Gå til innhold

Hva er kjønnet??


HimmelBlomst

Anbefalte innlegg

dette er en tråd kun for min egen nysgjerrighet

i dag var jeg på ultralyd gjennom offentlig sektor (sykehus) og ble satt til 12+6. spurte av nysgjerrighet om det var for tidlig å se kjønn; da sier jordmor at hun ser hva det er, men får ikke lov å fortelle dette allerede (sykehusets policy). 
 

da lurer jeg - hun nølte ikke på spørsmål om kjønn, og dette ga meg og sambo raskt tanken om at det da er gutt da vi har hørt at det er enklest å anslå. men for et trent øye, er det mulig å skille på dette allerede så det kan like gjerne være en jente?
 

til syvende og sist er dette som sagt kun nysgjerrighet og en frisk unge er så klart høyeste ønske uansett, kjønn spiller ingen rolle men det er klart man lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HimmelBlomst skrev (28 minutter siden):

dette er en tråd kun for min egen nysgjerrighet

i dag var jeg på ultralyd gjennom offentlig sektor (sykehus) og ble satt til 12+6. spurte av nysgjerrighet om det var for tidlig å se kjønn; da sier jordmor at hun ser hva det er, men får ikke lov å fortelle dette allerede (sykehusets policy). 
 

da lurer jeg - hun nølte ikke på spørsmål om kjønn, og dette ga meg og sambo raskt tanken om at det da er gutt da vi har hørt at det er enklest å anslå. men for et trent øye, er det mulig å skille på dette allerede så det kan like gjerne være en jente?
 

til syvende og sist er dette som sagt kun nysgjerrighet og en frisk unge er så klart høyeste ønske uansett, kjønn spiller ingen rolle men det er klart man lurer

Vi fikk vite i uke 12 at det var jente. Andre gangen var det gutt , fikk vite i slutten av uke 13. Man kan se det på nub… alle foster har en «utstikker» på det tidspunktet 😅

Anonymkode: b5ae4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også vite at det var jente rundt 12+5 :)

Anonymkode: 58b06...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å se, men det er fremdeles så pass tidlig at de kan ta feil. Det er lettere å ta feil med jente mens om de sier gutt er det større sjanse for at de har rett.

Anonymkode: 4ab6a...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var "ganske så sikker" på kjønn her ved samme UL til samme tid, men på ordinær UL var det motsatt kjønn.. 

Anonymkode: a24b4...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var «soleklart» jente på tidlig ul her, anerkjent klinikk. På oul var det gutt, og ut kom en gutt☺️ har veldig mange rundt meg med lignende historier, så jeg forstår veldig godt at de har en slik policy, selv om man ikke er 100% sikker på oul i uke 18-20 heller!

Anonymkode: b1105...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ble barnet unfanget da? I misjonær eller doggy? Misjonær = Jente , Doggy = gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (32 minutter siden):

Hvordan ble barnet unfanget da? I misjonær eller doggy? Misjonær = Jente , Doggy = gutt

😂😂

Anonymkode: b5ae4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...