AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Jeg har vært i flere meklinger med barnets far ved familievernkontoret, hvor vi har kommet frem til enighet om en ny samværsavtale. Til tross for dette, nekter han konsekvent å signere avtalen, og påstår at jeg forsøker å lure ham, noe som ikke medfører riktighet. Ved forrige mekling skulle han hente barnet fra skolen og bringe henne til møtet, slik at hun kunne få uttrykke sine ønsker. Barnet ble imidlertid stående alene i skolegården i over 30 minutter, uten mulighet til å kontakte faren eller meg da han hadde hennes mobiltelefon. Han hindret dermed barnets deltakelse i meklingen. Han gikk med på at barnet skulle være hos ham to helger i måneden slik som hun ønsker. Alle andre ferier og krav fikk han gjennomslag for, selv om hun ikke ønsker det slik. Likevel signerer han ikke avtalen. Det oppleves som skuespill og trenering. Videre krever han at avtalen skal sendes til Statsforvalteren med formål om økonomisk sanksjonering mot meg, noe som for meg er underlig, men han fikk gjennomslag fordi barnet ønsker å være mindre hos far. Under et nylig samvær har far igjen fortalt barnet at jeg prøver å manipulere henne for å få mer penger, han forteller at det er ikke normalt at et barn er så mye med moren. Han har også fortalt barnet gjentatte ganger at jeg er grunnen til at hun ikke fikk treffe bestemoren før hun døde + flere andre grove påstander. Han har også vist henne en versjon av den såkalte samværsavtalen på Bufdir, som ikke samsvarer med den avtalen jeg har sendt ham for signering. Barnet er 14 år og har rett til å bli hørt i henhold til lovverket. Har noen vært i lignende situasjon? Hva ville dere gjort? Kontakte advokat og håpe at det ikke går til rettsak? Vi har vært i retten for flere år siden og han har fortalt på mekling at han ønsker jeg skal gå til retten. Verken jeg eller barnet ønsker en ny rettsak, men jeg opplever det som spesielt at far bare kan si nei og barnet som er såpass stor ikke blir hørt av far, men isteden forsøker å fremstille det som jeg konstant prøver å lure ham og derfor han ikke vil gå med på en ny avtale. Anonymkode: dc96e...a6b 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 Du bestiller time hos mekler for datteren din og kjører henne dit selv når barnet er hos deg. Anonymkode: 4fd01...603 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #3 Skrevet 19. september 2024 Mekler og meklingskontoret har INGEN makt på noe måte i denne situasjonen. De kan ikke tvinge far til å signere eller tvangsgodkjenne en avtale basert på hva barnet eventuelt sier. Familievernkontoret er kun en veiledende, nøytral part. Ingenting mer, ingen makt, ingen mulighet til å gjøre noe som helst fra eller til annet enn å mekle mellom dere. Når det ikke går, så kan de ikke gjøre noe. Så ja - advokat er nok eneste vei hvis far ikke kan snakkes fornuft med. Anonymkode: c002c...1a6 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #4 Skrevet 19. september 2024 Huff. Er så trist når barn blir en del av konflikten på den måten. Det er jo han som prøver å manipulere hvis han sier slike ting til henne. Er han bitter og sint fordi hun ikke vil være hos han? Har hun fått reise på fvk og fått fortalt hva hun ønsker etter den gangen? Har du mulighet til å gå til retten? Vil tro han har en veldig dårleg sak om hun ikke ønsker det han ber om. Eksen min er dessverre helt lik. Mener jeg setter barna opp mot han når det er hans oppførsel som gjør at barna ikke vil være med han. Anonymkode: a541f...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå