Gå til innhold

Les BA, hvordan kan folk ha hjerte til å sende små barn i bhg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les BA!

Og det er ikke første eller siste gang jeg leser det!

Altfor lite folk på jobb overalt, ikke råd til vikarer. Vaskehjelpen må hjelpe å passe barna. Noen er 7-8mnd og verken kan står, gå, sitte eller gjøre seg forstått. 

Mangel på alt!

Ansatte og foreldre er lei, stortsett får ikke foreldre får vite det engang!

Hadde aldri hatt hjerte til å sende barn under 3-4år i barnehagen om jeg hadde hatt muligheten til å være hjemme med de. Trygt og fint. Skape gode bånd og minner! En tid du ALDRI får tilbake! Framfor utrygghet, overgrep(fremmede,vaskehjelp,vikarer eller de andre ansatte som er alene på jobb selv om de ikke har lov til å være alene med barna!)

, barna får ikke nye bleier, gått på do , eller bli passet forsvarlig på! Så stressende og fælt det må være for mange små barn!

Trist at folk får barn og ikke velger å være hjemme lengre med de! Mange har muligheten men verken vil eller orker å være hjemme med barna sine. Er det kjedelig? Hvorfor få flere barn? Og dere som har tette barn, det går fint å være hjemme med 1,2 og 3 barn samtidig!

Kontantstøtten er på over 7000kr pr måned no, pluss at du slipper å betale for bhg. Om du ikke må leve i luksus med dyrt hus, bil og dyre merkeklær så går det faktisk ann!

Håper de begynner å ha det til 3 år, så mange flere kan være lengre hjemme!

Noen bhg er fantastiske, så snur ikke alle under samme kam, men for en skam Norge er!!

Alle pengene skal vekk fra våre barn, bhg, skoler,sykehjem og sykehus. Det skal spikkes og spares på helsen løs! Men gjett hvor mange millioner og milliarder de sender ut av landet hele tiden?

SKJERPINGS NORGES POLITIKERE!

Anonymkode: 37492...d6a

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lever i en dyrtid. Renteøkning, prisøkning på drivstoff, strøm og mat gjør ett stort innhogg i en families økonomi. De fleste må faktisk ha to jobber nå. Handler ikke om å kutte i livstil heller, det handler om å overleve! 

Det vi trenger er bedre barnehager og mer personal!! Vi trenger penger og støtte til mer personale i barnehagen! 

Anonymkode: 8f9b1...c9b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså ..er dette din mening om foreldre og barn i barnehagen..eller står dette i bladet 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi lever i en dyrtid. Renteøkning, prisøkning på drivstoff, strøm og mat gjør ett stort innhogg i en families økonomi. De fleste må faktisk ha to jobber nå. Handler ikke om å kutte i livstil heller, det handler om å overleve! 

Det vi trenger er bedre barnehager og mer personal!! Vi trenger penger og støtte til mer personale i barnehagen! 

Anonymkode: 8f9b1...c9b

Helt riktig! For sånn som det er no er det tungt for alle. Alle sliter med å få endene til å møtes. Og i tilegg må sende sine små barn i barnehagen der det ikke er forsvarlig en gang! 

Skrevet

Hvor er det du bor, som kjenner til så mange som bare kan være hjemme?

Tror ikke jeg kjenner èn person som har muligheten til å være hjemme i ulønnet i 2-3år. De fleste jeg kjenner må stå i 100% jobb, og noen er «privilegerte» nok til å redusere stillingen sin med 20%.

men helt enig, det burde absolutt vært bedre ordninger i småbarnsfasen, sjerpings norske politikere. Kanskje hadde Norge fått flere barn også, det ville jo vært et pluss.

Anonymkode: 0e6e2...053

• Liker 13
Skrevet

Helt riktig! For sånn som det er no er det tungt for alle. Alle sliter med å få endene til å møtes. Og i tilegg må sende sine små barn i barnehagen der det ikke er forsvarlig en gang! 

Nå kan du ikke snakk for alle. Det Finn mange flotte barnehager å sende barna i

• Liker 7
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Nå kan du ikke snakk for alle. Det Finn mange flotte barnehager å sende barna i

Skrev at det fins fantastiske barnehager så skal ikke gre alle under samme kam , om du leste første innlegget? :)

• Liker 2
Skrevet

Leve på 7000 i måneden? Fortell meg gjerne hvordan dette overhodet er mulig…

Anonymkode: cd560...e59

• Liker 17
Skrevet

Hvor er det du bor, som kjenner til så mange som bare kan være hjemme?

Tror ikke jeg kjenner èn person som har muligheten til å være hjemme i ulønnet i 2-3år. De fleste jeg kjenner må stå i 100% jobb, og noen er «privilegerte» nok til å redusere stillingen sin med 20%.

men helt enig, det burde absolutt vært bedre ordninger i småbarnsfasen, sjerpings norske politikere. Kanskje hadde Norge fått flere barn også, det ville jo vært et pluss.

Anonymkode: 0e6e2...053

Bor du ikke over evne og flink med økonomien kan flere være lengre hjemme. Men det jeg vil fram til er at politikerne må gi mer så barnehagene kan bli tryggere for barna våre. Så det føles godt og ikke fælt å levere de. 

Og når det er sånn i mange bhg (les flere aviser og artikler) og egen erfaring med å jobbe blandt dette flere steder!  Alt går på bekosting av barna!

Vi vil de skal være trygge og ha det godt? Bli sett og hørt og ikke sitte alene i sølepytten kliss klass med våt bleie de ikke fikk tid til å bytte? Eller i -10 i tung full bleie? Eller utslett igjen etter drittbeleien på i flere timer?

Fryse pga dårlig påkledning, fikk ikke sjekket alle eller hjulpet alle. Alt skal skje fort fort fort!

De som må jobb de må jobbe, men de som har mulighet til å være hjemme ville jeg virkelig gjort det! For mange foreldre skulle bare visdt hvor dårlig det står til mange plasser! Det kjæreste vi har fortjener så mye mer!

Vil gjerne gå på jobb uten ett knust hjerte for å få mat på bordet!

• Nyttig 2
Skrevet

Leve på 7000 i måneden? Fortell meg gjerne hvordan dette overhodet er mulig…

Anonymkode: cd560...e59

De som er 2, der mannen jobber feks, så har du 7000kr, pluss barnetygd. Og du slipper å betale bhg! Hjelper på!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bor du ikke over evne og flink med økonomien kan flere være lengre hjemme. Men det jeg vil fram til er at politikerne må gi mer så barnehagene kan bli tryggere for barna våre. Så det føles godt og ikke fælt å levere de. 

Og når det er sånn i mange bhg (les flere aviser og artikler) og egen erfaring med å jobbe blandt dette flere steder!  Alt går på bekosting av barna!

Vi vil de skal være trygge og ha det godt? Bli sett og hørt og ikke sitte alene i sølepytten kliss klass med våt bleie de ikke fikk tid til å bytte? Eller i -10 i tung full bleie? Eller utslett igjen etter drittbeleien på i flere timer?

Fryse pga dårlig påkledning, fikk ikke sjekket alle eller hjulpet alle. Alt skal skje fort fort fort!

De som må jobb de må jobbe, men de som har mulighet til å være hjemme ville jeg virkelig gjort det! For mange foreldre skulle bare visdt hvor dårlig det står til mange plasser! Det kjæreste vi har fortjener så mye mer!

Vil gjerne gå på jobb uten ett knust hjerte for å få mat på bordet!

Nå overdriver du litt. De fleste barnehager har rutiner ang bleieskift. De under 3 er ikke ute hele dagen De fleste plasser, og sjeldent ute ved minus 10 og mere. De blir også kledd på etter hva foreldrene leverer.

Men ja, det kan være travelt og bråkete i perioder men det kan også være med mor. 

Det er veldig fint å være hjemme men ingen krise med barnehagen heller

Anonymkode: 1e2a1...267

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Les BA!

Og det er ikke første eller siste gang jeg leser det!

Altfor lite folk på jobb overalt, ikke råd til vikarer. Vaskehjelpen må hjelpe å passe barna. Noen er 7-8mnd og verken kan står, gå, sitte eller gjøre seg forstått. 

Mangel på alt!

Ansatte og foreldre er lei, stortsett får ikke foreldre får vite det engang!

Hadde aldri hatt hjerte til å sende barn under 3-4år i barnehagen om jeg hadde hatt muligheten til å være hjemme med de. Trygt og fint. Skape gode bånd og minner! En tid du ALDRI får tilbake! Framfor utrygghet, overgrep(fremmede,vaskehjelp,vikarer eller de andre ansatte som er alene på jobb selv om de ikke har lov til å være alene med barna!)

, barna får ikke nye bleier, gått på do , eller bli passet forsvarlig på! Så stressende og fælt det må være for mange små barn!

Trist at folk får barn og ikke velger å være hjemme lengre med de! Mange har muligheten men verken vil eller orker å være hjemme med barna sine. Er det kjedelig? Hvorfor få flere barn? Og dere som har tette barn, det går fint å være hjemme med 1,2 og 3 barn samtidig!

Kontantstøtten er på over 7000kr pr måned no, pluss at du slipper å betale for bhg. Om du ikke må leve i luksus med dyrt hus, bil og dyre merkeklær så går det faktisk ann!

Håper de begynner å ha det til 3 år, så mange flere kan være lengre hjemme!

Noen bhg er fantastiske, så snur ikke alle under samme kam, men for en skam Norge er!!

Alle pengene skal vekk fra våre barn, bhg, skoler,sykehjem og sykehus. Det skal spikkes og spares på helsen løs! Men gjett hvor mange millioner og milliarder de sender ut av landet hele tiden?

SKJERPINGS NORGES POLITIKERE!

Jeg tenker at de som skriver ting som dette aldri har vært i en godt drevet barnehage før. 

Anonymkode: d217f...450

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den var ny! :fnise:

Ser du skrev gre alle under en kam, så går ut ifra at dette var en feil fra din side, men den var artig.

Og så heter det skjære og ikke gre. Å skjære alle over en kam

Anonymkode: 3f156...001

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi å tjene penger også handler om å ta vare på barn. Barn er DYRT. Og ingen kan leve på 7000 kr i mnd, og definitivt ikke med barn. Har ingenting å gjøre med "merkeklær"; strøm, mat og stor nok plass koster. 

Det finnes også gode barnehager. Jeg har jobbet i bhg selv, jeg vet hvor de gode bhg. ligger og hvilke kjeder jeg stoler på. Jeg ville ikke sendt et barn på under 12 mnd i barnehage da. 

Anonymkode: 514ad...07f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De som er 2, der mannen jobber feks, så har du 7000kr, pluss barnetygd. Og du slipper å betale bhg! Hjelper på!

Det er veldig naivt å tro at man overlever på én vanlig inntekt + 7000 kr. Hvor i landet skulle det vært? Å bare ha én inntekt er forbeholdt de som kjøpte bolig for 20-30 år siden. De er ikke lenger i stand til å få barn.

Anonymkode: 94898...636

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er pedagog i en barnehage. Ja, det er bemanningskrise, og vi klarer ikke å ta oss av barna sånn som vi vil. Men, vi klarer å gi det grunnleggende, stort sett. Bleier, mat og søvn. Det som er trist er at vi ikke alltid har nok folk til å møte barna på de psykiske behovene. Det er ikke alltid noen til å trøste, til å gi trygghet på et fang, eller en hånd og holde i når det trengs. Det føles til tider som barna er på samlebånd. Vi driver brannslukking hver dag, og det er såvidt dagene går rundt. 
Vi har selvfølgelig fine øyeblikk og. Jeg og mine kollegaer ser alle etter ny jobb. Vi holder ikke ut lengre. Ingen må finne på å utdanne seg til barnehagelærer, få holder ut over tid. 
Sånn som barnehagen er nå, så har de aller fleste små barn det bedre hjemme. Politikerene har ingen vilje til å gjøre noe med problemet. Barna og de ansatte betaler prisen. 

Anonymkode: 1c29f...c96

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skrev at det fins fantastiske barnehager så skal ikke gre alle under samme kam , om du leste første innlegget? :)

skjære alle over en kam

Anonymkode: dfda7...6de

Skrevet

Min minste begynte i bhg like etter han ble 10mnd, ikke optimalt, men noen ganger så blir det slik. Er så langt veldig fornøyd med vår kommunale bhg og de ansatte der, og lillegutt koser seg, Hjelper også at jeg ganske ofte kan hente han tidlig. Hjelper ingenting å krisemaksimere og gi foreldre enda dårligere samvittighet for at dem sender barn i barnehagen. husk at bhg er et pedagogisk tilbud, ikke en oppbevaringsplass.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest, men BA pleier ofte å dra på litt også, da. Iallefall i alle saker jeg har hatt personlig kjennskap til fakta.

Anonymkode: 3a554...26c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hjelper jo ingenting dersom man er vant med 70-80 k inn i måneden (og har lån og utgifter deretter), så skal man gå ned til 42-47 k.. 

Anonymkode: fbe5b...b8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...