig bra. 

Anonymkode: 17870...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Små barn bruker tid på å bearbeide inntrykk. Derfor kan de nevne små ting de har tenkt mye på, uten at det betyr at de generelt husker godt. Mye av det du husker, har de kanskje ikke en gang sett, og iallfall ikke husket.

Anonymkode: c1054...f1b

Er ikke ting barnet har tenkt mye på men helt tilfeldige ting feks jeg nevner en tur i sommer og barnet sier hva det hadde på brødskiven på den turer. Eller jeg viser til noe og barnet sier hvem som sa hva eller hva pappa hadde på seg, uten at dette var noe uten om det vanlige. 

Anonymkode: 2ddbd...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...