Gå til innhold

Har aleneforeldre et nærere forhold til barna sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da mener jeg foreldre (er vel i all hovedsak mødre) som har 100% eller tilnærmet 100% omsorg for barnet. 

Anonymkode: 0846c...429

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kanskje? Jeg tror også at enebarn har et nærere forhold til foreldrene, og at det blir mindre nært jo flere barn man har, gitt at andre faktorer er like. Det er jo logisk at en eneforelder med et enebarn blir sterkere knyttet til hverandre enn nummer fem i en barneflokk på seks til sine to foreldre…

Anonymkode: 72ba0...d4e

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Men nå sitter jeg på den siden at jeg ikke har kontakt med min mor, som var alenemor til meg og min søster.

Anonymkode: 37036...0f4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemamma til to barn, og vil si at jeg føler jeg kjenner dem veldig godt. Kan fort merke på dem om det er noe...

Så det er en stor fordel syns jeg ❤️❤️💙

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da mener jeg foreldre (er vel i all hovedsak mødre) som har 100% eller tilnærmet 100% omsorg for barnet. 

Ja, det tror jeg

Anonymkode: badf2...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke at verken aleneforeldre eller enebarn er nærere barna/foreldrene sine. Nærhet handler ikke om å være den eneste som får eller gir kjærlighet. Man har og får like mye kjærlighet uansett antall barn eller foreldre.

Anonymkode: 52319...ff6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært alene 100% med mine to. 
ganske stor aldersforskjell, så på mange måter er de begge enebarn. 
Men jeg har nok et usedvanlig nært forhold til begge ja. 
Den yngste er snart voksen, og det har vært så nært fra dag en med begge- og er det fortsatt ❤️ 

føler meg heldig og ville ikke byttet det bort med noe 🥰

Anonymkode: 5cabc...365

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har så mye og si.

Jeg har nesten vært 100% alene med 2 barn, og jeg har et veldig nært forhold til de. Eldste på 23 bor hjemme. Hun bodde borte i 2 år, men da pratet vi daglig, og møttes ca 2 ganger i uken. Yngste sier og at han skal bo hjemme lenge. 

Men min søster som er gift med far til sine barn, og og et like nært forhold til sine 2 barn. 

Anonymkode: 90552...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er alene om alt ansvar for barnet, blir man kjent med barnet på en helt annen måte enn når man deler på ansvaret med en annen voksen. Barn og mamma kommer inn i en helt annen rytme og får et tettere bånd enn når en pappa er der. Mitt inntrykk er at alenemammaer er bedre på å forstå barna sine enn mammaer som deler på ansvaret med en pappa. Alenemødre må forstå barnet fullt ut og gi alt barnet har behov for og har ikke noen annen som kan "ta over" hvis man ikke makter, orker eller gidder. For å mestre oppgaven så MÅ man forstå barnet. Mange foreldrepar støtter seg så mye på hverandre at de glemmer å se selve barnet fullt og helt, og dytter det mellom seg alt ettersom hva de selv ikke orker forholde seg til. 

Anonymkode: e525d...cad

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange foreldrepar støtter seg så mye på hverandre at de glemmer å se selve barnet fullt og helt, og dytter det mellom seg alt ettersom hva de selv ikke orker forholde seg til. 

Anonymkode: e525d...cad

For noe vrøvl.

Anonymkode: 52319...ff6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, desverre, mye grådige damer som vil tjene mest mulig penger på bruddet. Ligger hjemme og trygder seg, henter barna sent på sfo, for å dra seg lengst mulig. Og innbiller seg at de er de beste for barnet, tror mange fedre hadde vært bedre omsorgspersoner. Men late feite damer blir dessverre prioritert.

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 5fb5c...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men tror kanskje det. Som alenefar har jeg veldig små muligheter til å gjøre noe annet enn jobb eller være sammen med barnet, så vi er jo veldig tette. Barnet mangler i praksis halvparten av nærmeste familie, så alt står og faller på meg. Det ligger en slags sårbarhet i å bare ha én forelder i hverdagen, og jeg merker en viss bekymring fra barnet rundt dette.

Anonymkode: 03a47...af6

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For fy faen så mye penger disse damene får, nært 30 000 uten å gjøre en dritt.

Anonymkode: 5fb5c...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lett kan bli enten eller. Altså veldig nært, eller en får veldig nok av hverandre og om kjemien ikke er der så kan barnet kjenne veldig på det å vokse opp og ikke bli møtt og forstått. Sett ulike sider her, men jeg tror nok at for en del små familier så blir det veldig tette bånd for en har bare hverandre. På godt og vondt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Jeg er alenemamma til to barn, og vil si at jeg føler jeg kjenner dem veldig godt. Kan fort merke på dem om det er noe...

Så det er en stor fordel syns jeg ❤️❤️💙

Jeg er gift med barnas far og føler at jeg kjenner mine tre barn veldig godt. Tror ikke alenemødre automatisk har et nærere forhold til barna sine

Anonymkode: 80f5d...230

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gitt nei.

Er oppvokst med alenemor, men aldri vært nær. Nå er jeg selv alenemor, men har et nært forhold til tenåringen.

Anonymkode: e7219...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% alene med mitt barn og har et nært forhold til barnet som nå er tenåring og merker til tross for at jeg er "upopulær" og ungdommen er en typisk tenåring som løsrivelse seg slik ungdommer skal gjøre, så er jeg fortsatt svært viktig for ungdommen.

Anonymkode: e8612...7d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er gift med barnas far og føler at jeg kjenner mine tre barn veldig godt. Tror ikke alenemødre automatisk har et nærere forhold til barna sine

Anonymkode: 80f5d...230

Jeg kan bare skrive for min egen del, og svarer utifra trådens tematikk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor, men tror ikke jeg nødvendigvis har et nærmere forhold til mine barn. Relasjoner må man alltid jobbe med, og det kan nok varierer i grad uavhengig av om man er alene eller ikke om omsorgen. 

Anonymkode: b26e0...2ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...