Barbamama Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Flere ganger i dag - og det har skjedd før også - ringer telefonen, og når jeg tar den, så bare piper det. Betyr ikke det at det er en fax? Når jeg prøver å ringe opp igjen, så bare ringer det. Finnes det noe sted jeg kan søke på faxnumre sånn at hvis det er et firma, så kan jeg få ringt de og bedt de om å stoppe??
Barbamama Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2006 Har prøvd gulesider, men finner ikke nummeret, og det står heller ikke listet opp som noe man kan søke på... faxnummer, altså.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Om du har tilgang på en fax kan du jo skrive noe på et blankt ark og sende til dette nummeret om at de ringer et telefonnummer.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 Når det gjelder å finne internnr i bedrifter er denne bedre enn gule sider: www.1890online.no Men veit ikke om det gjelder faxnr også.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Opplysningen 1881 har også info om faxnr. Du søker i samme felt som for tlf nr.
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Vi har det samme problemet. Den eneste forskjellen er at det står anonymt anrop.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Flere ganger i dag - og det har skjedd før også - ringer telefonen, og når jeg tar den, så bare piper det. Betyr ikke det at det er en fax? Når jeg prøver å ringe opp igjen, så bare ringer det. Finnes det noe sted jeg kan søke på faxnumre sånn at hvis det er et firma, så kan jeg få ringt de og bedt de om å stoppe?? ← Nei, det er ikke faks. Det er en ny metode telefonselgere bruker. De har et program som ringer opp flere tlfnr og når noen tar telefonen, så blir de satt over til selgeren. Om det tilfeldigvis er flere som tar telefonen, så kommer man ikke til selger, bare datamaskinen/programmet. Dermed hører man bare rare pipelyder.
Malama Skrevet 24. februar 2006 #9 Skrevet 24. februar 2006 Nei, dersom det er en sånn telefonselgersentral så blir det bare som om noen legger på i det du tar den. Det fuinker slik at programmet ringer opp FLERE nummer og bare de fØSTE får snakke emd telefonen, alle andre opplever det som om det legges på i det de tar telefonen. Det er ikke samme opplevelse som om det er en fax, da piper den i merkelige toner litt opp og ned, slik faxer gjør.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 Nei, dersom det er en sånn telefonselgersentral så blir det bare som om noen legger på i det du tar den. Det fuinker slik at programmet ringer opp FLERE nummer og bare de fØSTE får snakke emd telefonen, alle andre opplever det som om det legges på i det de tar telefonen. Det er ikke samme opplevelse som om det er en fax, da piper den i merkelige toner litt opp og ned, slik faxer gjør. ← Vel hos oss så har vi opplevd at begge deler er selger, både legge-på tone og piping. Ser jo nummeret som ringer. Og når det samme nummeret ringer et kvarter senere og det er en telefonselger, så regner jeg med pipingen er den automatiske oppringingen til telefonselgerene. Det finnes ulike slike oppringingsprogram selv om de i utgangspunktet er like.
Malama Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 Ja, men en fax-lyd skal det ikke ordinært være fra en sånn maskin da.... faxlyd er spesiell. Jeg har i alle fall aldri vært bortiFAXlyd fra slike. Faxlyd kommer jo nettopp av FAX...
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #12 Skrevet 24. februar 2006 Unnskyld jeg skulle har presisert: Denne pipingen kan minne om fakslyd, men er ikke det samme. Hører man fakslyd (den er lett gjenkjennlig) så er det nok en faks ja.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #13 Skrevet 24. februar 2006 Jeg fikk hjelp av opplysningen til å identifisere eieren av et faxnummer som ringte meg opp på natten Nå blir jeg også lei av disse "feiloppringnngene" som ikke svarer. Jeg begynte å legge av røret, slik at tellerskrittene gikk hos dem..... vet ikke om det var noen straff som svei, men det har ihvertfall hjulpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå