AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Skrevet 19. september 2024 Barnet mitt har med smartklokke på skolen som må leveres til lærer etter skolens regler. Det er greit, men nå har barnet levert inn klokka og skolen finner ikke klokka. Hvem betaler for ny? Anonymkode: fb163...a40
Melus Skrevet 19. september 2024 #2 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet mitt har med smartklokke på skolen som må leveres til lærer etter skolens regler. Det er greit, men nå har barnet levert inn klokka og skolen finner ikke klokka. Hvem betaler for ny? Anonymkode: fb163...a40 Skolen, vil jeg anta. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #3 Skrevet 19. september 2024 Tipper det er på eget ansvar... Anonymkode: 7f017...46a 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #4 Skrevet 19. september 2024 har ikke alle smartklokker en "hvor er" fumksjon dere kan bruke? Anonymkode: c0f17...41b 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #5 Skrevet 19. september 2024 Du betaler, selvsagt. Det er ikke skolen som har valgt å sende den med barnet, og selvsagt kan ikke en klasse sitte med smartklokker på seg hele tiden. Anonymkode: 3cccf...127 13
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #6 Skrevet 19. september 2024 Hvis det er nødvendig at barnet har smartklokke etter skolen, feks til hjemturen osv, slik at det strengt talt nødvendig å ha det, synes jeg skolen må erstatte. Har barnet den med bare for morroskyld får det bli en lærdom dere må ta. Anonymkode: 6ffcf...11e
Gjest jegerrinne Skrevet 19. september 2024 #7 Skrevet 19. september 2024 Du..årsak du har tlf og smartklokke med på eget ansvar slik jeg har forstått
Kålrota Skrevet 19. september 2024 #8 Skrevet 19. september 2024 Melus skrev (15 minutter siden): Skolen, vil jeg anta. Selvfølgelig ikke. Du er ansvarlig, men forsøk å ta det på innboforsikringen. 3
Kålrota Skrevet 19. september 2024 #9 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er nødvendig at barnet har smartklokke etter skolen, feks til hjemturen osv, slik at det strengt talt nødvendig å ha det, synes jeg skolen må erstatte. Har barnet den med bare for morroskyld får det bli en lærdom dere må ta. Anonymkode: 6ffcf...11e Det fungerer ikke sånn, regler utviser ikke skjønn. Alt dyrt utstyr som sendes med på skolen er foresattes ansvar. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #10 Skrevet 19. september 2024 Kålrota skrev (1 minutt siden): Det fungerer ikke sånn, regler utviser ikke skjønn. Alt dyrt utstyr som sendes med på skolen er foresattes ansvar. Da burde skolen heller ikke ta den risikoen å ta inn klokken for å ta vare på den, når de ikke kan det. Da burde det være totalforbud. Litt annet. Lærerene risikerer å bli beskyldt for å stjele, da burde de nekte å ta risikoen. Greit nok at det ikke blir gitt erstatning, men sett fra et annet perspektiv, hva svir mest? Økonomisk tap eller tap av troverdighet og beskyldninger rettet mot seg? Merkelig ordning må jeg si. Alle elever burde ha skap med lås, da lan man si det er eget ansvar. Anonymkode: 6ffcf...11e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #11 Skrevet 19. september 2024 Du erstatter. Du får høre med forsikringsselskapet om det kan dekkes av reiseforsikringen din. Hvorfor trenger barnet smartklokke på skolen? Ingen av mine barn har hatt mobil eller smartklokke før de har gått på storskolen. Anonymkode: d852f...0ea 3
Diskulis Skrevet 19. september 2024 #12 Skrevet 19. september 2024 På skolen her er det forbud mot mobiler, smartklokker osv i skoletiden. De har et hotellskap i klassen som det låses inn i. Hvis det ligger der, dekkes tap og skader av skolens forsikring. Hvis barnet velger å legge det andre steder som sekk etc, dekkes det ikke. Hvis skolen ikke har mobilhotell synes jeg det har noe å si hva årsaken til klokka er. Er det barn uten særskilte behov er det strengt tatt ikke nødvendig med smartklokke, da er det «kjekt å ha» eller kult. Da må man bære ansvaret selv eller la være å ta med på skole. Hvis det er et barn med utfordringer og ekstra oppfølging, hvor man via ansvarsmøter med PPT etc kommer frem til at dette er et tiltak barnet trenger for å bedre mestre skolehverdagen. Ja da er det et hjelpemiddel som må skolen må tilrettelegge for trygg oppbevaring av i skoletiden. Og ta ansvaret hvis de ikke evner det.