Lava Anne Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september Korrektur på bøker, litteraturanmeldelser/kritikk hvis du har noe erfaring eller har lest mye. Du kan studere også, feks litteratur, for å styrke muligheten for å få en slik jobb? Musikkanmelder? Telefonselger? Frivillig arbeid er heller ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september Korrektur og oversettelse er jobber de med riktig utdanning sliter med å få nå pga K.I. Anonymkode: 17b61...397 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er ikke den mest sosiale, men er oppegående og har et «godt» hode. Jeg er ufør, grunnet både sykdom og oppvekst, men er likevel ei dame med pågangsmot. Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall. Er glad i å både lese og skrive, så har alltid «drømt» litt om dette «hjemmekontoret» mange snakker om. Men hva kan jeg bidra med? Finnes det en jobb for meg der ute? Anonymkode: 72c23...a99 Dagens uføre fornekter seg altså ikke... Ikke bare skal de ha jobb, de skal ha en god jobb som kan utføres fra hjemmekontor - helt uten utdannelse 😅 Anonymkode: 88d6d...212 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dagens uføre fornekter seg altså ikke... Ikke bare skal de ha jobb, de skal ha en god jobb som kan utføres fra hjemmekontor - helt uten utdannelse 😅 Anonymkode: 88d6d...212 Hvor fikk du "god jobb" ut av HI? TS er vel ute etter en jobb de kan mestre. Anonymkode: 51b5b...0d9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor fikk du "god jobb" ut av HI? TS er vel ute etter en jobb de kan mestre. Anonymkode: 51b5b...0d9 "Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall." Står ingenting om at vedkommende ikke mestrer det, bare at butikkjobb ikke "passer". Anonymkode: 88d6d...212 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september Hvis du er veldig god til å skrive, så kan du kanskje slå deg opp som frilans-skribent eller til og med skrive en bok? Eller sånne noveller til blader? Kanskje litt utdøende kunst men. Ikke at det er verdens letteste vei til mål altså, men jeg kjenner de som har gjort begge deler og fått litt inntekt på det. Man kan også skrive og selge for eksempel konfirmasjonssanger og sånt. Men man må jo slå seg litt opp først, markedsføre seg selv. Og ha et visst talent. Anonymkode: ee176...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #27 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for mange gode svar! 😊 jeg skal undersøke litt, utdanning har jeg tenkt på, men vet ikke om jeg får det til.. Men det med å feks lese korrektur på bøker er jo virkelig noe jeg kunne like. Er verdt er forsøk å kontakte forlag ❤️ Anonymkode: 72c23...a99 Jeg har jobbet som korrekturleser. Er utdannet fagoversetter. Det kreves utdanning for å gjøre en slik jobb, det er faktisk ganske krevende. Anonymkode: 34a04...5d8 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er ikke den mest sosiale, men er oppegående og har et «godt» hode. Jeg er ufør, grunnet både sykdom og oppvekst, men er likevel ei dame med pågangsmot. Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall. Er glad i å både lese og skrive, så har alltid «drømt» litt om dette «hjemmekontoret» mange snakker om. Men hva kan jeg bidra med? Finnes det en jobb for meg der ute? Anonymkode: 72c23...a99 Jeg tror det finnes noe for deg ute! Jeg har noen venner som har hatt delttidsjobber som moderatorer på facebook grupper, jobbet litt deltid med markedsføring innen sosiale medier osv. Det forderer jo at du kan noe om sosiale medier så klart, men feks moderatorer er ikke krever ikke så mye bakgrunnskunnskap. Ville satt opp søk på finn.no på hjemmekontor bare for å få en oversikt, og for å få litt følelsen av hvilken bransjer det gjelder og hva du eventuelt trenger av kompetanse. Siden du har erfaring fra butikk har du erfaring med salg og markedsføring, så det tenker jeg du bør bruke for hva det er verdt. Kanskje du kan høre med NAV om de har noen kurs hvis du finner noen områder som kan være interessante? Ville også sett litt i sosiale medier på folk som jobber hjemmenfra - det er flere og flere som skaper sin egen arbeidsplass hjemme, og det kan om ikke annet være inspirerende Masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall." Står ingenting om at vedkommende ikke mestrer det, bare at butikkjobb ikke "passer". Anonymkode: 88d6d...212 Jeg regner med at TS ikke er ufør pga at hun ikke føler hun passer til noe. Det er jo sannsynligvis bare en formulering som er noe uheldig. Anonymkode: 51b5b...0d9 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september Lage noe du kan selge kanskje? Perle smykker/øredobber/maskemarkører? Spikke smørkniver etc av tre? Strikke/hekle/sy? Anonymkode: 1b90c...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Klarer du å få en utdanning? Du kan jo bruke evig lang tid på å ta den når du ikke trenger studielån. Er du få glad i og flink i språk og kan språkvaske tekster? Lese korrektur på bøker som skal utgis? Ta kontakt med et forlag og hør. Anonymkode: 31628...9a Hvordan skal hun kunne dokumentere at hun er kvalifisert til dette? Hun har jo ingen formell kompetanse å vise til. Hvorfor skal forlaget velge henne, fremfor en person som er utdannet innen diverse språkfag/ litteratur lingvistikk, norsk, fremmedspråk osv? Og uten arbeidserfaring innen feltet? Dessverre tror jeg det er et dårlig råd, hun bør minimum ta et kurs eller to/ noe utdanning. Sagt i beste mening. Anonymkode: a8ab8...6ca 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dagens uføre fornekter seg altså ikke... Ikke bare skal de ha jobb, de skal ha en god jobb som kan utføres fra hjemmekontor - helt uten utdannelse 😅 Anonymkode: 88d6d...212 Dagens uføre? Du mener TS representerer alle dagens uføre? Anonymkode: 5af67...f75 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dagens uføre? Du mener TS representerer alle dagens uføre? Anonymkode: 5af67...f75 Synes HI er ganske representativt for det som ofte skrives her inne. Stadig vekk er det innlegg her uføre som ønsker seg en hjemmekontorjobb. Anonymkode: 88d6d...212 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor så negativ? At slike jobber eksisterer er jo tidenes gavepakke til uføre. Anonymkode: 88d6d...212 Vil ikke akkurat si at det er en gavepakke 😄 Du tenker at dette er en jobb som passer for alle uføre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september (endret) Om du har bra internett, med god nok kapasistet på opplasting, så skal du ta kontakt med NordStat. Du har en grei timeslønn, får bonus om du klarer flere intervju enn det som er satt som "minstekrav" og det er mulighet for å bli med på sosiale ting sammen med de andre ansatte. Endret 20. september av Huldra-78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #36 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan skal hun kunne dokumentere at hun er kvalifisert til dette? Hun har jo ingen formell kompetanse å vise til. Hvorfor skal forlaget velge henne, fremfor en person som er utdannet innen diverse språkfag/ litteratur lingvistikk, norsk, fremmedspråk osv? Og uten arbeidserfaring innen feltet? Dessverre tror jeg det er et dårlig råd, hun bør minimum ta et kurs eller to/ noe utdanning. Sagt i beste mening. Anonymkode: a8ab8...6ca Jeg kjenner folk med sånne jobber. De har utdanning men ikke innenfor norsk språk. Det er garantert en stor fordel å ha språkutdanning av noe slag, og konkurransen fra ki har gjort det langt mer vrient, det betyr ikke at en ikke kan spørre Anonymkode: 31628...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #37 Del Skrevet 20. september Jeg har ingen utdannelse, og jobber fast fra hjemmekontor. Jobber for et IT-firma, hvor jeg holder foredrag og opplæring til kunder og potensielle kunder, hvor jeg forklarer alle funksjonene til vårt software. Anonymkode: f5a44...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 20. september #38 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for mange gode svar! 😊 jeg skal undersøke litt, utdanning har jeg tenkt på, men vet ikke om jeg får det til.. Men det med å feks lese korrektur på bøker er jo virkelig noe jeg kunne like. Er verdt er forsøk å kontakte forlag ❤️ Anonymkode: 72c23...a99 Har du fullført vgs? Det første du trenger for å studere er jo studiekompetanse. Hvis du klarer det kan du studere hva du vil, og bruke så lang tid du vil. Ellers kjenner jeg ei som er ufør, og hun har en liten ekstrainntekt i å selge forever Living produkter( aloe vera) Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #39 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg kjenner folk med sånne jobber. De har utdanning men ikke innenfor norsk språk. Det er garantert en stor fordel å ha språkutdanning av noe slag, og konkurransen fra ki har gjort det langt mer vrient, det betyr ikke at en ikke kan spørre Anonymkode: 31628...9af Det kommer jo an på hva man skal språkvaske. Skal du lese korrektur hjelper det mye å ha utdanning i norsk jo (for eksempel type BA/MA Nordisk språk og litteratur). Selvfølgelig kan man spørre, spørsmålet mitt var mer hvordan ts kan dokumentere, eller argumentere, for at hun er kvalifisert? Anonymkode: a8ab8...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #40 Del Skrevet 20. september Mardina skrev (47 minutter siden): Vil ikke akkurat si at det er en gavepakke 😄 Du tenker at dette er en jobb som passer for alle uføre? Alle som har såpass med restarbeidsevne at de etterspør jobb med hjemmekontor klarer en slik jobb ja. Om man liker det er naturligvis noe annet, men det er mange som ikke liker jobben sin. Anonymkode: 88d6d...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå