AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Begynte bare å tenke på noe. Er det ansett greit å parkere langs en barnehage ved gjerdet der barna leker ute og stå der med bilen og sitte i bilen 30 min f. Eks? Fordi det hender jeg skal noe og må kjøre litt tidlig. Og det er en bra parkeringsplass der. Men kom til å tenke på om folk kan ringe inn eller bli sure eller de ansatte stusse? Anonymkode: bb2a8...b7e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 Det er jo en litt snodig ting å gjøre..? Har du selv barn i barnehagen? Anonymkode: 2d383...283 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #3 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo en litt snodig ting å gjøre..? Har du selv barn i barnehagen? Anonymkode: 2d383...283 Syns du det? 30 min var litt mye, men 15min kanskje da for å rekke det jeg skal. Men vil ikke komme for tidlig. Og det er dårlig med andre plasser å parkere derfor var der? Anonymkode: bb2a8...b7e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #4 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Begynte bare å tenke på noe. Er det ansett greit å parkere langs en barnehage ved gjerdet der barna leker ute og stå der med bilen og sitte i bilen 30 min f. Eks? Fordi det hender jeg skal noe og må kjøre litt tidlig. Og det er en bra parkeringsplass der. Men kom til å tenke på om folk kan ringe inn eller bli sure eller de ansatte stusse? Anonymkode: bb2a8...b7e Det er selvsagt helt greit, herregud for en gjeng snowflakes folk har blitt ... Dersom noen ringer inn kan du f.eks be dem drite og dra ? Anonymkode: c282e...cbd 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #5 Skrevet 19. september 2024 Jeg jobbet i barnehage før og hadde helt klart reagert. Anonymkode: 77641...6f1 1
Beloved Skrevet 19. september 2024 #6 Skrevet 19. september 2024 Skjønner ikke helt problemstillingen. Er det en parkeringsplass der det ikke står noe om "reservert barnehagen" eller noen tidsbegrensning på parkering, så er det jo helt greit å parkere der for andre formål også. Vi parkerer ofte på barnehagens parkering når vi skal i bursdagsselskaper i nærområdet, da det er lite parkeringsplasser langs veiene her. Er problemet at du har barn i barnehagen selv og at de ansatte eller barnet ser deg? Da synes jeg faktisk det er litt egoistisk å bare sitte i bilen ja. Du bør i det minste forklare for de ansatte at du innimellom kommer litt tidligere men er helt utslitt og nødt til å slappe av litt i bilen før du henter, så fint om de kan avlede barnet litt dersom det ser bilen din. Eller er du redd for å oppfattes som pedofil/stalker eller noe sånt fordi du sitter i 30 minutter og ser inn i barnehagen uten å ha noe der å gjøre? Den ser jeg, så du bør vel i det minste parkere så du ser i motsatt retning. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #7 Skrevet 19. september 2024 Beloved skrev (4 minutter siden): Skjønner ikke helt problemstillingen. Er det en parkeringsplass der det ikke står noe om "reservert barnehagen" eller noen tidsbegrensning på parkering, så er det jo helt greit å parkere der for andre formål også. Vi parkerer ofte på barnehagens parkering når vi skal i bursdagsselskaper i nærområdet, da det er lite parkeringsplasser langs veiene her. Er problemet at du har barn i barnehagen selv og at de ansatte eller barnet ser deg? Da synes jeg faktisk det er litt egoistisk å bare sitte i bilen ja. Du bør i det minste forklare for de ansatte at du innimellom kommer litt tidligere men er helt utslitt og nødt til å slappe av litt i bilen før du henter, så fint om de kan avlede barnet litt dersom det ser bilen din. Eller er du redd for å oppfattes som pedofil/stalker eller noe sånt fordi du sitter i 30 minutter og ser inn i barnehagen uten å ha noe der å gjøre? Den ser jeg, så du bør vel i det minste parkere så du ser i motsatt retning. Det er ikke inni barnehagen. Det er bare en gatelangs parkering for alle. Jeg har ikke barn. Ja å bli oppfattet som pedo stalker var det jeg tenkte på ja. Men har ikke sittet mer enn 15min da. Har sittet i bilen lengre før, men da var det ingen barn ute. Men så nesten bare ned og andre veien ut vinduet med vilje. Anonymkode: bb2a8...b7e
nordlending Skrevet 19. september 2024 #8 Skrevet 19. september 2024 Du skal sitte der i bilen, i 30 minutter, fordi du skulle noe og måtte dra tidlig? Det gir null mening. 2 2
Tuppeluri Skrevet 19. september 2024 #9 Skrevet 19. september 2024 Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener med spørsmålet ditt. Hva skal du i nærheten av denne barnehagen? Og hvorfor må du dra tidlig? Hvorfor kan du ikke parkere andre plasser enn akkurat rett ved barnehagen? Eller hvorfor kan du ikke vente hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #10 Skrevet 19. september 2024 Det der ga 0 mening… dra tidlig også stå parkert i 30 minutter å vente, utenfor en barnehage? Jeg hadde reagert om du gjorde det flere ganger ja… Anonymkode: 76808...7be
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #11 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke inni barnehagen. Det er bare en gatelangs parkering for alle. Jeg har ikke barn. Ja å bli oppfattet som pedo stalker var det jeg tenkte på ja. Men har ikke sittet mer enn 15min da. Har sittet i bilen lengre før, men da var det ingen barn ute. Men så nesten bare ned og andre veien ut vinduet med vilje. Anonymkode: bb2a8...b7e Grunnen til at jeg hadde reagert er ikke nødvendigvis «pedo stalker», men noen barn lever på hemmelig adresse, barnefordelings saker, barn som bor i fosterhjem osv. Hadde nok kommet en liten varsellampe om du så etter ett spesifikt barn, og varslet leder som kunne tatt sin vurdering videre. Anonymkode: 77641...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #12 Skrevet 19. september 2024 Ok parkere et annet sted fra nå av da. Det er veldig mange som parkerer der da siden det er i sentrum. Men er kanskje ikke så mange som blir sittende. Ok forstår. Anonymkode: bb2a8...b7e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #13 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at jeg hadde reagert er ikke nødvendigvis «pedo stalker», men noen barn lever på hemmelig adresse, barnefordelings saker, barn som bor i fosterhjem osv. Hadde nok kommet en liten varsellampe om du så etter ett spesifikt barn, og varslet leder som kunne tatt sin vurdering videre. Anonymkode: 77641...6f1 For noe sprøyt ! Skal vi alle ta hensyns til alle mulige tenkte scenarioer bør vi holde oss hjemme bak gardinene og aldri gå ut. Anonymkode: c282e...cbd 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #14 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok parkere et annet sted fra nå av da. Det er veldig mange som parkerer der da siden det er i sentrum. Men er kanskje ikke så mange som blir sittende. Ok forstår. Anonymkode: bb2a8...b7e Slutt opp ! Parker og kos deg, og drit i alle disse som oppkonstruerer alle slags tullete greier. Anonymkode: c282e...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #15 Skrevet 19. september 2024 Hvorfor må du dra så tidlig at du blir sittende i 30 minutter? Om det er i sentrum, kan du ikke gå på en cafe og kjøpe en en kaffe imens? Se i noen butikker eller finne deg en benk? Anonymkode: 0c640...fe2 1
Rosa Gnom Skrevet 19. september 2024 #16 Skrevet 19. september 2024 (endret) Om folk ikke forstår hvorfor man ikke skal parkere utenfor en barnehage på den måten.. Da vet ikke jeg nesten ikke hva jeg skal si. Bruk hodet. Selvfølgelig er ikke det greit? Husk at man ikke kan se at en person er pedofil eller hva hensikten er. Barnehage ansatte ser nok dritt i løpet av sin karriere. Selvfølgelig vil de reagere på dette. Endret 19. september 2024 av Rosa Gnom
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #17 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noe sprøyt ! Skal vi alle ta hensyns til alle mulige tenkte scenarioer bør vi holde oss hjemme bak gardinene og aldri gå ut. Anonymkode: c282e...cbd Nei? Forventer ikke full utrykking akkurat 😂 Men at leder var litt ops på at en person satt rett utenfor barnehagen over lengre tid ja, spesielt hvis det er saker hvor man må ha et ekstra øye pgr av sikkerheten for et utsatt barn. Noen barn lever faktisk slik at de voksne rundt må være litt på vakt fordi en av foreldrene kan være farlig, eller det er fare for kidnappingsforsøk av foreldre/øvrig familie. TS gjør ikke noe ulovlig med å stå der, og hadde ikke fått noen konsekvenser, men jeg hadde reagert og fulgt med. Anonymkode: 77641...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #18 Skrevet 19. september 2024 Jeg er ofte i en situasjon hvor jeg må sitte i bilen en stund. Det skjer, venter på ungene, mellom skole og trening type ting. Mellom arbeidsoppgaver, til folk jeg skal møte er ferdig på jobb, før avtaler, etter oppdrag før jeg skal andre ting. Du har rett, ansatte i barnehagen vil reagere, du kan bli rapportert til politiet, de kan lagre deg i uformelle, kanskje egentlig ulovlige registre. Det burde kanskje ikke være sånn, men sånn er det. Hadde funnet meg er annet sted å stå. Anonymkode: a9967...9bc
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #19 Skrevet 19. september 2024 Jeg hadde iallefall blitt i stuss om jeg sp en dame uten tilhørighet til barnehagen, stå der parkert over lengre tid på regelmessig status 🙈 sier ikke at det ikke er lov eller at jeg hadde banket på ruta, men absolutt snakket om den «skumle» dama med mannen ja 😂 Anonymkode: c85c8...b3a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #20 Skrevet 19. september 2024 Er det offentlig parkeringsplass så er det bare å parkere. Andre folks løpske fantasier er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 9bd5e...31c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå