Gå til innhold

Gave til venninne - svangerskapsdiabetes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger forslag i hva jeg kan gi i oppmuntringsgave til en venninne som er gravid, som har svangerskapsdiabetes. Prisklasse 0-1000,- Gaven må kunne sendes i posten.

Hun har to små fra før, så er begrenset hva hun har av tid i hverdagen. Og kan ikke gi henne sjokolade…

Alle forslag mottas med takk!

Anonymkode: ab6a9...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en oppmuntring fordi hun er lei seg fordi hun har svangerskapsdiabetes? Eller ønsker du å gi noe spiselig, og derfor nevner du at hun har det? Det er svært forskjellig hva personer med svangerskapsdiabetes kan spise eller ikke. Hva med gavekort på noe hun kan kose seg med etter fødsel?:)

Anonymkode: 4b9c6...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det en oppmuntring fordi hun er lei seg fordi hun har svangerskapsdiabetes? Eller ønsker du å gi noe spiselig, og derfor nevner du at hun har det? Det er svært forskjellig hva personer med svangerskapsdiabetes kan spise eller ikke. Hva med gavekort på noe hun kan kose seg med etter fødsel?:)

Oppmuntring fordi det er et langt svangerskap og hun har svangerskapsdiabetes så det gjør at svangerskapet føles enda lengre.

Vil gi noe som gir glede og/eller en god følelse nå.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppmuntring fordi det er et langt svangerskap og hun har svangerskapsdiabetes så det gjør at svangerskapet føles enda lengre.

Ikke så lett å finne tid til å «kose seg» etter fødsel når man har tre barn under fire år😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig gjort av deg 🥰

Hva med leppebalsam, eller en god håndkrem? Leve in balsam? (Gjerne spray så det går raskt) Gode sokker? Sjal? Nøtter, kaffe, te? Servietter, og (dufte)lys? Pledd? Gavekort på blomster, streaming, eller take away? Varmeflaske, eller kjølehånkle? Evighetskalender? (Sånn som kan stå fremme og en kan snu en side, og få et nytt sitat eller vits. Noen liker sånne.) 

Jeg har selv mye gitt ulike typer nøtter, kaffe/te, håndkrem/leppebalsam, og gjerne favorittsnacksen/godteriet samt tørket frukt. De siste er gjerne ikke så aktuelt, men gav litt annet jeg kom på her. Folk har satt pris på litt feel good gaver beregnet til mor når jeg har gitt enten under graviditeten eller rett etter fødsel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så snill venninne du er!❤️

Synes personen rett over her hadde mange gode forslag!

Fikk selv en liten "kosepakke" med varme sokker, ansiktsmaske og et kryssordblad som jeg satte veldig pris på i alle fall. Ellers er nøtter noe som er veldig bra for de fleste med diabetes, så noe litt "fancy" der faller nok i smak! Eller ta deg en tur på helsekost og finn noe morsomt sukkerfritt snacks (kan være mye karbohydrater i de selv om de er sukkerfrie, men personlig tålte jeg de helt fint).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svangerskapsdiabetes her… 

Ting jeg hadde satt pris på av spiselig snacks : nøtter, sukkerfri sjokolade, noe sukkerfri drikke, sukkerfrie karameller (Werthers Original Creamy Toffee er gode!). 

Ellers myke kose- sokker uten stramming (siden man hovner litt opp), en parfymefri ansiktskrem og bodylotion (uten parfyme og noe særlig lukt), termoflaske til å ha med på føden, gode hårstrikker😊

Eventuelt gavekort på skobutikk, gått opp 1/2-1 skostørrelse etter hver unge😅

Anonymkode: 947d7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...