Gå til innhold

Hva ligger julegavebudsjettet på i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange skal dere kjøpe til og  sum per person?

Anonymkode: 6cb9d...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke enda. Kunne tenke meg å kutte ut en del nå. Men familien min elsker gaver. 

Anonymkode: e0d4a...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slags regel om at vi gir for ca 1000 til de nærmeste. Barn, et barnebarn, bror, mor. Så 5 - 6000 der. Noen få venninnegaver i tillegg. Så ca 6500. Vi har ok økonomi, men er enige om at man ikke skal gå amok med gaver.

Anonymkode: 29013...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir for ca 1000 til samboer, og for ca 300 til alle andre som tantebarn etc. 

Anonymkode: 694ef...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 til søsken, nieser, nevøer, tante etc. Litt mer til foreldre, 1000 til barna og så blir det 150 til naboene, noen venners barn osv. 10.000 totalt vil jeg tro. 

Anonymkode: 38478...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 500 per person, 2000 på samboeren, 1000 kr på søsteren min. Ender nok opp med rundt 15 000 kr i år også. 

Anonymkode: 4104b...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 500-1000 til barna våre (2stk), hjemmelaga gaver til alle andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 40-45 personer, tipper sum på 20 000

Anonymkode: f31ae...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 stk - budsjett 6000,-. 

Har kuttet ned på julegavemottakerne siste årene. Og absolutt alle jeg har spurt om vi kunne kutte julegaver har respondert meget positivt på det - som om at de hadde tenkt tanken selv lenge.

Jeg anbefaler dere å ta en slik runde med perifere mennesker dere gir til. Og gjør det NÅ. Det er for sent om 1 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det bare 4 julegaver (barn og andre småbarn i familien som jeg står nært). Så tenker budsjettet blir på maks 2000 😊 Har kuttet ut alt annet, syns det er en overflod av gaver hvert år 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv singel og barnefri så kjøper kun til foreldre, mine 2 søstre, svogeren min og 3 tantebarn. Ligger normalt på rundt 1000 kr til mine foreldre samlet (men har allerede planer i år som trolig bli litt dyrere), ca. 800 kr på en felles gave til ene søsteren min og hennes mann, ca. 600 kr til min andre single søster. Og så ligger jeg på 500-600 kr per tantebarn. 

Så til sammen vil jeg tro det blir i overkant av 4000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt kjøper vi til barna, hverandre, foreldre, to søsken og tre nevøer/nieser og et par tre andre. Siden vi ofte kjøper sportsutstyr og / eller elektronikk barna trenger i julegave, blir det ofte en del. Det samme til hverandre (klær m.m vi trenger). Tipper et normalt julegavebudsjett bli rundt 15-20 000,- til oss i kjernefamilien. Noen ganger betydelig mindre og noen ganger mer. De andre får for mellom ca.500 og 1000,- hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så langt. Har 4000 som skal rekke langt. Kjøpe til 8 enkeltpersoner og 4par/familier. 

Anonymkode: 1c71b...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000 kr 🫣 Skal bare kjøpe 3 stk. Har egentlig sluttet å feire jul. 

Anonymkode: 50ce6...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie elsker vi julegaver, så jo flere jo bedre 😁

Vi er 5-7 voksne som feirer sammen, det varierer litt. 

Anonymkode: d29e3...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jul, jeg elsker å handle gaver og jeg elsker å gi gaver. 😍🎁 

Jeg/vi har ca 20 personer å gi gaver til. Det inkluderer foreldrene våre, noen vi er tante og onkel til, fadderbarn og noen voksne par. Samboer får gave for et par tusen, foreldrene våre får for ca 1000 kroner hver, barna får gaver for 250-400 kroner hver, og det samme gjelder de voksne parene. Til sammen blir det gaver for drøyt 10 000.  

Anonymkode: 8f450...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

0. Her får ingen. Alle har det de trenger og slik verden er nå så blir det ingen julegaver. 

Anonymkode: 9363d...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp 5k.

Kjøper til barnet mitt, to eller tre av vennene til barnet og tanteungen min. Ingen voksne får gave fra meg (og nei, jeg får heller ikke gave fra noen)

Anonymkode: 9c67d...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor mange skal dere kjøpe til og  sum per person?

Anonymkode: 6cb9d...6b1

3 barn ca 3000 hver

6 tantebarn ca 1000

foreldre : ca 500

søsken : ca 500

svigerforeldre : ca 500

tante ca 300

kusine ca 300

vi har blitt enig om en som hele familien, vi voksne skal ikke kjøpe så dyre gaver til hver andre, så da blir det ca 17200 i julegavebusjett i år

Anonymkode: c1de4...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor mange skal dere kjøpe til og  sum per person?

Anonymkode: 6cb9d...6b1

Minst mulig, alle har alt de trenger så ser ikke poenget. Gir til barn under 14 i familien 

Anonymkode: 82cb4...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...