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #13 Skrevet 19. september 2024 Diskulis skrev (1 time siden): På skolen her er det forbud mot mobiler, smartklokker osv i skoletiden. De har et hotellskap i klassen som det låses inn i. Hvis det ligger der, dekkes tap og skader av skolens forsikring. Hvis barnet velger å legge det andre steder som sekk etc, dekkes det ikke. Hvis skolen ikke har mobilhotell synes jeg det har noe å si hva årsaken til klokka er. Er det barn uten særskilte behov er det strengt tatt ikke nødvendig med smartklokke, da er det «kjekt å ha» eller kult. Da må man bære ansvaret selv eller la være å ta med på skole. Hvis det er et barn med utfordringer og ekstra oppfølging, hvor man via ansvarsmøter med PPT etc kommer frem til at dette er et tiltak barnet trenger for å bedre mestre skolehverdagen. Ja da er det et hjelpemiddel som må skolen må tilrettelegge for trygg oppbevaring av i skoletiden. Og ta ansvaret hvis de ikke evner det. Ts Det er hotell som du snakker om. Det er både medisinske årsaker og andre grunner til hvorfor barnet har denne klokka (tenker det egentlig er irrelevant). Anonymkode: fb163...a40 1
mommyaka Skrevet 19. september 2024 #14 Skrevet 19. september 2024 Har du ikke finner klokka på appen
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #15 Skrevet 19. september 2024 Dyrt utstyr som sendes med på skolen er ditt ansvar selv om de har mobilhotell. Og så er det litt pussig at alle på KG selvfølgelig har ekstremt gode grunner for at barna deres skal ha mobil eller smartklokke på skolen. Det sier seg selv at de fleste av dere bare finner det på fordi dere vet at slike ting burde bli igjen hjemme. Anonymkode: 12a76...574 1 4
Dojakitty Skrevet 19. september 2024 #16 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt har med smartklokke på skolen som må leveres til lærer etter skolens regler. Det er greit, men nå har barnet levert inn klokka og skolen finner ikke klokka. Hvem betaler for ny? Anonymkode: fb163...a40 Hvordan vet du at skolen har mista og at det ikke er barnet som har mista? Hvordan vet du at ingen har stjelt klokka? 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #17 Skrevet 19. september 2024 Vi fikk beskjed om at skolen ikke ønsket mobilhotell fordi da ble de ansvarlige. Jeg synes det høres litt sprøtt ut, men det var rektors begrunnelse. Anonymkode: f9fec...945
Dojakitty Skrevet 19. september 2024 #18 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts Det er hotell som du snakker om. Det er både medisinske årsaker og andre grunner til hvorfor barnet har denne klokka (tenker det egentlig er irrelevant). Anonymkode: fb163...a40 Om det er medisinske grunner for at klokka skal brukes så antar jeg eleven har en voksen som har ansvaret for eleven? Om det er såpass alvorlig at eleven må ha klokke for å passe på? 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #19 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du erstatter. Du får høre med forsikringsselskapet om det kan dekkes av reiseforsikringen din. Hvorfor trenger barnet smartklokke på skolen? Ingen av mine barn har hatt mobil eller smartklokke før de har gått på storskolen. Anonymkode: d852f...0ea Folk - og barn har ulike behov. Noen synes det er praktisk at barnet kan ringe for å spørre om det kan være med andre barn hjem/ha besøk med seg hjem. Noen barn har farlig skolevei, og foreldrene føler trygghet i å kunne få fatt i dem om de ikke kommer hjem til forventet tid. Osv. Da jeg var liten fantes verken mobil eller smarttelefon, og vi overlevde likevel. Det er ikke ensbetydende med at dette var bedre, og at man i dag ikke skal benytte seg av de fordelene nymotens teknologi kan gi. Anonymkode: 6a580...2f1 1
Uanonym bruker Skrevet 19. september 2024 #20 Skrevet 19. september 2024 Det er nok på eget ansvar at man har med seg sånt på skolen. Prøv å bruk reiseforsikringa. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå