AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Jeg har fått tilbud om ny jobb. Nye jobben vil dessverre ikke tilby meg høyete lønn. Jeg synes dette var veldig skuffende og er i tvil om tilbudet er noe særlig bedre. Jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg kommer til. Jeg vet at min nåværende sjef gjerne vil beholde meg og har spurt meg direkte om det er noe han kan gjøre for at jeg blir. Jeg hadde håpet at dette jobbtilbudet kunne hjelpe meg med lønnsøkning, men nå er jeg usikker på om jeg har noe særlig forhandlingsgrunnlag. Noen erfaringer? Skal jeg ta opp med sjefen min på generell grunnlag at jeg har fått et jobbtilbud, som jeg vurderer å ta? Jeg er redd for at han kommer til å spørre hvor mye jeg er blitt tilbydd i lønn, for så å ev. ville matche lønnen. Siden jeg ikke har fått noe høyere tilbud, så har jeg vel lite å forhandle med annet enn at jeg kanskje slutter.. Anonymkode: b3d70...042
Sniff76 Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 Ikke fortell sjefen hva du har fått tilbud om. Jeg hadde nok sagt at det er lønn som var hovedgrunnen til at du har søkt på andre jobber. Hvis det er mulighet for å gå endel opp i lønn, vil du vurdere å bli. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå