Gå til innhold

Boksere for gutter er sengevætere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(OBS: Jeg er på jakt etter tips til boksere, IKKE generelle råd mot sengevæting i denne tråden. Ting prøves ut i samråd med lege)

 

Gutten min på 6 år sliter med at han tisser i senga om natten, noen ganger mye (lakenskift og hele pakka) og noen ganger bare i trusa og kanskje litt på dyna. 

Jeg ser etter boksere som kanskje har litt ekstra padding i skrittet eller lignende, som han kan bruke om natten. Ser at det finnes for voksne menn, men finner ingenting for barn? Drynites synes jeg ligner for mye på bleier, og vil gjerne at han skal slippe å ha på "bleier", slik som lillebror har om natten. Vi skal i utgangspunktet ikke ha noe med alarm og lignende akkurat nå. 

Noen som vet om noe? 

Anonymkode: 3649a...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle selvfølgelig være en "som" i tittelen der 😅

Anonymkode: 3649a...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. vi har en sønn på 8 år som sliter med det samme som din:) Han ville ikke bruke bleiebukse på natten, men så fikk jeg tips av ei venninne som kjøpte en boxershorts som hun sydde sånn at den passet korrekt til gutten sin, det samme gjordet jeg også. Så gikk fikk vi blå resept på engangs kladder som ligger unne laken hans og SleepTight buksebleier Libero som jeg tar opp og gjør til at han slipper å føle som at det er bleie på om natta:) Det har fungert godt til oss de siste 8 ukene:) Han tisser seg ut hver natt. legger ved bilder av det vi har laget. 

Truse2.jpg

truse1.jpg

Anonymkode: 132bc...c0b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare veldig anbefale alarmtruse altså! Vår 7 åring sluttet helt med sengevæting på 2 uker😊👍🏼👏

Anonymkode: e0baf...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vil bare veldig anbefale alarmtruse altså! Vår 7 åring sluttet helt med sengevæting på 2 uker😊👍🏼👏

Anonymkode: e0baf...824

Det må være tungt å lese 🤦

Anonymkode: 86c76...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 8.56):

(OBS: Jeg er på jakt etter tips til boksere, IKKE generelle råd mot sengevæting i denne tråden. Ting prøves ut i samråd med lege)

 

Gutten min på 6 år sliter med at han tisser i senga om natten, noen ganger mye (lakenskift og hele pakka) og noen ganger bare i trusa og kanskje litt på dyna. 

Jeg ser etter boksere som kanskje har litt ekstra padding i skrittet eller lignende, som han kan bruke om natten. Ser at det finnes for voksne menn, men finner ingenting for barn? Drynites synes jeg ligner for mye på bleier, og vil gjerne at han skal slippe å ha på "bleier", slik som lillebror har om natten. Vi skal i utgangspunktet ikke ha noe med alarm og lignende akkurat nå. 

Noen som vet om noe? 

Anonymkode: 3649a...f78

Der finnes spesielle pysjbukser som er beregnet på sengevætere og som ser ut som vanlige bukser men som holder tett. 
vet ikke om der finnes undertøy også, og husker ikke hva disse heter. Kanskje noen andre kan hjelpe?

Anonymkode: 524ec...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 8.56):

(OBS: Jeg er på jakt etter tips til boksere, IKKE generelle råd mot sengevæting i denne tråden. Ting prøves ut i samråd med lege)

 

Gutten min på 6 år sliter med at han tisser i senga om natten, noen ganger mye (lakenskift og hele pakka) og noen ganger bare i trusa og kanskje litt på dyna. 

Jeg ser etter boksere som kanskje har litt ekstra padding i skrittet eller lignende, som han kan bruke om natten. Ser at det finnes for voksne menn, men finner ingenting for barn? Drynites synes jeg ligner for mye på bleier, og vil gjerne at han skal slippe å ha på "bleier", slik som lillebror har om natten. Vi skal i utgangspunktet ikke ha noe med alarm og lignende akkurat nå. 

Noen som vet om noe? 

Anonymkode: 3649a...f78

Vi tar 6-åringen på do klokken 21:30 hver kveld, ellers tisser han i senga. Han sover naken nedentil, så han er lett å ta på toalettet 1-2 ganger hver natt.

Anonymkode: d337a...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også på jakt etter og jeg fatter ikke hvorfor det ikke finnes! 

Vi kjøpe Snazzipants fra helsestasjonsbutikken.no, men de har sluttet å selge dette så har bare den ene. Den er heller ikke særlig tett... 

Hvis du googler bed wetting underwear finner du en del i utlandet, men INGENTING i Norge. 

Vi holder på med alarm nå men det går på helsa løs å ta klesvask kl 03 på natta, jeg tror ikke jeg orker mer. 😭😭 Jeg bruker 1.5 time på å sovne igjen etter alarmen har gått, og da er det jo nesten på tide å stå opp igjen. Hadde vært så mye enklere om det fantes undertøy som holdt på dette. 

Helsestasjonsbutikken selger noen tette pysjbukser og shortser, men de er ikke anbefalt til bruk hver natt. 

Anonymkode: 49335...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er jeg også på jakt etter og jeg fatter ikke hvorfor det ikke finnes! 

Vi kjøpe Snazzipants fra helsestasjonsbutikken.no, men de har sluttet å selge dette så har bare den ene. Den er heller ikke særlig tett... 

Hvis du googler bed wetting underwear finner du en del i utlandet, men INGENTING i Norge. 

Vi holder på med alarm nå men det går på helsa løs å ta klesvask kl 03 på natta, jeg tror ikke jeg orker mer. 😭😭 Jeg bruker 1.5 time på å sovne igjen etter alarmen har gått, og da er det jo nesten på tide å stå opp igjen. Hadde vært så mye enklere om det fantes undertøy som holdt på dette. 

Helsestasjonsbutikken selger noen tette pysjbukser og shortser, men de er ikke anbefalt til bruk hver natt. 

Anonymkode: 49335...2b8

Hvorfor bærer du ikke bare barnet på do to ganger om natta istedenfor? 

Anonymkode: d337a...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bærer du ikke bare barnet på do to ganger om natta istedenfor? 

Anonymkode: d337a...7b9

Fordi det er sterkt sterkt frarådet ved sengevæting. Det lærer kroppen å tisse i søvne og det er jo dette man prøver å stanse. Poenget med alarm er å lære kroppen å våkne når man må tisse. 

Sengevæting kan vare lenge, opp i tenårene. Vil du bære en trettenåring på do? Jeg vil hvertfall prøve å jobbe med problemene mens barnet "bare" er åtte år. Går det ikke så går det ikke, men prøve skal vi. 

Anonymkode: 49335...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...