AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Del Skrevet 19. september Hvordan kan en mann forvente rettferdig saksbehandling i BV når svært mange BV ansatte er kvinnelige feminister og ofte misandrister, og hvor ofte arbeidet i BV forsterker dette? Blir ikke det som om det skulle jobbe mannlige misogynister på krisemottakene, eller rasister på asylmottakene? Dette er ganske alvorlig, og jeg lurer på om hva som gjøres med dette. En arbeider bør være nøytral i sitt arbeid og ikke la personlige meninger eller følelser prege arbeidsdagen. Anonymkode: 01a36...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september Det er ingen motsetning mellom å være feminist og å ivareta både kvinners og menns posisjoner i en barnevernssak. Påstanden om at "svært mange er misandrister" har du ikke noe belegg for, og den er dermed helt meningsløs å diskutere. Anonymkode: fa937...37e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september Jeg jobber med å utdanne barnevernspedagoger, og mine studenter har et genuint ønske om å hjelpe barn og foreldre. Så er det ikke alle foreldre som innser at de trenger hjelp, men barna fortjener fortsatt hjelp. Da blir det ofte dårlig samarbeid, og foreldrene synes de ansatte oppfører seg dårlig. Men skal ingen hjelpe barn som trenger det? Anonymkode: 0acae...aee 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #4 Del Skrevet 19. september En barnevernssak handler verken om en mann eller kvinne, en mor eller en far, ei heller om konflikter foreldre i mellom. En barnevernssak handler om barnet. Barnevernet skal ikke mene noe om fordeling av omsorg, samvær eller bosted, om det er det du sikter til. Anonymkode: 92e2f...08f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #5 Del Skrevet 19. september Hvordan opplever du at de ikke er nøytrale? Til info jobber det mange menn på krisesentre. At du setter merkelapper på ansatte fordi du er uenig med vurderingene de gjør, gjør meg umiddelbart skeptisk... Anonymkode: 63bf6...4de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Del Skrevet 19. september Ble meldt på hevn, hadde en mann. Han var veldig ok og gjorde alt på en fin måte med barna og oss. Ble selvsagt henlagt! Det fins både gode og dårlige i bv, både menn og damer. Anonymkode: d1df8...efa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Del Skrevet 19. september Du kan jo jobbe med å få flere menn til å ta denne utdanningen? Anonymkode: 7573e...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #8 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan kan en mann forvente rettferdig saksbehandling i BV når svært mange BV ansatte er kvinnelige feminister og ofte misandrister, og hvor ofte arbeidet i BV forsterker dette? Blir ikke det som om det skulle jobbe mannlige misogynister på krisemottakene, eller rasister på asylmottakene? Dette er ganske alvorlig, og jeg lurer på om hva som gjøres med dette. En arbeider bør være nøytral i sitt arbeid og ikke la personlige meninger eller følelser prege arbeidsdagen. Anonymkode: 01a36...8af Har du bevis på en slik påstand? Anonymkode: c7933...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #9 Del Skrevet 19. september Jeg har selv hvert i gjennom 10 saksbehandlere løpet av 10 år. Av de 10 var og er det kun 2 stykker som faktisk var genuint opptatt av mitt barn og meg. De 8 andre kom med påstander uten bevis, slettet dokumenter, drenerte saken, hadde aldri noe positivt å si om meg. De hørte kun på fosterhjemmet som ikke stod i stil med hvordan barnet hadde det. Så fra å se barnet 8 timer i året i 10 år får jeg nå se barnet så mye barnet ønsker. Det er flere ganger i uken. Saken snudde fra en dag til en annen. Så her går det kun på hva saksbehandlere mener seg i mellom og de som faktisk tørr å stå imot sine kolleger. Hun ene ble plutselig bare borte og det var samme uken som hun anbefalte tilbakeføring. Så jeg veit alt om de som virkelig bryr seg og de som kun bryr seg om sin egen stolthet. Anonymkode: 1f472...709 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #10 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber med å utdanne barnevernspedagoger, og mine studenter har et genuint ønske om å hjelpe barn og foreldre. Så er det ikke alle foreldre som innser at de trenger hjelp, men barna fortjener fortsatt hjelp. Da blir det ofte dårlig samarbeid, og foreldrene synes de ansatte oppfører seg dårlig. Men skal ingen hjelpe barn som trenger det? Anonymkode: 0acae...aee Klart barna skal ha hjelp, men de som hjelper skal ikke være forutinntatte og la personlige meninger og følelser styre Anonymkode: 01a36...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #11 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du bevis på en slik påstand? Anonymkode: c7933...9ac Ikke annet at det er selvopplevd, og jeg kjenner flere som jobber i BV, og hva jeg leser i debatter og artikler. Har også kontakt med BV i min jobb og jeg opplever misandri og frykt for menn hos flere av disse. De er veldig opptatt at det feks skal være minst like mange kvinner representert i utvalg og grupper der det er undertall av kvinner, mens de selv jobber i et yrke hvor det nesten ikke er menn i det hele tatt. Og flere har vegring for å i det hele tatt snakke når det er mange menn tilstede, og sier det også til oss. Hvordan kan slike behandle begge parter rettferdig i en BV tvist? Anonymkode: 01a36...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber med å utdanne barnevernspedagoger, og mine studenter har et genuint ønske om å hjelpe barn og foreldre. Så er det ikke alle foreldre som innser at de trenger hjelp, men barna fortjener fortsatt hjelp. Da blir det ofte dårlig samarbeid, og foreldrene synes de ansatte oppfører seg dårlig. Men skal ingen hjelpe barn som trenger det? Anonymkode: 0acae...aee Ja, mange ønsker å hjelpe, og får de ikke hjelpe på sin måte blir de fornærmet 😛 Barna mine trengte hjelp, vi fikk det ikke. Jeg klagde, de svarte igjen at de ikke hadde ansvaret i vår sak, og at jeg ikke kunne få hjelp. Så ringer de plutselig, de hadde skaffet hjelp likevel, men det hadde jo jeg gjort på egenhånd. Ergo takket jeg nei. Da ble det plutselig vedtak med helt annen tone! Stor skrevet at jeg i lang tid ikke hadde gått med på hjelpetiltak osv. Enda jeg ba om fosterhjem en periode uten å få (grunnet sykdom hos meg). Jeg fikk da tilbud om kurs, men jeg var syk og kunne selvsagt ikke prioritere kurs ukentlig, jeg var jo totalt utslitt og hadde lyst til å sende fra meg barna. I papirene står det at jeg ikke har tiltro til barnevernet og at jeg nekter å delta på kurs og lære mer om min omsorgsrolle 😅 Helt absurd. Anonymkode: a63b0...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan opplever du at de ikke er nøytrale? Til info jobber det mange menn på krisesentre. At du setter merkelapper på ansatte fordi du er uenig med vurderingene de gjør, gjør meg umiddelbart skeptisk... Anonymkode: 63bf6...4de Dette er slik de skriver i vedtakene sine, helt uprofesjonelt. "Vi er skeptiske til at mor vil barnas beste når hun ikke har tillit til barnevernets vurderinger". Det virker som barnevernets ansatte har problemer med å skjelne mellom meningsutveksling og følelser. Å være uenig med noe og argumentere for det man mener er noe helt annet enn å "føle" at noen vil deg vondt, eller tro at noen tar vurderinger for å gjøre vonde ting. Dessverre er man uenig tolker de gjerne dette som manglende tillit. Men det er nettopp mistillit de skaper ved å tillegge foreldre følelser i stedet for å lytte til meninger. Anonymkode: a63b0...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september Det burde jo strengt tatt aldri vært bare en bachelor dette her. Det burde vært master, og det burde handlet mye mer om validering og saksbehandling, og saklighet. Det å vurdere ting objektivt. Legge inn fagkunnskap som begrunnelse i svarene. Ikke i et eneste vedtak eller avslag jeg fikk var det henvist til faglitteratur eller i det minste en faglig vurdering. Kun personlig "vi opplever/vi synes/vi ser". Jeg savnet en mer konkret vurdering, feks at "Basert på den og den rapporten vurderer vi at xxx vil kunne ha utbytte av yyy, ikke minst da studie abc viste stor bedring ved bruk av denne metoden". Anonymkode: a63b0...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke annet at det er selvopplevd, og jeg kjenner flere som jobber i BV, og hva jeg leser i debatter og artikler. Har også kontakt med BV i min jobb og jeg opplever misandri og frykt for menn hos flere av disse. De er veldig opptatt at det feks skal være minst like mange kvinner representert i utvalg og grupper der det er undertall av kvinner, mens de selv jobber i et yrke hvor det nesten ikke er menn i det hele tatt. Og flere har vegring for å i det hele tatt snakke når det er mange menn tilstede, og sier det også til oss. Hvordan kan slike behandle begge parter rettferdig i en BV tvist? Anonymkode: 01a36...8af Det er, som du sikkert selv vet, ikke bevis. Det er din personlige oppfatning, et datapunkt. Du er ikke de eneste som har inngående kjennskap til barnevernet og jeg stiller meg totalt uforstående til dine hårreisende påstander. Anonymkode: c7933...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er, som du sikkert selv vet, ikke bevis. Det er din personlige oppfatning, et datapunkt. Du er ikke de eneste som har inngående kjennskap til barnevernet og jeg stiller meg totalt uforstående til dine hårreisende påstander. Anonymkode: c7933...9ac Det er naivt å tro at et kvinnedominert yrke som hele tiden er i kontakt med menn som er meldt til BV ikke er forutinntatte. Menn som ofte blir beskyldt (og har) mishandlet både mor og barn. Du mener altså at alle kvinner i BV er helt nøytrale. Jaja. Du om det. Bare vær i boblen din du. Jeg vet annet Anonymkode: 01a36...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå