AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Del Skrevet 19. september Hvis man har et banklån på 2 millioner, hvor stor forskjell i kroner vil det være på en effektiv rente på 5.7 vs 5.3 %? Anonymkode: 83478...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september Du kan legge inn tallene dine her. Skroll litt ned, så kommer du til en kalkulator: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/lan/boliglan.html Anonymkode: 4e50c...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan legge inn tallene dine her. Skroll litt ned, så kommer du til en kalkulator: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/lan/boliglan.html Anonymkode: 4e50c...482 Da får jeg ca 400 kroner i måneden, 4800 i året. Kan det stemme? Anonymkode: 83478...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #4 Del Skrevet 19. september Med et annuitetslån med 25 års løpetid vil forskjellen på terminbeløpene være 567 kr pr. mnd Anonymkode: a27f8...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 19. september #5 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da får jeg ca 400 kroner i måneden, 4800 i året. Kan det stemme? Anonymkode: 83478...1d4 Spørsmålet bør heller være følgende: Hvor mye blir rentebesparelsen gitt at du nedbetaler med samme beløp som før men til en billigere rentesats? Fordi ved en bedre rente og samme beløp, så går mer til avdrag. Det er det som kan bli til de store summene til slutt. Schmuhju Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Del Skrevet 20. september Schmuhu skrev (4 timer siden): Spørsmålet bør heller være følgende: Hvor mye blir rentebesparelsen gitt at du nedbetaler med samme beløp som før men til en billigere rentesats? Fordi ved en bedre rente og samme beløp, så går mer til avdrag. Det er det som kan bli til de store summene til slutt. Schmuhju Jeg refinansierer for å få mer å rutte med i måneden, slik at jeg kan betale ned forbruksgjeld raskere. Spørsmålet bør altså ikke “heller være» noe som helst annet enn det jeg har sagt i hi. Anonymkode: 83478...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. september #7 Del Skrevet 20. september Om differansen på 0,4% holder seg stabilt gjennom hele nedbetalingsplanen (25 år) sparer du omtrentlig 150'000 Det er jo penger å ta med seg det. Alternativt blir antagelig en banksjef og aksjonærene veldig glade for at du sponser dem med litt ekstra penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Del Skrevet 20. september newman01 skrev (3 timer siden): Om differansen på 0,4% holder seg stabilt gjennom hele nedbetalingsplanen (25 år) sparer du omtrentlig 150'000 Det er jo penger å ta med seg det. Alternativt blir antagelig en banksjef og aksjonærene veldig glade for at du sponser dem med litt ekstra penger Jeg skal selge huset mitt neste år, så det lange perspektivet er egentlig ikke så viktig. Det viktigste er å frigjøre penger her og nå til å kvitte meg med tullegjeld før hussalg. Og med en så liten differanse vil det antagelig ikke lønne seg å flytte lånet, spesielt siden jeg da må legge til et etablerings- og tinglysingsgebyr. Anonymkode: 83478...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. september #9 Del Skrevet 21. september Statens gebyr er 500. Så det er spart inn før oktober er ferdig. Det er ikke mange banker som tar gebyr for å flytte et boliglån. Overraskende lite styr å bytte bank også. E-faktura og avtalegiro overføres automatisk. BankID beholder du i gammel bank. Og du skal jo ha boliglån på det nye huset, så hvorfor ikke bytte til billigere bank med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #10 Del Skrevet 21. september Hat du snakket med nåværende bank om at du har fått et bedre tilbud? Det gjorde jeg, og brått kunne min bank sette med renta ganske mye. Anonymkode: eda09...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå