Gå til innhold

Bestilte time til ufør hos fastlege

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastlegen nektet å skrive søknad i forhold til dette. Jeg orker ikke jobbe meg i hjel, egentlig vil jeg pensjonere meg men fastlegen lo meg i ansiktet og sa han til nød kunne sende henvisning til Psykolpg. Jeg er så så sliten. Ble ikke tatt seriøst føler jeg. Hvordan kan jeg få frem at jg trenger fri fra livet? 

Anonymkode: 4166d...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dette stemmer så støtter jeg fastlegen her. Kanskje du skulle tatt den henvisningen til psykolog? 😉💚 

Livet kan være tøft, og da er det godt med noen å prate med. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha ufør fordi du ikke gidder å jobbe? 

Anonymkode: 42115...5db

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansett starte med sykemelding i ett år, deretter søke AAP også er det et forløp der før du kan be om å søke ufør.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er nok å få orden på økonomien så du kan si opp jobben selv. 

En lege skal ikke sykemelde eller få deg ufør bare fordi du ikke vil jobbe. Samfunnet skal ikke betale på deg bare fordi du ikke gidder å jobbe. 

Anonymkode: 91e2b...7e3

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står jo fritt til å ta fri. Du kan ikke selv bestemme om fellesskapet skal dekke utgiftene dine til det. 

Fastlegen har mange oppgaver, men en av dem er å ikke søke trygdeytelser knyttet til sykdom for folk hen ikke anser å kvalifisere. 

Anonymkode: 699ab...d2d

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ta imot henvisningen til psykolog. Det kan i så fall være inngangsporten inn i Nav.

Før man kan søke om uføretrygd må man ha vært sykemeldt i ett år først. Deretter må man på arbeidsavklaringstiltak/behandling. Etter noen å i dette systemet kan man søke om uføretrygd, dersom man fortsatt er for syk til å gå tilbake i arbeid. 

Anonymkode: cf9c9...a7c

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen skal ikke skrive noe søknad. Det fastlegen skal gjøre er å skrive sykemelding. Så søker du om AAP hos nav. Ring nav og spør om fremgangsmåte 

Anonymkode: 4f437...be3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sliten på livet ei stund jeg å. Og jeg jobbet mindre en periode. Gikk ikke til legen min for å si at jeg ville jobbe mindre for at jeg er sliten. Tok tak selv. Og no jobber jeg nesten fult igjen. Har ikke lyst å jobbe fult noen gang igjen. Og det er mannen min enig i så han jobber mere slik at jeg kan jobbe mindre. Perfekt for oss 

Anonymkode: ab23d...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som tror dette er et troll?

Anonymkode: 1e477...18e

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men det er bedre å ignorere og la disse uintelligente trådene dø ut av seg selv. 

Anonymkode: 4ccd2...dc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fastlegen nektet å skrive søknad i forhold til dette. Jeg orker ikke jobbe meg i hjel, egentlig vil jeg pensjonere meg men fastlegen lo meg i ansiktet og sa han til nød kunne sende henvisning til Psykolpg. Jeg er så så sliten. Ble ikke tatt seriøst føler jeg. Hvordan kan jeg få frem at jg trenger fri fra livet? 

Det er en lang prosess med ufør. Først må du bli sykemeldt, ha eller få tunge/livsvarige diagnoser som utredes via NAV og deres forløp, samt deres lege/psykiater og så, når NAV, gir deg klarsignal kan du søke ufør. Det er ikke noe din lege bare kan søke om fordi du er uttalt sliten og ikke orker mer.

Anonymkode: c3b69...614

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille time til ufør hos fastlege? Tror ikke det er så lett å finne en ufør fastlege som tar i mot pasienter. Om du ønsker å BLI ufør, mistenker jeg at du prøver å kvalifisere ved å skrive denne merkelige posten. Du har en god fastlege, han har allerede gitt deg en fornuftig tilbakemelding. En lege kan som du trolig vet, heller ikke bidra med at du «får fri fra livet».

Anonymkode: 0fcff...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Såklart er dette ett troll. En av de mange som tror man bare kan bestille seg en uføretrygd. Sånn er det ikke. Jeg har nok problemer og lidelser til at jeg absolutt BURDE ha ihvertfall delvis ufør, men her sitter jeg med 100% jobb. Så ufør kommer virkelig IKKE bare levert på døra for de som tror det. 

Anonymkode: 5fe72...be3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tror du fastlegen din bare kan fylle ut et skjema, så er du ufør?
Hvis du har det tøft, så må du ta tak i det eller få hjelp. Ufør er noe man blir hvis man er for syk til å jobbe, det er ikke en pause i hverdagen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar denne idioten. 

Anonymkode: eb771...c38

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Om dette stemmer så støtter jeg fastlegen her. Kanskje du skulle tatt den henvisningen til psykolog? 😉💚 

Livet kan være tøft, og da er det godt med noen å prate med. 

Hva skal jeg snakke md Psykolog om da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

Tror du fastlegen din bare kan fylle ut et skjema, så er du ufør?
Hvis du har det tøft, så må du ta tak i det eller få hjelp. Ufør er noe man blir hvis man er for syk til å jobbe, det er ikke en pause i hverdagen.

Ok. Det visste ikke jeg, visste ikke at det var så omfattende. Kunne tenke meg å ha ferie i eller få ferie snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Du må uansett starte med sykemelding i ett år, deretter søke AAP også er det et forløp der før du kan be om å søke ufør.

Ok men da kan jeg sykemelde meg fra livet mitt hvis det går an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...