Gå til innhold

Svie etter bruk av hårfjerningskrem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har vært så dum. Er dessverre plaget med mye hår i ansiktet, noe jeg pleier å fjerne med hårfjerningskrem beregnet til ansikt. Denne gangen ville jeg prøve med voks-strips, dette gjorde jeg i går, men fikk det ikke til og det ble ikke bra. Så i dag tenkte jeg at jeg bare tar en runde med hårfjerningskremen isteden. Men det svei så vanvittig! Lot likevel kremen virke ferdig før jeg fjernet den. Men det svir og verker fremdeles, mange timer senere. Og hele onrådet er knallrødt. Ettersom jeg har brukt kremen før er det nok ikke allergisk reaksjon, men reaksjon etter huden allerede var sår etter voksing i går. 

Men hva gjør jeg nå? Har lest skrekkhistorier om blodige brannsår etter bruk av slik krem... kan jeg satse på at det går over av seg selv til i morgen? Hva ville du gjort? 

(Synes også hele problemstillingen er så flau så vil helst ikke sitte med isposer eller noe foran kjæresten min...) uff, for en røre. 

Anonymkode: e1467...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøl ned huden, bruk kalde våte håndklær eller noe.

Anonymkode: 29add...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en barbermaskin beregnet for ansiktet, er på størrelse med en leppestift. Den kan brukes hver dag og er oppladbar. Jeg bruker den ta jeg får reaksjon på voks og hårfjerningskrem for ansikt. Er veldig fornøyd med den. 

https://www.vita.no/hudpleie/harfjerning-til-ansikt/face-battery?v=022823022&gad_source=1&gbraid=0AAAAADjQubVMPy7Eq7JOMJYy4ujSMB8XG&gclid=EAIaIQobChMIxpPqtrzNiAMVt16RBR3LMhFkEAQYBSABEgKMmPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Kan og kjøpes andre plasser blant annet Chlas Ohlsen. 

Anonymkode: d3b09...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fjerner du ansiktshår? Nå har du skapt deg et problem...

Anonymkode: 678eb...9d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE GJORDE JEG OGSÅ I VÅR!! 😂😂

Ble knall rød, litt hoven, jeg vil si det er en allergisk reaksjon altså. Jeg tok allergi medisin og det hjalp. La fjeset være mest mulig i fred, ikke noe kremer eller vann eller klut eller noe!!!

Anonymkode: b165e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan forvente en liknende reaksjon som ved solbrenthet. Det spørs hvor "brent" du har blitt, men du kan være rød i noen dager og flasse hvis du er uheldig. Har du aloe vera eller noe liknende ville jeg smørt på det for litt lindring.

Jeg bruker barberhøvel i dusjen, synes det er det enkleste og minst risikable egentlig! Tar 30 sekunder.

Anonymkode: d6267...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor fjerner du ansiktshår? Nå har du skapt deg et problem...

Anonymkode: 678eb...9d4

Nei, dette er en myte.

Anonymkode: d6267...234

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...