Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen et års tid og han har veldig mange gode kvaliteter. Men han har hele tiden luktet vondt. Det er klærene hans det lukter av. Tok det opp med han etter noen måneder, og det viste seg da at han ikke bytter ut alle klærene etter at han har dusjet. Han bytter sokker, boxer og t-skjorte, men tar på seg den svette genseren og buksa igjen. Han lukter ikke selv at de klærene lukter vondt.

Ting ble bedre etter at vi snakket om hygienen hans, og han ble veldig flau av at jeg måtte ta det opp. Vi bor ikke sammen, så når vi har planlagt å møtes følger han opp hygiene bedre. Men hvis jeg møter han tilfeldig, lukter han vondt. Såpass vondt at lukten setter seg i møbler.

Føler meg så kjip som må ta dette opp igjen. Kjenner jeg mister både følser og håp om varig endring. Vi er i førti årene, han har hvert gift lenge før vi møttes. Synes det er så rart at ikke ex kona, venner eller familie har tatt opp hygienen hans før. Og føler meg kjip som må ta dette opp igjen. Noen tanker, eller råd? 

Anonymkode: cfd87...a33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greitt å ikke flytte sammen, ihvertfall. 

Anonymkode: 28901...ced

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi har vært sammen et års tid og han har veldig mange gode kvaliteter. Men han har hele tiden luktet vondt. Det er klærene hans det lukter av. Tok det opp med han etter noen måneder, og det viste seg da at han ikke bytter ut alle klærene etter at han har dusjet. Han bytter sokker, boxer og t-skjorte, men tar på seg den svette genseren og buksa igjen. Han lukter ikke selv at de klærene lukter vondt.

Ting ble bedre etter at vi snakket om hygienen hans, og han ble veldig flau av at jeg måtte ta det opp. Vi bor ikke sammen, så når vi har planlagt å møtes følger han opp hygiene bedre. Men hvis jeg møter han tilfeldig, lukter han vondt. Såpass vondt at lukten setter seg i møbler.

Føler meg så kjip som må ta dette opp igjen. Kjenner jeg mister både følser og håp om varig endring. Vi er i førti årene, han har hvert gift lenge før vi møttes. Synes det er så rart at ikke ex kona, venner eller familie har tatt opp hygienen hans før. Og føler meg kjip som må ta dette opp igjen. Noen tanker, eller råd? 

Anonymkode: cfd87...a33

Beklager, men det har jeg vanskelig for å tro på, med mindre det er røykelukt du sikter til, men selv da er det usannsynlig at møblene begynner å lukte i ettertid.

Enten overdriver du ut av proposisjoner, eller så er kjæresten ditt faktisk et sumpmonster:

IMG_3472.jpeg.1769406431ac584b995daa42173b852b.jpeg

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette her har han nok hørt før! Har hatt en eks selv som gjorde samme. Måtte vakse sofaen. Ville ikke ha hans skittentøy med mine 😂 De tenker det ikke er så big deal, selv det er ubehagelig å få kommentar på hygiene. Han lukter det nok ikke selv. 

Hva svarer han deg når du tar det opp da?

Anonymkode: 6700a...5c8

• Liker 6
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Beklager, men det har jeg vanskelig for å tro på, med mindre det er røykelukt du sikter til, men selv da er det usannsynlig at møblene begynner å lukte i ettertid.

Enten overdriver du ut av proposisjoner, eller så er kjæresten ditt faktisk et sumpmonster:

IMG_3472.jpeg.1769406431ac584b995daa42173b852b.jpeg

Eksen min rotet rundt i skittentøys kurven etter dusj, lettere å finne en T-skjorte der enn å vaske klær i kjelleren. De i kurven luktet minst vondt skjønner du. Særlig de nederste. Vasket alt og laget nytt system for han. Det varte ikke. Om de ikke bryr seg selv så er det lite håp…. Og de finnes!!!

Anonymkode: 6700a...5c8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en eks som var/er sånn. Ble aldri bedre. Flyttet sammen, da så jeg også hvor lite nøye han var. Grøss. Han ble like lei seg hver gang jeg tok det opp da..

Anonymkode: 548f7...10b

• Liker 2
Skrevet

Æsj! Ingen gode kvaliteter kunne veid opp for dette for meg. 

• Liker 8
Skrevet

Huff nei jeg hadde ikke orket en mann som fungerte på nivå med en femåring. 

Anonymkode: ce64d...29d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Fortell han hvir viktig det er, han kan begynne å bry seg. 

Tenker som en veldedighet for dette vil de fleste kvinner også reagere på.

Jeg prøver å lære opp min ex, så han skal få ferre problemer i fremtiden, fordi jeg bryr meg om han.

Anonymkode: ff35b...1fe

Skrevet

De HAR tatt det opp med han før, ts. Jeg garanterer deg at hans hygiene har vært et repeterende og tilbakevendende problem. Det er kanskje til og med en av de mer viktige faktorene i prosessen fra «kone» retning «ex».

La oss si du får til midlertidig endring. Det er enkelt og greit nok å ta seg sammen noen måneder eller et par år. Og så hva? Så flytter dere sammen. Og så snart han ikke lengre behøver «ta seg sammen» så slutter han med det. Da er det dårlig personlig hygiene, muligens dårlig tannhygiene, han vasker ikke klær, så du må ta arbeidet, han vasker ikke hender etter do-besøk etc.

Min far var og er en person med dårlig hygiene. Han er ikke på det nivået du beskriver (for det er virkelig ille). Men han er urenslig nok til at det er ekkelt. Og han vet at det er urenslig. Han vet at folk rundt han vet det er urenslig. Han responderer med det du beskriver som «pinlig berørt» når det konkret stilles krav til bedring. Men ikke fordi han er flau. Fordi det er et bryderi. 

Jeg er sikker på at typen er et hyggelig menneske. Men han er ikke dum, ts. Jeg kan garantere deg - med absolutt sikkerhet - at han er akkurat så renslig som han ønsker å være. Jeg er 100% sikker på at han vet at han lukter. Og har visst det over tid. Hans nivå av renslighet er et aktivt valg han har tatt. Og det er et han muligens er villig til å midlertidig justere. Men om han ønsket å være renslig, ts? Da ville han jo vært det.

Du må legge fra deg tanken på at dette er en tomsing som ikke vet bedre og som du kan «gjøre et prosjekt» av. Var han det ville jo et voksent forhold med han vært etisk ugreit, ikke sant? Han er et menneske, ikke et renoveringsobjekt. 

Anonymkode: 3efb9...aad

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Enig med flere her. Jeg har selv aldri opplevd varig forbedring hos andre ang dette. De prøver men går inn i samme dårlig mønster etter en tid eller ordner seg ekstra før man har avtalt å treffes mm. 

Har opplevd dette ganske mange ganger hos menn der klærne lukter surt/rått osv fordi dem aldri rengjør vaskemaskinen, aldri vasker klærne på høy nok varme eller klærne faktisk blir liggende fuktig altfor lenge sånn at lukten setter seg. Er rett og slett snakk om såpass dårlig boevne at jeg ikke kan akseptere dette hos en evt partner.

Blir liksom som å måtte mase på en unge. Man har IKKE lyst til å drive på som en masete mamma ovenfor voksne folk! Da forsvinner tenninga og lysta fort ass!  

Jeg er over 40 år, gidder ikke å drive oppdragelse på voksne ang dette om jeg da ikke er på jobb. Godt voksne folk som lukter sånn her vondt orker jeg ikke å fortsette med å treffe. Er så sinnsykt turn-off. 

Det er faktisk en bra gyldig dumpegrunn om folk lukter sånn her vondt👍

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Dette er det verste! 

Min ex var også slik. Blir fortsatt kvalm av tanken på hvordan han og huset hans lukta. Jeg kunne ikke engang holde han i hånda eller ta i et dørhåndtak hos han uten at det luktet underliv. Han var gift før vi var sammen så det gav ikke mening at exkona ikke syntes han var ekkel.  

Han kunne også gå i dagesvis uten å bytte boxer og byttet den ikke før jeg påpekte det. 

Nå har han ny dame og jeg fatter ikke at hun vil være med han 🤢

Endret av snippe
  • Liker 5
Skrevet

Du er ikke kjip, HAN er kjip, som utsetter deg for dette. Det er jo så ekkelt. 

Anonymkode: a95c2...0eb

• Liker 4
Skrevet

Datet en fyr som var en "stolt skogsmann" Munnen hans luktet avføring og aceton og stanken ble ikke bedre når han gikk til tannlegen en gang. Da ble bare acetonlukten sterkere. når han dusjet så lot han vannet bare dryppe litt på magen. Mine hvite håndkleder fikk brune bremsespor.  Hjemme hos han var toalettet helt brunt i belegg. Jeg måtte vaske fjeset mitt med en gang jeg kom hjem fordi det stanket dårlig ånde av fjeset mitt. I etterkant har jeg grublet på hvor mye bakterier jeg faktisk fikk i meg når vi kysset. x-P 

Han tok kontakt ett år etter vi sluttet å date og sa at han får seg ikke bedre damer enn meg og ville date meg igjen. For han ville flytte inn hos meg i min bolig?? Fikk helt noia bare jeg tenkte på det. 

Anonymkode: a9d54...220

• Liker 1
Skrevet

Ingen tar skade av sannheten,si det som det er...igjen og gjerne 1 gang til.Noen har vondt for å lære,ikke gi opp en evt en fin fyr pga at du ikke tør å si noe.

• Liker 1
Skrevet

Var sammen med en som gikk flere dager uten å dusje. Han tok riktignok av seg på overkroppen og vasket seg med en vaskeklut hver dag, og ditto på føttene. Underlivet ble utelatt. Etter en tid sa jeg rett ut at hvis det skulle bli noe på ham fikk han ta på seg en gummi. Han gjorde jo faktisk det heller en å vaske seg der nede hver dag🤢

Anonymkode: ada10...478

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var sammen med en som gikk flere dager uten å dusje. Han tok riktignok av seg på overkroppen og vasket seg med en vaskeklut hver dag, og ditto på føttene. Underlivet ble utelatt. Etter en tid sa jeg rett ut at hvis det skulle bli noe på ham fikk han ta på seg en gummi. Han gjorde jo faktisk det heller en å vaske seg der nede hver dag🤢

Anonymkode: ada10...478

Kan gå noen dager uten å dusje om en bare henger hjemme å ikke løfter en finger,men klam i ræva og kukost er ikke greit.

Anonymkode: 54362...dd6

• Nyttig 1
Skrevet

Har dessverre vært borte i «sånne» jeg og. Eksmannen min var elendig på det med å bytte klær, det hang hele tiden stadig surere klær over alt. Én av faktorene for at jeg ba om skilsmisse.

Hadde en renslig samboer i 10 år før jeg traff eksen min. Han er 48. Vasker ikke hender, pusser ikke tenner og klær ligger strødd omkring på gulvet. Tennene er rett og slett råtne, måtte til slutt si ifra om den dårlige ånden hans. Ga opp til slutt – orker ikke en sånn mannebaby en gang til.

Anonymkode: 04766...e79

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...