AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Alternativ 1, økonomisk smart: Får leie super billig et hus av besteforeldrene mine. Men jeg har dårlige minner her (vold av eks), og han bor like ved. Jeg er ikke redd, vi sier hei om vi går forbi hverandre på gata. Hagen min er rett ut mot veien, noen ganger går han forbi. Er så mange dårlige minner som dukker opp her, selv om det er flere år siden. Er liksom en energi i veggene her, og jeg bruker nesten ikke uteplassen. MEN! Jeg har råd til å reise, spare, virkelig leve livet!! Er lykkelig utenfor hjemmet, men er egentlig en hjemmekjær person. Alternativ 2, psykisk smart: Flytte til blokk, veldig stram økonomi, slutt på ferier, leve på kanten til fattigdomsgrensa. Men jeg har et hjem som er bare mitt! Min egen lille hule jeg kan finne kos og trygghet i. Men lute fattig, må selge bil og snu kroner. Men vil føle meg mer selvstendig også, enn å leie av familie Skal jeg være psykisk smart eller økonomisk smart? Anonymkode: cdc18...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september Alternativ to Anonymkode: 7a2bb...59c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september Enig med nr 2 i dette tilfellet👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #4 Del Skrevet 19. september Nr 2…🤗😌 Anonymkode: a3239...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 19. september #5 Del Skrevet 19. september Nr 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Del Skrevet 19. september Blir det ikke bare å flytte fra et fengsel til det neste da, tro? Anonymkode: e5141...662 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Del Skrevet 19. september Alternativ 1. get over it Anonymkode: 33fa8...76b 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #8 Del Skrevet 19. september Det er det jo kun du som kan svare på. Hva er viktigst for deg, mulighet for bil (og friheten det fører med seg), god mat en gang i blant, reiser og mindre økonomiske bekymringer, eller slippe å bli påminnet fortiden, trygge rammer på et nytt sted (men da bli stengt inn i boligen sin, fordi du ikke har råd til noe)? Anonymkode: 85482...139 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #9 Del Skrevet 19. september Traumene vil du ha uansett hvor du bor. Men klarer du å hilse på gjerningsmannen og si hei, kan det umulig være så ille. Puss opp, mal, lag det fint rundt deg og drit i han idioten der. Jobb med traumene, reis, lev livet og se fremover. Jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 3ab9e...b63 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #10 Del Skrevet 19. september 2. Jeg har bodd og flyttet rundt, verdien av et hjem hvor en kan sette seg ned, koble av, slappe av og finne roen, kan ikke måle seg med noe. Velg et hjem hvor du er av, kan koble ut, hvile hjernen. Ikke et hvor du ser en voldelig eks gå forbi selv om han er grei nå Anonymkode: 47cea...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #11 Del Skrevet 19. september Jeg hadde antagelig vurdert et 3 alternativ. Å leve veldig stramt økonomisk er ikke noe å trakte etter heller. Anonymkode: c61f5...865 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alternativ 1, økonomisk smart: Får leie super billig et hus av besteforeldrene mine. Men jeg har dårlige minner her (vold av eks), og han bor like ved. Jeg er ikke redd, vi sier hei om vi går forbi hverandre på gata. Hagen min er rett ut mot veien, noen ganger går han forbi. Er så mange dårlige minner som dukker opp her, selv om det er flere år siden. Er liksom en energi i veggene her, og jeg bruker nesten ikke uteplassen. MEN! Jeg har råd til å reise, spare, virkelig leve livet!! Er lykkelig utenfor hjemmet, men er egentlig en hjemmekjær person. Alternativ 2, psykisk smart: Flytte til blokk, veldig stram økonomi, slutt på ferier, leve på kanten til fattigdomsgrensa. Men jeg har et hjem som er bare mitt! Min egen lille hule jeg kan finne kos og trygghet i. Men lute fattig, må selge bil og snu kroner. Men vil føle meg mer selvstendig også, enn å leie av familie Skal jeg være psykisk smart eller økonomisk smart? Anonymkode: cdc18...eec Når det står om leie kontra kjøpe, og du har mulighet til å kjøpe, er vel det ganske smart, ja. Komme deg bort og starte helt for deg selv ❤️ Anonymkode: a6876...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alternativ 2, psykisk smart: Flytte til blokk, veldig stram økonomi, slutt på ferier, leve på kanten til fattigdomsgrensa. Men jeg har et hjem som er bare mitt! Min egen lille hule jeg kan finne kos og trygghet i. Men lute fattig, må selge bil og snu kroner. Men vil føle meg mer selvstendig også, enn å leie av familie Skal jeg være psykisk smart eller økonomisk smart? Anonymkode: cdc18...eec Å bo i blokk kan være et absolutt helvete med tanke på bråk fra naboer, så det at du flytter til "ditt eget sted", trenger dessverre ikke å være synonymt med kos og trygghet; det blir ingen kos når naboen over tramper som en flodhest, eller naboen ved siden av bruker et halvt år på å pusse opp, og innleder hver eneste lørdagsmorgen med hamring og drill. Folk som bor i et hus, aner ikke hvor lykkelige de er med tanke på stillhet. Anonymkode: 6ddb2...b42 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å bo i blokk kan være et absolutt helvete med tanke på bråk fra naboer, så det at du flytter til "ditt eget sted", trenger dessverre ikke å være synonymt med kos og trygghet; det blir ingen kos når naboen over tramper som en flodhest, eller naboen ved siden av bruker et halvt år på å pusse opp, og innleder hver eneste lørdagsmorgen med hamring og drill. Folk som bor i et hus, aner ikke hvor lykkelige de er med tanke på stillhet. Anonymkode: 6ddb2...b42 Man kan jo fint leve i en lykkeboble en god stund, og da er det som forelskelse, "alt" er sjarmerende. Så blekner sjarmen kanskje med tiden, og man flytter eventuelt, men det er jo sånn vi mennesker holder på. 😊 Anonymkode: a6876...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan jo fint leve i en lykkeboble en god stund, og da er det som forelskelse, "alt" er sjarmerende. Så blekner sjarmen kanskje med tiden, og man flytter eventuelt, men det er jo sånn vi mennesker holder på. 😊 Anonymkode: a6876...4a2 Det er mange som har angret etter å ha kjøpt leilighet og erfart hvor dårlig lydisoleringen i bygget er, så det spørs hvor lenge en slik lykkeboble vil vare om man er uheldig; på visning er alt positivt. Men har man mulighet til å selv kjøpe et eget hus, burde dette være et tryggere alternativ hvis man vil ha noe å glede seg over; ulempen er at hus koster flesk i byene. Anonymkode: 6ddb2...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september Alternativ 1 Anonymkode: ec9d9...ffb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #17 Del Skrevet 19. september Hadde gått for alternativ 1. Hadde pusset opp huset (og hagen) for penger jeg hadde spart, og på den måten fjernet minner som sitter i veggene for å si det slik. Tatt huset tilbake og gjort det til mitt. Å flytte i blokk, og leve på grensa til fattigdom, er ikke ensbetydende at eksen din ikke finner på å oppholde seg i nærheten av der du flytter til og dermed minner deg om fortiden. Anonymkode: a5aae...ed9 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #18 Del Skrevet 19. september Alt 1. Virker som at du har kommet over det verste, i og med at du kan hilse på han etc. Hadde pusset opp litt etterhvert 😊 Anonymkode: 9bfe5...92a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #19 Del Skrevet 19. september Dette er et ganske søkt argument, som nok aldri blir reelt. Men om du en gang i fremtiden går til sak mot din voldelige eks, eller blir et sentralt vitne for noen andre, kan det svekke din troverdighet at du flyttet tilbake til stedet hvor volden skjedde. At jeg ikke klarer å oppholde meg i samme bydel som der volden skjedde var et sterkt argument fikk jeg høre da jeg gikk gjennom det samme. Jeg kunne personlig aldri bodd i det huset igjen, hadde heller bodd på gata. Men som jeg sier; veldig søkt argument for din del og sikkert veldig usannsynlig. Anonymkode: dca51...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #20 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Å bo i blokk kan være et absolutt helvete med tanke på bråk fra naboer, så det at du flytter til "ditt eget sted", trenger dessverre ikke å være synonymt med kos og trygghet; det blir ingen kos når naboen over tramper som en flodhest, eller naboen ved siden av bruker et halvt år på å pusse opp, og innleder hver eneste lørdagsmorgen med hamring og drill. Folk som bor i et hus, aner ikke hvor lykkelige de er med tanke på stillhet. Anonymkode: 6ddb2...b42 Sant nok, 3 alternativ, bolig for seg selv vekk fra alt dette Anonymkode: 47cea...a57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå