AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #21 Del Skrevet 20. september 2024 Ikke så stort problem med deres, men jeg dømmer søppelsekk jakker. Har lett på alle butikker å finner ikke en eneste fin jakke. Alt er mye tøy, null passform, dårlig lagd, eller stiv firkant med skulderputer. Fant en i fin farge, men jeg så ut som padminton. 😢 Anonymkode: f9189...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #22 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Her viser du hvor lite belest og bereist du er. Det tredje kjønn er noe som har vært helt vanlig i store deler av Asia i veldig lang tid. Sikkert andre steder også. Les for eksempel her: Jeg vet at både Thailand og Indonesia også har hatt og har "det tredje kjønn" som en del av sin kultur - og dette går langt tilbake og er på ingen måte et nymotens påfunn. Anonymkode: 78c25...4e7 Å ha noe i sin kultur, er noe helt annet enn å ta utgangspunkt i vitenskap. Det tredje kjønn er i så fall varianter av de to kjønnene, altså genfeil eller uttrykk, ikke kulturfølelse. Eller sier du Gud er en gitt sannhet også? Anonymkode: 3dec6...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #23 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At vi var så naive i forhold til AI. At vi rævkjørte miljøet. Måten vi behandlet dyr på, at vi fortsatt spiste kjøtt. Jeg er ingen vegetarianer eller stor miljøforkjemper, men jeg tror det er dette fremtiden kommer til å tenke var både dumt og barbarisk når de ser tilbake på oss. Anonymkode: 46369...757 Vi trenger å spise kjøtt.. Med mindre du vil leve på tilskudd da, men da har du ikke en fullverdig diett. Anonymkode: 3dec6...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #24 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi trenger å spise kjøtt.. Med mindre du vil leve på tilskudd da, men da har du ikke en fullverdig diett. Anonymkode: 3dec6...b4e I fremtiden kommer det nok til å bli syntetisk kjøtt eller lignende kilder til protein. Teknologien er her allerede. Anonymkode: 46369...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #25 Del Skrevet 20. september 2024 Folk som blir krenket over alt mulig. Helikopterforeldre og Foreldre som pakker ungene inn i bomull. Anonymkode: 884df...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #26 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Å ha noe i sin kultur, er noe helt annet enn å ta utgangspunkt i vitenskap. Det tredje kjønn er i så fall varianter av de to kjønnene, altså genfeil eller uttrykk, ikke kulturfølelse. Eller sier du Gud er en gitt sannhet også? Anonymkode: 3dec6...b4e Vel, vitenskapelig er det kanskje ikke, men mennesket er heller ikke en vitenskapelig skapelse... Vitenskapen er et verktøy. Vi er mer enn det verktøyet klarer å måle. Så det at noe ikke er vitenskapelig betyr ikke at det ikke eksisterer. Du må huske på at man både er kropp og ego/psyke i et legeme og at de forskjellige delene av kroppen påvirker hverandre gjennom blant annet hormoner og andre signalstoffer. Det er jo ikke slik at psyken ikke er ekte bare fordi vitenskapen har vanskeligheter med å måle den på en objektiv, generaliserbar måte. Gud lar seg heller ikke bevise med dagens vitenskapelige metoder. Men man har heller ikke klart å falsifisere en hypotese rundt Gud/skaperen. Jeg personlig holder en mynt på at ideen om gud har utgangspunkt i vår egen psyke. Men hva er egentlig vår psyke fra et vitenskapelig perspektiv? Poenget mitt er at de vitenskapelige metodene som vi har tilgjengelig per i dag ikke gir tilfredsstillende svar på noen av disse spørsmålene. Derfor kan man ikke heller hevde med skråsikkerhet at "det tredje kjønnet" er noe nymotens fjas. Da baserer man seg i så fall ikke på observasjon av det som eksisterer og har eksistert i virkeligheten i lang tid. Anonymkode: 78c25...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 20. september 2024 #27 Del Skrevet 20. september 2024 At vi trodde vi måtte spise karbohydrater. At vi trodde mennesket var smartere enn alle andre på jorda. At vi trodde vi kunne flytte til en annen planet når denne ble ødelagt av atombomber og miljøgifter. At vi fornektet Gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå