Gå til innhold

Å låne bort mannen sin for å gi ufrivillige barnløse barn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mann min har alltid ønsket seg mange barn, ikke jeg. Jeg har 2, ett fra tidligere forhold og ett med han. Jeg er 40 år og han er 29, vi har et trygt og ekstremt kjærlighetsfullt forhold med 100 % tillitt til hverandre. Vi har snakket sammen og vi føler at det er et alternativ at han gjør en annen dame gravid som ønsker seg veldig barn, enten lesbiske i et forhold eller andre som virkelig ønsker seg barn, men ikke gå gjennom sæddonor og den store prosessen det innebærer. Hvordan kan man komme i kontakt med aktuelle i den situasjonen? Det er jo et hårete tema med mange etisk vanskelige diskusjoner. Men vi er sikker på at det finnes mange der ute, som skulle ønske at mann min fantes og kunne gi dem det dype ønske om å få barn. Tanker?

Anonymkode: b534f...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det greit for deg at han har samleie med andre kvinner? Samleie med nakenhet, klining, tenning og nytelse?

Anonymkode: f5c7e...daf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kontakte han skrullingen fra 90 days fiance, han deler garanter tips.

Anonymkode: 30027...a2d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint når arven etter ham skal fordeles. Eller skal ungen strippes for alle rettigheter? 

Anonymkode: 1b56a...3ec

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbiske ønsker naturlig nok ikke samleie for å bli gravide, så da må dere finne andre måter og da er det vel inseminasjon som gjelder. Vet ikke om det er mulig å gjøre selv? Kan mannen din bare sprute i et beger og trekke opp via sprøyte og sprøyte inn i ei dame da?

Og hva tenker han om å få barn som han ikke skal få følge opp? Han må jo si ifra seg eierskapet til sæden sin, han kommer jo ikke til å bli noen pappa for barnet(a). 

Hadde det vært meg hadde jeg vært skikkelig skeptisk til en mann jeg ikke kjenner om han plutselig skulle kommet og krevd å være pappa en gang i fremtiden selvom han kanskje ikke tenkte det nå. Følelser er ofte irasjonelle og man vet ikke hva som kan dukke opp.

Så. Når det gjelder hvordan man kan komme i kontakt med noen som ønsker en gratis spermdonor har jeg dessverre ikke noe svar på. 

Anonymkode: b25f9...05b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.00):

Er det greit for deg at han har samleie med andre kvinner? Samleie med nakenhet, klining, tenning og nytelse?

For alle spermdonorer må ha sex med dama mener du? Dette er vel det minste av problemen.

Men det er jo riski å skulle få barn med en fremed! Dere må snake veldig nøye om forventninger med både deg mannen og dama... Skal mannen din være en aktiv deltaker i barnets liv, hvor mye samvær ønsker han og hvor mye ønsker mor. Hva skjer om barnet blir funksjonshemet, er han forberet på å forsørge barnet?

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåpelig ide. Hva med barnet? Bidrag? Samvær? Dersom han er så lite smart at han vurderer dette, så er det grunn nok til at han ikke bør formere seg.

Anonymkode: 8f584...a61

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mann min har alltid ønsket seg mange barn, ikke jeg. Jeg har 2, ett fra tidligere forhold og ett med han. Jeg er 40 år og han er 29, vi har et trygt og ekstremt kjærlighetsfullt forhold med 100 % tillitt til hverandre. Vi har snakket sammen og vi føler at det er et alternativ at han gjør en annen dame gravid som ønsker seg veldig barn, enten lesbiske i et forhold eller andre som virkelig ønsker seg barn, men ikke gå gjennom sæddonor og den store prosessen det innebærer. Hvordan kan man komme i kontakt med aktuelle i den situasjonen? Det er jo et hårete tema med mange etisk vanskelige diskusjoner. Men vi er sikker på at det finnes mange der ute, som skulle ønske at mann min fantes og kunne gi dem det dype ønske om å få barn. Tanker?

Anonymkode: b534f...054

Hvem rolle skal han ha ovenfor dette eventuelle barnet? Skal han være i barnets liv ?

Eller vil han bare ha mange barn, for å videreføre genene sine eller noe..

Hvem skal stå som far på fødselsattesten? 
Hvordan skal det løses økonomisk? Juridisk? 

Anonymkode: 4b898...b01

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi allerede en nederlender som snart har befolket hele kloden med sitt avkom. Han har sikkert tips.

Anonymkode: e2535...119

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse barna blir jo halvsøsken til ditt barn, så dette påvirker flere enn bare dere to. Dersom mitt barn har halvsøsken der ute ville jeg ønsket de velkommen i familien, men å aktivt lage de er jo å komplisere ting for deres egne barn. 

Anonymkode: 91274...971

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint når arven etter ham skal fordeles. Eller skal ungen strippes for alle rettigheter? 

Anonymkode: 1b56a...3ec

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tåpelig ide. Hva med barnet? Bidrag? Samvær? Dersom han er så lite smart at han vurderer dette, så er det grunn nok til at han ikke bør formere seg.

Anonymkode: 8f584...a61

Barnet(a) blir jo ikke barnet til denne mannen i lovens forstand. Han gir jo bare ut sæden sin til barnløse par og lesbiske. Det blir arv etter den/de foreldrene. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse barna blir jo halvsøsken til ditt barn, så dette påvirker flere enn bare dere to. Dersom mitt barn har halvsøsken der ute ville jeg ønsket de velkommen i familien, men å aktivt lage de er jo å komplisere ting for deres egne barn. 

Det blir jo det samme med vanlig donorbarn også det. En donor kan bli far til opptil 6 stykker tror jeg at jeg har lest. Men, privat kan man vel dele ut sæden sin i hytt og pine så det kan bli flere enn det muligens.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

de trenger spermen hans, ikke sexen.. Det fikser man ved en sprøyte fra apoteket liksom.. 

Anonymkode: e7893...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet(a) blir jo ikke barnet til denne mannen i lovens forstand. Han gir jo bare ut sæden sin til barnløse par og lesbiske. Det blir arv etter den/de foreldrene. 

Det blir jo det samme med vanlig donorbarn også det. En donor kan bli far til opptil 6 stykker tror jeg at jeg har lest. Men, privat kan man vel dele ut sæden sin i hytt og pine så det kan bli flere enn det muligens.

Kommer du til å fortelle barna dine at de har genetiske halvsøsken der ute? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes nok av eksempler på at privat sæddonasjon IKKE har gått etter planen, dersom han feks. gir sæd til et lesbisk par og de senere skilles, og sæddonasjonen ikke gikk via offentlige kanaler, så KAN den biologiske moren velge å gå etter mannen din for barnebidrag istedenfor medmor (dersom medmor er veldig umedgjørlig, blakk, eller hva som enn er problemet). 

Anonymkode: 0e648...dbe

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er jo ikke da en vanlig donor, så han blir faktisk mannens i lovens forstand jo. Gir han bort sæden sin for å hjelpe en gitt par med å få barn uten noe mer om og men så vil det bli som en one night stand og han må betale både barnebidrag og dele arv til dette barnet. 

Anonymkode: f5efe...bbd

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres svært spesielt ut og det er mange ting og tenke over. Du skriver ikke hva slags rolle mannen skal ha i barnas liv. Viss han ikke skal ta del av oppveksten til barnet så er det fult mulig å bli sperm donor i Norge gjennom offisielle kanaler. Det er nok den lureste måten å gjøre dette på.

Viss mannen skal ha et barn han følger opp utenfor forholdet så kan jeg ikke helt forstå at mann med viten og vilje skal lage så mye unødvendige utfordringer for seg selv og forholdet.

Anonymkode: e9071...e2e

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette handler om hans barneønske, antar jeg han ser for seg å ha en rolle i barnets liv, og da vil uunngåelig du - og de andre barna - også få det, og barnets mor/mødre vil være en del av deres liv i uoverskuelig framtid. Har dere tenkt over og snakket om hva det faktisk innebærer?

At han donerer sperm (formuleringen din om å låne bort mannen var jo interessant) ville jeg ikke hatt noen problemer med, men at han skulle bli far - emosjonelt og sosialt - til noen andres barn høres ut som en mer komplisert tilværelse enn jeg bevisst ville gått inn for å skaffe meg.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, barnet er det SISTE folk tenker på, handler bare om JEG VIL. Det er så forbanna egoistisk. 

Anonymkode: 94df1...f04

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det skjer ikke uten videre. Da må paret først offisielt adoptere barnet mannen har gitt donorsæd til, ellers er han fremdeles biologisk far og barnet han donerte sæd for er hans lovmessige arving. Det MÅ altså fylles ut adopsjonspapirer, der han (mannen til ts) sier fra seg farskapet. 

Ellers må barna han donerer sæd og blir biologisk far til, ha arverett og barnet han deler med ts vil måtte dele arven med sine andre biologiske søsken.

Anonymkode: d2cca...f3d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...