Gå til innhold

Gidder ikke å være bare samboer flere ganger, hvis jeg går inn i et nytt forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i ett ekteskap og to samboerskap. Begge ekssamboere ville IKKE gifte seg for alt i verden. Dette selv om jeg tjente mer enn dem, og hadde ingen andre "merkantile interesser" i giftemålet. Den ene var utro etter noter og distanserte seg fra meg etter hvert. Den andre investerte aldri hele seg i forholdet. Hvis jeg noen gang går inn i et nytt forhold, vil jeg faktisk forlange ekteskap før flytting sammen. Gidder ikke mer slike halvveis-løsninger.

Anonymkode: a21ce...5f2

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo som om du tiltrekker deg helt feil type menn. Start heller der. Ellers så risikerer du raskt en ny skilsmisse i det dere flytter sammen, og drittsekkoppførselen starter. 

Anonymkode: 7631f...960

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det virker jo som om du tiltrekker deg helt feil type menn. Start heller der. Ellers så risikerer du raskt en ny skilsmisse i det dere flytter sammen, og drittsekkoppførselen starter. 

Jeg har aldri vært skilt, så "ny skilsmisse" blir det ikke. Det kan hende at jeg tiltrekker meg drittsekker. Men det er de eneste mennene som noen gang har vært tiltrukket av meg. Så løsningen er kanskje å være alene livet ut, og heller bruke menn for tilfeldig sex.

TS

Skrevet

Jeg forstod ikke logikken bak det her.

Nettopp det at du bodde sammen med disse mennene gjorde jo at du oppdaget disse dårlige sidene før det kom så langt som ekteskap. Ville det vært et bedre alternativ å gifte seg, så flytte sammen, og så oppdage disse dårlige sidene? Da er du stuck i et dårlig ekteskap, eller må gå gjennom skilsmisse. Eller tenker du at de dårlige sidene ville forduftet det øyeblikket dere var gift? 😂

Anonymkode: a9149...e6d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært i ett ekteskap og to samboerskap. Begge ekssamboere ville IKKE gifte seg for alt i verden. Dette selv om jeg tjente mer enn dem, og hadde ingen andre "merkantile interesser" i giftemålet. Den ene var utro etter noter og distanserte seg fra meg etter hvert. Den andre investerte aldri hele seg i forholdet. Hvis jeg noen gang går inn i et nytt forhold, vil jeg faktisk forlange ekteskap før flytting sammen. Gidder ikke mer slike halvveis-løsninger.

Kanskje endre fokus litt og ikke går inn i forhold for å gifte deg, men heller finne noen du faktisk vil være med. 

Anonymkode: b4876...947

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri vært skilt, så "ny skilsmisse" blir det ikke. Det kan hende at jeg tiltrekker meg drittsekker. Men det er de eneste mennene som noen gang har vært tiltrukket av meg. Så løsningen er kanskje å være alene livet ut, og heller bruke menn for tilfeldig sex.

TS

Sikker på at din kommunikasjon med disse mennene er god? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stusset på det samme.

Anonymkode: 6337b...906

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du vet at skilsmisse ikke er det eneste som løser opp ekteskap? Hint, døden.

Anonymkode: 8bd5a...3d5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det går an å bli enke. Det er sikkert det ts har vært igjennom, når hun sier hun har vært gift, men aldri skilt....

• Nyttig 1
Skrevet

Du er rett og slett dårlig på å finne menn som passer deg. Ekteskap har null å si, det vet du jo. Du har jo allerede en skillsmisse.

Du må jo et eller flere trekk som gjør at menn ikke satser på deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan blir det "halvveis" bare fordi en ikke er gift på papiret?? Mange som er utro eller ikke "investerer" i forholdet, selv om man er gift.... Jeg giftet meg med mannen min etter 20 år som samboere. Vet du hva? Det er INGEN forskjell i forholdet vårt! Han har ikke vært utro, og har alltid investert i forholdet vårt, helt uten av vi var gift. Du har selv vært gift en gang, og hvordan endte det??? 

Anonymkode: 9fa3f...c0d

Skrevet

TS

Så du er ikke skilt? Du skriver "har vært i ett ekteskap". Den formuleringen tyder på at du ikke er det lenger...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du er ikke skilt? Du skriver "har vært i ett ekteskap". Den formuleringen tyder på at du ikke er det lenger...

Gift, men ikke skilt. Det logiske er da død.

Anonymkode: 1539a...486

• Liker 2
Skrevet

Hvordan blir det "halvveis" bare fordi en ikke er gift på papiret??

Fordi da har du ikke noen som helst forpliktelser eller rettigheter overhodet i et forhold. Om det ikke er "halvveis" så er ingen ting det. Retter sagt det er jo ikke noe forhold. Så det er jo ikke ekteskapet som er problemet her, det er hvem man gifter seg med som er problemet, og det problemet er der uansett hva du kaller det.

Skrevet

Gift, men ikke skilt. Det logiske er da død.

Anonymkode: 1539a...486

Nei kan vel ha vært gift for mange år siden, blitt skilt og så vært innom et samboerskap eller flere over flere år. Da har du jo ikke status som skilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...