AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Del Skrevet 19. september I mobilbanken står det bare "til forfall" og at fristen for å betale er i morgen. Anonymkode: efb6f...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I mobilbanken står det bare "til forfall" og at fristen for å betale er i morgen. Anonymkode: efb6f...7e7 Har du penger på kontoen fakturaen er knyttet opp til? Da vil du se i morgen tidlig at fakturaen er betalt helt av seg selv. Altså du trenger ikke gjøre noe som helst. (Har du ikke penger nok til at eFakturaen kan trekkes fra konto, da blir ting straks verre). Anonymkode: 04578...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du penger på kontoen fakturaen er knyttet opp til? Da vil du se i morgen tidlig at fakturaen er betalt helt av seg selv. Altså du trenger ikke gjøre noe som helst. (Har du ikke penger nok til at eFakturaen kan trekkes fra konto, da blir ting straks verre). Anonymkode: 04578...334 Jeg hadde ikke nok penger til å begynne med, men har hatt det nå i to dager. Allikevel har det ikke blitt trekt. Fins det en måte jeg kan betale manuelt? Anonymkode: efb6f...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 19. september #4 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I mobilbanken står det bare "til forfall" og at fristen for å betale er i morgen. Anonymkode: efb6f...7e7 Da har du på en eller annen måte godkjent at den kan trekkes fra din konto innenfor et gitt beløp. Om ikke ligger de til forfall der du går inn og godkjenner for hver gang. Mange foretrekker det første så lenge man kan stole på den som utsteder faktura. Faste betalinger som strøm og faste utgifter gjør jeg det med, så går jeg inn i ny og ned og sjekker at det hele er rett. Dette er faktisk det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 19. september #5 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke nok penger til å begynne med, men har hatt det nå i to dager. Allikevel har det ikke blitt trekt. Fins det en måte jeg kan betale manuelt? Anonymkode: efb6f...7e7 Du kan ikke drive med dette på en konto uten dekning ! Da må du nesten bare få det som en faktura og så selv godkjenne det når det er penger på konto. Dette setter du selv opp i din nettbank. Slike "e faktura" med automatisk trekk må du godkjenne, men dette blir jo ikke trukket om det ikke er dekning på konto. Da må du inn og gjøre dette manuelt. Hvordan du gjør det varierer fra nettbank til nettbank. Men aldri sett opp automatiske trekk på konto du ikke vet om det er dekning på til de datoene som er satt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Del Skrevet 19. september TomKrus skrev (7 minutter siden): Du kan ikke drive med dette på en konto uten dekning ! Da må du nesten bare få det som en faktura og så selv godkjenne det når det er penger på konto. Dette setter du selv opp i din nettbank. Slike "e faktura" med automatisk trekk må du godkjenne, men dette blir jo ikke trukket om det ikke er dekning på konto. Da må du inn og gjøre dette manuelt. Hvordan du gjør det varierer fra nettbank til nettbank. Men aldri sett opp automatiske trekk på konto du ikke vet om det er dekning på til de datoene som er satt. Det høres seriøst ut. Jeg skal se om jeg kan få gjort alt til vanlig faktura da! Jeg er økonomisk uansvarlig og hadde bare 4 kroner i banken for tre dager siden 😅 Anonymkode: efb6f...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Del Skrevet 19. september TomKrus skrev (12 minutter siden): Du kan ikke drive med dette på en konto uten dekning ! Da må du nesten bare få det som en faktura og så selv godkjenne det når det er penger på konto. Helt enig. Avtalegiro på efaktura forutsetter at det alltid er dekning på forfall. Hvis ikke blir det mye oppfølging av det som avvises og plutselig sitter man der med purringer og det som hører til. Har man litt dårlig kontroll på økonomien i utgangspunktet kan det fort gå galt. Da er det enklere med ordinær efaktura uten avtalegiro som må godkjennes hver gang, endre dato så det trekkes umiddelbart og ikke legges til forfall fram i tid. Anonymkode: 47f1e...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 19. september #8 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det høres seriøst ut. Jeg skal se om jeg kan få gjort alt til vanlig faktura da! Jeg er økonomisk uansvarlig og hadde bare 4 kroner i banken for tre dager siden 😅 Anonymkode: efb6f...7e7 Lag deg en regningskonto som du setter av penger til for de faste utgiften du har, og ikke rør de Da kan du ha faste trekk fra denne kontoen. Om ikke må du bare la det være og godkjenne hver enkelt regning i nettbanken når du har dekning. Ellers forblir de utbetalt og så kommer inkassovarslene Selv er jeg knallhard på dette, penger til faste utgifter går foran alt, om jeg så må klare meg uten mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #9 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg hadde ikke nok penger til å begynne med, men har hatt det nå i to dager. Allikevel har det ikke blitt trekt. Fins det en måte jeg kan betale manuelt? Anonymkode: efb6f...7e7 Ta og ring banken din, de kan svare deg mye bedre enn fremmede på et nettforum. Anonymkode: 04578...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 19. september #10 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ta og ring banken din, de kan svare deg mye bedre enn fremmede på et nettforum. Anonymkode: 04578...334 Egentlig ikke De vil svare akkurat det samme. Om du ikke har penger på et gitt tidspunkt, la være å ha autogiro. For da blir disse avvist der og da, og så blir det et svare strev med å holde kontrollen over hva man har betalt eller ikke. Faste trekk er noe man gjennomfører når man vet at det er penger der. Om ikke bare la være. Dette er fasiten alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 19. september #11 Del Skrevet 19. september Hvis forfall er i morgen er det vel ikke rart den ikke er betalt 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): I mobilbanken står det bare "til forfall" og at fristen for å betale er i morgen. Anonymkode: efb6f...7e7 Da blir den trukket automatisk i morgen, under forutsetning av at det står penger på kontoen. Anonymkode: 47d33...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Da blir den trukket automatisk i morgen, under forutsetning av at det står penger på kontoen. Anonymkode: 47d33...8c7 Nei, efaktura må man godkjenne for betaling. Du snakker om avtalegiro. Anonymkode: fd71d...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke nok penger til å begynne med, men har hatt det nå i to dager. Allikevel har det ikke blitt trekt. Fins det en måte jeg kan betale manuelt? Anonymkode: efb6f...7e7 Du godkjenner den vel bare med å trykke på «haken i boksen» ved siden av. Anonymkode: 909c7...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september E-faktura er en faktura du får i nettbanken i stedet for i portkassen. E-faktura må godkjennes i nettbanken før forfall og det er mulig å velge hvilken konto som skal belastes. E-fakturaen kan også være knyttet til en avtalegiroavtale. Da trekkes den automatisk på forfall hvis det er dekning på kontoen. Hilsen bankansatt Anonymkode: f2357...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå