AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #61 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det så rart? Uføre er syke, å kunne jobbe hjemme er en annen verden enn det å måtte synkronisere med omverdenen, om det er fysiske og psykiske sykdommer. Dette er ikke en jobb i sammerbeid med noen og handler også om interesse. Men kreative yrker som forfatter, musiker(Du kan lage og gi ut uten plateselskap og uten konserter, om du ikke vil eller kan) foto, kunst kan jo føre til noe om du er heldig. Anonymkode: edf0f...ada Spørsmålet var om jeg synes TS er representativ for uføre, det er det jeg svarer på. jeg har ikke sagt et ord om at det er rart. Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #62 Del Skrevet 21. september 2024 Kjøp et bedre kamera, og lær deg å fotografere. Før eller senere havner man i en situasjon der man får tatt bilder medier kan få bruk for, og man kan jobbe seg opp til å bli frilansfotograf. Anonymkode: 7946f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #63 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøp et bedre kamera, og lær deg å fotografere. Før eller senere havner man i en situasjon der man får tatt bilder medier kan få bruk for, og man kan jobbe seg opp til å bli frilansfotograf. Anonymkode: 7946f...202 ... noe som betyr at man må komme seg ut; hjemmekontoret er ikke aktuelt her. Et annet alternativ er et samlerområde som folk interesserer seg for; det er mange hobbyer som kan føre til en liten ekstrainntekt. Anonymkode: 7946f...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #64 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): ... noe som betyr at man må komme seg ut; hjemmekontoret er ikke aktuelt her. Et annet alternativ er et samlerområde som folk interesserer seg for; det er mange hobbyer som kan føre til en liten ekstrainntekt. Anonymkode: 7946f...202 Fra hjemmekontor? Hva da? Anonymkode: 88d6d...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #65 Del Skrevet 21. september 2024 Jeg er ufør, og hadde jeg vært en smule teknisk begavet, hadde jeg hatt en liten jobb jeg kunne utført hjemmefra. Men etter flere mislykkede forsøk på en del ting har jeg innsett at jeg ikke har nok kognitiv kapasitet, ikke klarer å sitte den tiden det tar(pga smerter, utmattelse osv). Da bruker jeg ikke 50k på et kurs, og 50k på utstyr. Bruker allerede kredittkort for å betale dyre medisiner. MEN har drømt om alt fra webdesign, digital markedsføring, bruke KI for å skrive digitale barnebøker (med illustrasjoner), lese korrektur, oversette, selge digital kunst(bilder) osv osv. Hadde dagene vært litt mer stabile, hadde jeg prøvd meg på mindre jobber, der man må ut, feks: Sitte i et styre i borettslaget eller i en pasientorganisasjon. Feks ME foreningen har høyt honorar. BPA(har sett stillinger 3-4 t i uka), med kveld og helgetillegg ser det ut som om man kan få 320-348 kr/t. Besøke eldre, 175 kr/t Støttekontakt, type 2 t jobb. Lønn kanskje 180kr(?)/t Anonymkode: 0502c...d25 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #66 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørsmålet var om jeg synes TS er representativ for uføre, det er det jeg svarer på. jeg har ikke sagt et ord om at det er rart. Anonymkode: 88d6d...212 Hva du syns, utifra noe skriv om en person du aldri har møtt? Hvorfor MÅ du gjøre deg opp et bilde hva du syns om uføre utifra dette uansett? Prøv å vær ufør, du kommer ikke til å like det. Anonymkode: edf0f...ada 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #67 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva du syns, utifra noe skriv om en person du aldri har møtt? Hvorfor MÅ du gjøre deg opp et bilde hva du syns om uføre utifra dette uansett? Prøv å vær ufør, du kommer ikke til å like det. Anonymkode: edf0f...ada Gjør jeg sikkert, høres helt nydelig ut å bli forsørget av staten mens andre må jobbe og slite. Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #68 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gjør jeg sikkert, høres helt nydelig ut å bli forsørget av staten mens andre må jobbe og slite. Anonymkode: 88d6d...212 Så du ønsker å være syk? Anonymkode: 51b5b...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #69 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du ønsker å være syk? Anonymkode: 51b5b...0d9 Kanskje jeg er syk, hva vet du om det. Uansett, TS sier jo at hun kan jobbe, men hun har ikke lyst til å jobbe i butikk og det er den eneste jobben hun får ettersom hun ikke har utdannelse. Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #70 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jeg er syk, hva vet du om det. Uansett, TS sier jo at hun kan jobbe, men hun har ikke lyst til å jobbe i butikk og det er den eneste jobben hun får ettersom hun ikke har utdannelse. Anonymkode: 88d6d...212 Mener syk nok til å bli ufør. Det er jo en grunn til at TS er ufør, hva det er kan vi jo bare spekulere i, men det er jo da tydeligvis gjort en grundig vurdering av h*ns inntektsevne. Anonymkode: 51b5b...0d9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #71 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fra hjemmekontor? Hva da? Anonymkode: 88d6d...212 Dersom man er dyktig og kreativ kan jeg se for meg det å lage oppskrifter på strikkeplagg og andre prosjekter kan bli en inntektskilde. Anonymkode: 2b19f...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #72 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Gjør jeg sikkert, høres helt nydelig ut å bli forsørget av staten mens andre må jobbe og slite. Anonymkode: 88d6d...212 Håper du får alvorlig migrene å må ligge på et mørkt rom i 3 måneder, så kan vi snakkes igjen etter det 😊 Ha en nydelig tilværelse. Anonymkode: edf0f...ada 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #73 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper du får alvorlig migrene å må ligge på et mørkt rom i 3 måneder, så kan vi snakkes igjen etter det 😊 Ha en nydelig tilværelse. Anonymkode: edf0f...ada Jeg har vært sengeliggende mye lengre enn det, men takk skal du ha. Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #74 Del Skrevet 21. september 2024 Så utrolig mange urealistiske forslag i denne tråden, jeg blir helt svett. En vilkårlig ufør person man ikke kjenner skal bare prøve seg som frilansfotograf, billedkunstner, oversetter og musiker?😂 Anonymkode: dc13a...1be 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #75 Del Skrevet 21. september 2024 Drømt om dette hjemmekontoret? Jeg har fast hjemmekontor og har hatt i mange år, lenge før pandemien, Det er jo ikke forskjell på hjemmekontor kontra sitte på kontoret fysisk sammen med andre kollegaer. Arbeidsoppgavene er de samme, stresset osv. Jeg jobber i et stort selskap og vi er mange som sitter fast på hjemmekontor, mens noen velger kontoret og noen velger en hybdrid løsning. En sparer inn på reisevei og reise utgifter. Men min jobb krever høy utdannelse, og det samme gjelder for mine kollegaer. Samme med andre jeg kjenner som sitter på hjemmekontor Anonymkode: 4aba5...871 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #76 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 22.40): Tenkte jeg også 🙈 å sitte hjemme og lese bøker for betaling uten noe erfaring eller utdannelse høres helt usannsynlig ut. Selvfølgelig krever de noen som kan språk godt! Anonymkode: 6d836...642 AI får nok jobben før deg, dessverre Anonymkode: 8e997...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21. september 2024 #77 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men da får du sikkert nok penger fra staten. Sliter man med å få økonomien til å gå rundt tar man de mulighetene som byr seg. Anonymkode: 88d6d...212 Hadde ikke tatt en sex-chat jobb uansett hvor "desperat" jeg hadde vært etter penger 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #78 Del Skrevet 21. september 2024 Mardina skrev (18 minutter siden): Hadde ikke tatt en sex-chat jobb uansett hvor "desperat" jeg hadde vært etter penger 😄 Så hvis hunden din trenger en akutt operasjon som forsikringen din ikke dekker, du har ingen buffer og ingen kan låne deg penger, så skal den bare dø? Fordi du er for fisefin til å drive med sexchat? Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #79 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvis hunden din trenger en akutt operasjon som forsikringen din ikke dekker, du har ingen buffer og ingen kan låne deg penger, så skal den bare dø? Fordi du er for fisefin til å drive med sexchat? Anonymkode: 88d6d...212 Ja, da ville jeg latt hunden dø. Det handler ikke om å være fisefin, for en merkelig oppfatning! Jeg ville nok i en akutt situasjon brukt andre muligheter - kredittkort, utvidet lånet, lånt av familie/venner, startet spleis, solgt eiendeler, leid ut leiligheten på airb’n’b (kunne bodd i telt i sommerhalvåret), jobbet overtid, skaffet ekstrajobb på McDonalds - maaaaange muligheter før sexchat 😂 Anonymkode: b7180...460 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21. september 2024 #80 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så hvis hunden din trenger en akutt operasjon som forsikringen din ikke dekker, du har ingen buffer og ingen kan låne deg penger, så skal den bare dø? Fordi du er for fisefin til å drive med sexchat? Anonymkode: 88d6d...212 Det handler ikke om å være fisefin. Sexchat er ikke aktuelt for meg uansett. Og hvorfor blander du hunden min inn i dette? Det har jo absolutt ingen relevans..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå