Gå til innhold

Torpet 2024

jukkapalme

Anbefalte innlegg

Jeg har lært noe  nytt. Har alltid lurt på hvorfor de kaller det å balansere kniven på «håndbaken». Jeg har trodd at håndbaken er undersiden av hånda, altså ikke selve håndflaten men lenger ned mot håndleddet. Gir ikke mening at er ord med «bak» skal være foran/oppå. Men jeg  googlet, og Google har vel rett. «Livet er et lære, og man må alltid lære» som Mayoo sa 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (18 minutter siden):

Jeg har lært noe  nytt. Har alltid lurt på hvorfor de kaller det å balansere kniven på «håndbaken». Jeg har trodd at håndbaken er undersiden av hånda, altså ikke selve håndflaten men lenger ned mot håndleddet. Gir ikke mening at er ord med «bak» skal være foran/oppå. Men jeg  googlet, og Google har vel rett. «Livet er et lære, og man må alltid lære» som Mayoo sa 😬

Håper at han dukker opp på kjendis Torpet til nyttår, synes det var så synd for han at han umiddelbart ble syk og måtte trekke seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Håper at han dukker opp på kjendis Torpet til nyttår, synes det var så synd for han at han umiddelbart ble syk og måtte trekke seg. 

Ja, ser gjerne ham på Torpet ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (På 7.11.2024 den 5.42):

Skal alle bare late som at det ikke er en enorm fordel for Heidi at hun bruker stumpen i kniven? Hun har jo en normal arm/hånd, så for det første er det jo da i utgangspunktet veldig spesielt å kun konkurrere med den avvikende armen. Sier seg jo selv at hun slipper enormt mye belastning av den manglende vekten fra resten av en arm og hånd. Utrolig feigt at man skal kunne jukse seg frem med et «handicap», SÆRLIG mtp. at hun faktisk har en annen fungerende/normal arm og hånd. Regner da også med at det er den dominerende, og det er vel den alle andre konkurrerer med (altså som i høyre dersom man er høyrehendt). Jeg syns det er ufattelig at folk ikke reagerer eller at produksjonen gjør noe. Hun er liksom «fullt utstyrt», men velger å benytte seg av fordelene med det «halverte utstyret» (som man kunne dristet seg til å kalle manipulert/justert/tilpasset dersom det ikke var medfødt) og alle fordelene det har i særlig grenen «Kniven».

Liker egentlig Heidi i utgangspunktet og skjønner at hun vil vinne, men for meg er dette så åpenbart sleipt og juks at jeg ikke begriper hvordan det får gjenta seg og gjenta seg. 

Har du tenkt på alle de andre gangene det absolutt IKKE er en fordel å mangle ei hånd da? Spesielt i en slik setting. 

Om ho for en gangs skyld kan bruke det å mangle eit heilt lem til noe som kan ligne en fordel, ja så gjør man faktisk det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (19 timer siden):

Ja, ser gjerne ham på Torpet ☺️

Hadde vært litt artig da om han vant en gårds konkurranse kort tid etter å ha blitt Norges Dummeste 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jammen bli godt å bli ferdig med Torpet for denne gangen, de siste ukene etter de andre kom inn på Farmen har vært for det meste kjedelig synes jeg. Har også vært rekordlavt med Farmen deltakere på Torpet i år, alle enten trakk seg, røk ut rett etter eller som med Alex kom tilbake på Farmen nesten umiddelbart. Så var for det meste bare OG Torpet og utfordrere å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (På 9.11.2024 den 17.23):

Skal jammen bli godt å bli ferdig med Torpet for denne gangen, de siste ukene etter de andre kom inn på Farmen har vært for det meste kjedelig synes jeg. Har også vært rekordlavt med Farmen deltakere på Torpet i år, alle enten trakk seg, røk ut rett etter eller som med Alex kom tilbake på Farmen nesten umiddelbart. Så var for det meste bare OG Torpet og utfordrere å se. 

Spoiler

Nå er Torpet ferdig for denne gang, men jeg synes at det var en fin sesong for det meste. Jeg hadde ønsket meg en annen vinner, men det var en rettferdig konkurranse og vinneren var best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hadde håpet Alina skulle vinne, eller aller helst Hugo, men gratulerer, Heidi! 👏🏻 Er bare glad Hermine ikke vant, jeg 😂 Og så sur Hermine så ut da hun og Alina gikk derfra, haha :hoho: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (4 timer siden):
  Skjul innhold

Nå er Torpet ferdig for denne gang, men jeg synes at det var en fin sesong for det meste. Jeg hadde ønsket meg en annen vinner, men det var en rettferdig konkurranse og vinneren var best.

Jeg likte når Torpet var skikkelig bra med Alina, Hugo og Heidi og når Heidi hadde begynt å komme overens med Hugo. Men det ble ikke så lenge før de dro inn til Farmen, de siste ukene har vært skuffende synes jeg (med unntak av Tetiana som var et friskt pust)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ville at Alina skulle vinne men Heidi er en verdig vinner med, bare glad det ikke ble Hermine :P

Jeg visste forøvrig at Heidi vant siden Lea sa på slutten av søndags episoden at hun så et spøkelse lol.

Merket at jeg ble litt rørt når de viste et sammendrag av Torpet sesongen på slutten, har vært 2 lange måneder gitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stille meg i køen når det gjelder hvor fantastisk jeg synes Alina er på alle måter, som menneske generellt, og som kvinne Pleier ikke å se så mye på reality, men etter å ha sett et par episoder av Torpet, var jeg solgt. Fått med meg alle nå 😄

Heidi har jeg ikke hatt helt sansen for, men hun vokste på meg i episodene hvor Hugo,Alina og hun slapp seg løs. Det at hun får lov til å bruke den kortere armen uten hånd, i stedet for sin dominerende arm, er jo litt spesielt. Mange som mener mye om det, så kanskje greit å vite litt om hvor stor fordel det egentlig er. 

De andre må ha kniven lenger ut på håndbaken, og bære både kniv og hånd på større avstand fra kroppen. En hånd veier faktisk mellom en kvart og en halv kilo, og i tillegg må de andre belaste håndleddet, som bidrar sterkt til syre i armen. Om Heidi har en kniv på 200 gr. 50 cm fra kroppen, blir det 1Nm, mens andre må bære både kniv og hånd min. 5 cm lenger ut. Noe som selv med den minste hånd blir 450 gr og 55 cm, altså 2,5 Nm. Altså 2,5 ganger så tungt, og i tillegg blastningen på håndleddet. 

Selv tar jeg det ikke så tungt, og man kan mene hva man vil om det, men er greit å vite at det ikke bare er en liten fordel, men at det er fysisk umulig for de som må bruke en hel arm å vinne. Har ikke noe hensikt å stille opp faktisk.  

Endret av Taremero
Stavefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (7 timer siden):

Må bare stille meg i køen når det gjelder hvor fantastisk jeg synes Alina er på alle måter, som menneske generellt, og som kvinne Pleier ikke å se så mye på reality, men etter å ha sett et par episoder av Torpet, var jeg solgt. Fått med meg alle nå 😄

Heidi har jeg ikke hatt helt sansen for, men hun vokste på meg i episodene hvor Hugo,Alina og hun slapp seg løs. Det at hun får lov til å bruke den kortere armen uten hånd, i stedet for sin dominerende arm, er jo litt spesielt. Mange som mener mye om det, så kanskje greit å vite litt om hvor stor fordel det egentlig er. 

De andre må ha kniven lenger ut på håndbaken, og bære både kniv og hånd på større avstand fra kroppen. En hånd veier faktisk mellom en kvart og en halv kilo, og i tillegg må de andre belaste håndleddet, som bidrar sterkt til syre i armen. Om Heidi har en kniv på 200 gr. 50 cm fra kroppen, blir det 1Nm, mens andre må bære både kniv og hånd min. 5 cm lenger ut. Noe som selv med den minste hånd blir 450 gr og 55 cm, altså 2,5 Nm. Altså 2,5 ganger så tungt, og i tillegg blastningen på håndleddet. 

Selv tar jeg det ikke så tungt, og man kan mene hva man vil om det, men er greit å vite at det ikke bare er en liten fordel, men at det er fysisk umulig for de som må bruke en hel arm å vinne. Har ikke noe hensikt å stille opp faktisk.  

Jeg tenker slik at å henge seg opp i den ene lille øvelsen, når man vet at alle andre har fordeler med å ha to hender og fingre resten av oppholdet og i livet ellers er lavmål. Nå skriver du at DU ikke tar det så tungt, så det var ikke direkte rettet mot deg, selv om jeg siterte ditt innlegg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg tenker slik at å henge seg opp i den ene lille øvelsen, når man vet at alle andre har fordeler med å ha to hender og fingre resten av oppholdet og i livet ellers er lavmål. Nå skriver du at DU ikke tar det så tungt, så det var ikke direkte rettet mot deg, selv om jeg siterte ditt innlegg.

Helt enig! Tror nok hun heller ville valgt å ha to hender og ti fingre fremfor å ha en liiiiten fordel akkurat i den øvelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...