Gå til innhold

Bo billig i traumehuset eller betale dyrt et annet sted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det slik at huset en dag skal bli din arv? 

Om så, ville det ikke vært bedre at du fikk overta for å selge? Slik at du da kan kjøpe deg en bolig du faktisk ønsker å bo i uten at det blir smalhans. Du kan fortsatt reise og oppleve, det krever at du sparer i separate kontoer hver måned.

Jeg tror du kan få til alt jeg.

Anonymkode: 75901...f07

Takk 💕 ja huset skal bli mitt i fremtiden. Men det er todelt, besteforeldrene mine bor i den andre delen. Jeg bare leier her nå. Men det er nok kanskje 20-30 år til jeg får arvet hele huset. Med utleiedel 😊 Føler meg skikkelig heldig, skal få bo så fint når jeg blir gammel, og skal ta så godt vare på huset etter besteforeldrene mine går bort 💕

Men for min egen del nå, så føler jeg kanskje at jeg liker alternativet med å flytte. Bli mer selvstendig. 

ts

Anonymkode: cdc18...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk 💕 ja huset skal bli mitt i fremtiden. Men det er todelt, besteforeldrene mine bor i den andre delen. Jeg bare leier her nå. Men det er nok kanskje 20-30 år til jeg får arvet hele huset. Med utleiedel 😊 Føler meg skikkelig heldig, skal få bo så fint når jeg blir gammel, og skal ta så godt vare på huset etter besteforeldrene mine går bort 💕

Men for min egen del nå, så føler jeg kanskje at jeg liker alternativet med å flytte. Bli mer selvstendig. 

ts

Anonymkode: cdc18...eec

Da hadde jeg valgt å leie ut den delen av huset du blir tilbydd og leie et annet sted i noen år. Et sted som gjør det økonomisk mulig å fortsette med å spare og reise. 

Men hvordan ser du for deg å overta huset med denne eksen fortsatt boende i nærheten og mulig være grobunn for fremtidige konflikter eller problemer?

Anonymkode: 75901...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina1 skrev (På 19.9.2024 den 9.52):

Alternativ 1

Hadde gitt mye for å kunne ha råd til å bo i enebolig igjen. Blokk er et helvete. 

Flyttet fra enebolig i småby til blokk i Oslo. Ville aldri byttet tilbake. Elsker blokklivet! 

Naboer som er hyggelige (men ikke trenger seg på), lite lyd fra naboene og tilnærmet ikke noe vedlikehold. 😍

Anonymkode: cf1e0...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan et alternativ være å pusse opp litt i boligen ? «Ta den tilbake og gjøre den din.» ?

Kanskje det kan være en form for terapi ? Om det ikke skulle hjelpe så kan du alltids gå for alternativ to etterpå. Lykke til uansett :)

Anonymkode: aa8c5...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på deg som mindre selvstendig av at du får leie billig en del av huset du etterhvert skal arve. 

eksen min forlot meg plutselig til fordel for kollegaen sin da vår yngste var et par måneder gammel. Jeg slet med å gå på butikken, kafé osv lenge etterpå. Følte alle pratet om det. Slet psykisk pga bruddet sviket og gikk til psykatrisk sykepleier i et år etterpå. Jeg valgte likevell å kjøpe han ut av vårt felles hjem så jeg og barna kunne bli boende. Kjøpte nye møbler, byttet gulv og malte alle rom for å få en ny start og gjøre det til mitt. Slippe å se «han» der, som jeg nå hatet og følte avsky for

Anonymkode: e35d5...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spar alt du kan i 5 år og kjøp en liten pendlerleilighet så kan du bo litt i begge

Anonymkode: 4701a...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...