Gå til innhold

Ber om hjelp fra klarsynte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en mor og en søster. Dynamikken oss i mellom er ikke alltid helt god. Søsteren min blir ofte fornærmet eller irritert på meg, og holder avstand. Det har gjort at jeg også nå holder avstand, for hele greia er så vondt. Vi begge hjelper vår mor en del, som ikke er i så god form. Vi er i dårlig form alle tre, og det er nok der mye av årsaken ligger. Søsteren min og jeg, som egentlig hadde trengt hjelp selv innimellom, stiller opp for vår mor så godt vi klarer, men hele tiden på bekostning av vår egen helse. I perioder hvor søsteren min hjelper mest, er det lite forståelse fra begge for at jeg er i dårligere form den perioden og må si mer nei. Da glemmes alt jeg tidligere har hjulpet med. Jeg merker at min mor tilsvarende blir oppgitt over søsteren min de periodene jeg hjelper mest. Dette skal liksom være mine to nærmeste som har kjent meg hele livet, og stadig er det likevel gnisninger, misnøye og lite forståelse for min kroniske sykdom, selv om de begge også har sine utfordringer. 

Kjære klarsynte, kan dere være så snill å se på dette? Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Er det i det hele tatt mulig? Dette skaper så mye vonde følelser, dårlig samvittighet, og igjen dårligere helse. Jeg føler meg låst i situasjonen. Ser dere det større bildet? Hva de egentlig tenker og mener, og om de er så oppgitt over meg som jeg til tider føler de er? 

Anonymkode: 3cf72...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...