Gå til innhold

Forstoppelse: stikkpille eller tablett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har fylt seg opp over mange dager, og jeg vil gjerne få løst litt opp. Veldig sjelden at dette skjer. 

Har tatt dulcolax før, mange år siden,  stikkpillen husker jeg som veldig ubehagelig fordi magen bobler og man blir svett og føler seg nesten syk før det kommer ut? Men fordelen er jo at det går fort.. 

Mens tabletten tar 6-12 timer, husker ikke om den også gir magesmerter? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har fylt seg opp over mange dager, og jeg vil gjerne få løst litt opp. Veldig sjelden at dette skjer. 

Har tatt dulcolax før, mange år siden,  stikkpillen husker jeg som veldig ubehagelig fordi magen bobler og man blir svett og føler seg nesten syk før det kommer ut? Men fordelen er jo at det går fort.. 

Mens tabletten tar 6-12 timer, husker ikke om den også gir magesmerter? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

 

Kanskje jeg blander stikkpille med microklyx eller hva det heter. Den tuben. En av disse var hvertfall veldig ubehagelige 😔

Anonymkode: ba1c8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

 

Kanskje jeg blander stikkpille med microklyx eller hva det heter. Den tuben. En av disse var hvertfall veldig ubehagelige 😔

Anonymkode: ba1c8...ce6

Miniklyx (microlax, toilax) er veldig ubehagelig ja! Hvis du tror avføringen sitter som en hard klump helt i nærheten av endetarmen, er det lurt å "tømme nedenfra", altså ved å bruke miniklyx for eksempel, men det skader ikke å prøve f.eks laxoberaldråper som du tar via munnen og at du tar dem om kvelden og da vil du sannsynligvis ha avføring morgenen etter. Så hvis det ikke hjelper, kan du prøve typ miniklyx. 

Anonymkode: 6b6e9...8c9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Miniklyx (microlax, toilax) er veldig ubehagelig ja! Hvis du tror avføringen sitter som en hard klump helt i nærheten av endetarmen, er det lurt å "tømme nedenfra", altså ved å bruke miniklyx for eksempel, men det skader ikke å prøve f.eks laxoberaldråper som du tar via munnen og at du tar dem om kvelden og da vil du sannsynligvis ha avføring morgenen etter. Så hvis det ikke hjelper, kan du prøve typ miniklyx. 

Anonymkode: 6b6e9...8c9

 

Vil det ikke kunne bli smerter/ubehag i magen om dråper/tablett ikke virker, altså at ting løsner men holdes innesperret av en propp? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

Vil det ikke kunne bli smerter/ubehag i magen om dråper/tablett ikke virker, altså at ting løsner men holdes innesperret av en propp? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Jo! 
ville kombinert… duphalac først for å mykgjøre, og så hatt microklyx i beredskap når det kjennes ut som det kommer (for det gjør det neppe, spørs hvor hardt det er). 

Anonymkode: 3bb93...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

Vil det ikke kunne bli smerter/ubehag i magen om dråper/tablett ikke virker, altså at ting løsner men holdes innesperret av en propp? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Hvis du ikke kjenner at avføringen sitter helt nede med endetarmen, tenker jeg at det nok ikke er en propp der. De aller fleste har god effekt av laxoberaldråper og har ikke smerter av det.

Anonymkode: 6b6e9...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har fylt seg opp over mange dager, og jeg vil gjerne få løst litt opp. Veldig sjelden at dette skjer. 

Har tatt dulcolax før, mange år siden,  stikkpillen husker jeg som veldig ubehagelig fordi magen bobler og man blir svett og føler seg nesten syk før det kommer ut? Men fordelen er jo at det går fort.. 

Mens tabletten tar 6-12 timer, husker ikke om den også gir magesmerter? 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Hva med å prøve movicol i stede? 

Anonymkode: dd64b...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å prøve movicol i stede? 

Anonymkode: dd64b...849

Har tidligere prøvd det og alt ble mye verre. Magen fyltes skikkelig opp. Lactulose tåler jeg ikke pga sukkerstoffene, det funker, men jeg har det ikke i hus. 

Anonymkode: ba1c8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...