AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Del Skrevet 19. september Har en reise til London men er blitt sykmeldt som dro lenger ut i tid enn først anntatt, hva gjør jeg? gjelder fra fredag kveld til søndag og er i såpass form at jeg kan gjennomføre og skulle uannsett ikke jobbet i helgen, er det noen forhåndsregler jeg bør ta? Reiser om en uke så ble litt undrende om hva jeg må gjøre om jeg velger droppe det eller om jeg velger dra? Må jeg søke nav eller lege eller arbeidsgiver? Anonymkode: aab9e...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september Går greit. De er i Schengen. God tur, Lindon er fantastisk! 🤗 Anonymkode: 39c4f...34f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Går greit. De er i Schengen. God tur, Lindon er fantastisk! 🤗 Anonymkode: 39c4f...34f Om de er i Schengen eller ikke, er irrelevant i denne saken. TS, du finner det du trenger å vite på NAVs nettsider; ikke her på kg. Anonymkode: b6006...e8e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Del Skrevet 20. september Hadde også tenkt på inntrykket hos kollegaer og sjef, om man klarer en ferie med inne det man får lønn for å gjøre. Men kommer selvsagt an på hvorfor man er sykemeldt. Fortvilende for den som gjør ekstra jobb når du er borte, at du svinser rundt i London. Anonymkode: 7af71...7aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går greit. De er i Schengen. God tur, Lindon er fantastisk! 🤗 Anonymkode: 39c4f...34f London er da ikke i Schengen. Anonymkode: 6f2cd...00a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går greit. De er i Schengen. God tur, Lindon er fantastisk! 🤗 Anonymkode: 39c4f...34f London verken er eller har vært i Schengen, uten at det har noen betydning. UK er ikke lengre en del av EU, som man kan reise til uten å miste sykepenger. Så lenge reisen ikke er på dager du krever sykepenger kan reisen gjennomføres uten trekk i sykepenger. Anonymkode: f3991...63e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde også tenkt på inntrykket hos kollegaer og sjef, om man klarer en ferie med inne det man får lønn for å gjøre. Men kommer selvsagt an på hvorfor man er sykemeldt. Fortvilende for den som gjør ekstra jobb når du er borte, at du svinser rundt i London. Anonymkode: 7af71...7aa Ågud, slutt med slike holdninger! Hvorfor skal de som er sykmeldt straffes med at de ikke skal kunne leve og gjøre noe fint? Blir mektig provosert over det der. Man er sykmeldt fra jobb, ikke fra livet. Du vet ingenting om grunn til sykmelding og eventuell behandling. Reis til London, kos deg! Anonymkode: a4aa2...625 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Del Skrevet 20. september Dette må du avtale med legen din og NAV. De fleste leger er nok greie på det. Har gjort det under langtidssykemelding pselv, går helt fint, men sørg for at du har ditt på det rene. Anonymkode: 4acae...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går greit. De er i Schengen. God tur, Lindon er fantastisk! 🤗 Anonymkode: 39c4f...34f dette stemmer ikke, UK er ikke lengre en del av EU og man må søke NAV om å få beholde sykepenger ved reise. Anonymkode: e5c52...af2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Del Skrevet 20. september Ok dersom du planlegger å dra på jobb uken etter. Ikke ok dersom du fremdeles er sykemeldt etter det. Anonymkode: bffa0...a24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Del Skrevet 20. september Du må avklare det med NAV. Jeg har selv fått beholde sykepenger/aap på ferie, men jeg har en diagnose hvor annet klima hjelper kroppen så de så det nærmest som rehabilitering og noe positivt at jeg gjennomførte. Anonymkode: 9c685...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Del Skrevet 20. september Uproblematisk når det skjer på tid som uansett er fritid. (Og nei, UK er selvsagt ikke i Schengen). Anonymkode: 173bb...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde også tenkt på inntrykket hos kollegaer og sjef, om man klarer en ferie med inne det man får lønn for å gjøre. Men kommer selvsagt an på hvorfor man er sykemeldt. Fortvilende for den som gjør ekstra jobb når du er borte, at du svinser rundt i London. Anonymkode: 7af71...7aa Det står jo at hun hadde fri den helgen uansett. Ingen er leid inn for å gjøre jobben hennes da. For en dritt holdning du har. Anonymkode: 9f890...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. september #14 Del Skrevet 20. september Dette avklares med lege og NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #15 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ågud, slutt med slike holdninger! Hvorfor skal de som er sykmeldt straffes med at de ikke skal kunne leve og gjøre noe fint? Blir mektig provosert over det der. Man er sykmeldt fra jobb, ikke fra livet. Du vet ingenting om grunn til sykmelding og eventuell behandling. Anonymkode: a4aa2...625 ...så du blir mektig provosert av drøftelser rundt alminnelig arbeidsmoral? Anonymkode: b8721...592 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. september #16 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ...så du blir mektig provosert av drøftelser rundt alminnelig arbeidsmoral? Anonymkode: b8721...592 Hva har dette med alminnelig arbeidsmoral å gjøre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det står jo at hun hadde fri den helgen uansett. Ingen er leid inn for å gjøre jobben hennes da. For en dritt holdning du har. Anonymkode: 9f890...0c4 Hvorfor bare gjetter du? Hun må søke uansett. Hun risikerer at sykepengegrunnlaget fastsettes på nytt etter hun kommer tilbake dersom hun ikke søker. TS: Ring NAV. Du må søke dersom du skal være sykmeldt videre når du kommer tilbake. Anonymkode: 839d2...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #18 Del Skrevet 20. september Til alle i tråden: IKKE SPØR OM SLIKE VIKTIGE TING HER! IKKE SVAR OM TING DERE IKKE KAN! Dere må spørre NAV. I alle disse trådene ser jeg mange svar som er feil, og som seriøst kan fucke opp folk sine liv og økonomi. Anonymkode: 839d2...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har en reise til London men er blitt sykmeldt som dro lenger ut i tid enn først anntatt, hva gjør jeg? gjelder fra fredag kveld til søndag og er i såpass form at jeg kan gjennomføre og skulle uannsett ikke jobbet i helgen, er det noen forhåndsregler jeg bør ta? Reiser om en uke så ble litt undrende om hva jeg må gjøre om jeg velger droppe det eller om jeg velger dra? Må jeg søke nav eller lege eller arbeidsgiver? Anonymkode: aab9e...e80 Du sender en ekonsultasjon til fastlegen din og spør hen som kjenner deg og vet hvorfor du er sykemeldt. Merkelig hvor enkelt det er å opprette tråder på kvinneguiden og spørre om alt mulig som folk flest ikke kan/skal svare på, fordi saken hører inn under lege/Nav. For meg kan du bare reise, men min avgjørelse er uten nevneverdig betydning, da jeg verken bestemmer om du er sykemeldt eller om Nav skal godkjenne å gi deg sykepenger når du er frisk nok til å reise til London. Jeg avgjør heller ikke hva som skal skje med deg dersom du blir syk i London, enten av det samme eller av noe annet, og dermed må registrere i alle systemer at du er syk. Hva reiseforsikringen din dekker i et slikt tilfelle er og et stort spørsmål, med mindre du har fått forhåndsgodkjenning fra forsikringen til å reise. (Hvilket man innhenter når man er syk, og ønsker å reise, hvis man skal følge reglene). Reiser du, så husk for all del å legge ut rikelig med bilder fra turen på sosiale medier, slik at alle får sett at du reiser når du er sykemeldt, og det er godt dokumentert for både Nav og forsikringsselskapet ditt hvor du er, når du er for syk til å jobbe, men frisk nok til å reise Om du ikke jobber i helgene har ingen betydning, når du er sykemeldt så er du ikke friskmeldt fra fredag ettermiddag til mandag morgen, for så å bli sykemeldt igjen mandag morgen. Helger inne i en sykemeldingsperiode er du også sykemeldt i, les deg opp på reglene. Og snakk med legen din, ikke fremmede folk på nett, særlig ikke når du ikke omgir om du er sykemeldt for en brukket arm eller psykiske plager. Begge sistnevnte skulle du normalt kunne få godkjenning av lege til å reise med. Anonymkode: edc46...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Til alle i tråden: IKKE SPØR OM SLIKE VIKTIGE TING HER! IKKE SVAR OM TING DERE IKKE KAN! Dere må spørre NAV. I alle disse trådene ser jeg mange svar som er feil, og som seriøst kan fucke opp folk sine liv og økonomi. Anonymkode: 839d2...b21 Jeg tenker at når folk er så teit at de spør om slike ting på nettet og ikke spør legen eller Nav, så er det enten for å provosere til debatt, eller så fortjener de nesten å få feile svar. Reiser de og får problemer så kan de takke seg selv for å komme i trøbbel. Anonymkode: edc46...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå