AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Hei. Noen som har vært borti matforgiftning her ? Det jeg lurer på er følgende : Vi er fire i reisefølge ( på ferie i Hellas) som delte en pizza ca kl 14, to av oss ble akutt syk 5-6 timer etterpå. Kan det være matforgiftning fordi om ikke alle ble syke av å spise/drikke det samme? Vet jo ikke om det er pizzaen, men ingen spiste noe etter den før symptomene kom , så jeg mistenker at det er den som er synderen 🫣 Anonymkode: fc36e...fe0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 Vil ikke kalle det akutt når det er 5-6 timer etterpå. Det meste av forgiftning utenlands kommer via vann. Å spekulere i synderen har uansett ingen hensikt. Forgiftning er ekstremt smittsomt, så nå bør dere passe hygienen. Anonymkode: 4691f...774 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #3 Skrevet 19. september 2024 Hva drakk dere da? Vi ble matforgiftet av øl på et mikrobryggeri. Den eneste som ikke ble dårlig drakk en annen øltype enn oss tre. Anonymkode: 8b597...7a0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #4 Skrevet 19. september 2024 Med akutt syk 5 timer etterpå mener jeg at det bare sa pang , så var jeg grise dårlig . Jeg drikker ikke øl, hun andre som ble syk drakk øl. Kan jo være isbiter selvfølgelig . Men er så rart at bare to av oss ble syk iom at vi drakk og spiste det samme. Ikke så lett å skille omgangssyke fra matforgiftning heller, så det vet man jo ikke. Anonymkode: fc36e...fe0
snurk Skrevet 19. september 2024 #5 Skrevet 19. september 2024 Det er dessverre ikke så lett å vite forskjellen på omgangssyke eller matforgiftning. Jeg vil tro av ved matforgiftning så har man en uggen følelse helt fra starten når maten er inntatt. De aller fleste som har blitt matforgiftet har en ganske sterk formening om hva de kan ha spist, sikker fordi man kjenner seg uggen ganske raskt etter maten er kommet i magen 😅 Jeg fikk norrovirus en gang i utlandet og det kom ganske akutt ut fra intet og var ganske aggressivt - overstått i løpet av 12 timer men ganske intenst mens det stod på 🤢
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #6 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vil ikke kalle det akutt når det er 5-6 timer etterpå. Det meste av forgiftning utenlands kommer via vann. Å spekulere i synderen har uansett ingen hensikt. Forgiftning er ekstremt smittsomt, så nå bør dere passe hygienen. Anonymkode: 4691f...774 Hvordan smitter matforgiftning? Anonymkode: bb0c7...c8d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #7 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan smitter matforgiftning? Anonymkode: bb0c7...c8d Dårlig håndvaskt/dråpesmitte. Folk er dårlige på hygiene generelt, og derfor smitter det så lett. Jeg har hatt både salmonella og basic matforgiftning. Det klassiske med matforgiftning er at man kjenner ubehaget i magen ganske med en gang. Da er det lurt å spy har jeg omsider lært. Å holde på det fører bare mer av elendigheten videre. Anonymkode: 4691f...774 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #8 Skrevet 19. september 2024 Umulig å spekulere i. Kan også være smitte på flyet som to fikk. Har ingenting å si hvilket land du er i, forresten. Jeg har blitt matforgiftet (sannsynligvis) på eksklusiv restaurant i Oslo. Og jeg har reist gjennom flere land i Afrika og Asia uten så mye som litt urolig mage. Anonymkode: 2083b...de0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå