AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Jeg trenger en ny vinterjakke og jeg vil ha en som er god og varm. En sånn klassisk svart dunjakke med fake pelskant på hetten. Fikk spørsmål fra en kollega om jeg var fattig siden jeg sa jeg ikke ville bruke mer enn 3-4000 kr på det Er det virkelig ansett som billig å kjøpe en vinterjakke til den prisen? Er klar over at det er min business og ingen kan bestemme om jeg kjøper jakke på Cubus eller Høyer altså Jeg bare lurer på hva folk anser som billig, ok og dyrt når det gjelder vinterjakker til voksne damer? Anonymkode: 2adf4...5ee 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Den dyreste jakke jeg har koster 3000,-. Jeg anser ikke jakker i den prisklassen som billige. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Jeg tror aldri jeg har kjøpt en vinterjakke til mer enn 2000. Mannen og jeg har en samlet årsinntekt på ca 1,6 mill, så vi er ikke "fattige", men prioriterer andre ting. Anonymkode: 137f1...941 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Jeg ville ikke kjøpt på cubus pga kvalitet og at den nok ikke varmer så godt. Har en boblejakke fra twentyfour til et par tusen som jeg har brukt et par vintersesonger allerede og er superfornøyd. Det er som å være en vandrende sovepose i den. Anonymkode: 67880...e55 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september Prøver alltid å finne en under 1000kr jeg, sjekker rundt på salg/sportoutlet. Er ikke fattig av den grunn, bare liker å spare penger når jeg kan. Anonymkode: c2fac...5a2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg trenger en ny vinterjakke og jeg vil ha en som er god og varm. En sånn klassisk svart dunjakke med fake pelskant på hetten. Fikk spørsmål fra en kollega om jeg var fattig siden jeg sa jeg ikke ville bruke mer enn 3-4000 kr på det Er det virkelig ansett som billig å kjøpe en vinterjakke til den prisen? Er klar over at det er min business og ingen kan bestemme om jeg kjøper jakke på Cubus eller Høyer altså Jeg bare lurer på hva folk anser som billig, ok og dyrt når det gjelder vinterjakker til voksne damer? Anonymkode: 2adf4...5ee Jeg ville betalt 4-500. Som er prisen for en jakke til 3-5 000 kjøpt brukt eller i alle fall eiet noen måneder. Og din kollega bør tenke gjennom dette: den sosiale verdien av «dyr» som en jakke, altså kjøpt ny til en sum av 4000+ gir er kun gyldig valuta i denne vedkommendes sosiale lag. I velstående lag har «brukt» den samme verdien. «Ny» har en negativ sosial verdi. Om din kollega velger å være nebbete igjen er det absolutt innenfor å formidle at din sosiale sfære og hens sosiale sfære forbinder status med ulike ting. Og at det ikke plager deg. Anonymkode: ce4c0...e18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg trenger en ny vinterjakke og jeg vil ha en som er god og varm. En sånn klassisk svart dunjakke med fake pelskant på hetten. Fikk spørsmål fra en kollega om jeg var fattig siden jeg sa jeg ikke ville bruke mer enn 3-4000 kr på det Er det virkelig ansett som billig å kjøpe en vinterjakke til den prisen? Er klar over at det er min business og ingen kan bestemme om jeg kjøper jakke på Cubus eller Høyer altså Jeg bare lurer på hva folk anser som billig, ok og dyrt når det gjelder vinterjakker til voksne damer? Anonymkode: 2adf4...5ee De fleste dunjakker koster jo mer enn 3-4000. Det betyr ikke at det er spesielt billig, heller at dunjakker generelt er dyrt. Synes forøvrig det var svært spesielt av din kollega å spørre om du var fattig. Endret 18. september av Tartufo 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september Syns ikke det er billig, og synes kollegaen din var sykt frekk. Anonymkode: 7e752...a4f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Hvorfor tror du at akkurat denne ene kollegaens mening er sannheten, eller viktigere enn din egen vilje og vurdering? Jeg kjøpte ny vinterjakke i fjor og det var uaktuelt å bruke særlig mer enn 1500. Det sier ingenting om min økonomiske situasjon og jeg ville ledd høyt om noen antydet noe i den retning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september Kjøpte vinterjakke på ein nettsportsbutikk just og betalte rundt tusenlappen. Syns det heldt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Jeg har en Fjällräven Down Lite-jakke som jeg elsker. Kostet 7000 og hadde gladelig brukt like mye penger igjen på å slippe å fryse. Anonymkode: b363f...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september Maks 2000, og da har jeg brukt mye penger. Anonymkode: 1d88e...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september Hvor langt er et tau? Som student ville jeg aldri brukt 3000 på en jakke, heller ikke som nyetablert. Nå kunne jeg fint brukt 20 000 på en vinterjakke (og har brukt det på en trenchcoat), om jeg visste jeg skulle ha den noen år. Anonymkode: 24f99...90f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september (I 2017 betalte jeg 7000 for en Woolrich vinterjakke. Brukes ennå og har tenkt å ha den i ørten år til). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september I alle år har jeg gått i jakker fra Cubus og Coop Obs, men fryst rumpa av meg hver vinter. Og jakkene har blitt betydelig slitt/ødelagt etter 2 vintre. I vinter kjøpte jeg en UBR Infinity til 11 000,-. Ekstremt mye penger for meg som er oppvokst med lite penger, men dette er desidert den beste jakken jeg har hatt og jeg som frysepinn kan endelig gå utendørs på vinterstid uten å bli altfor kald. Jakken tenker jeg å ha i mange, mange år, så jeg ser på det som en investering. Anonymkode: 84d63...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september Jeg har to vinterjakker til 14000,- og en til 6000,- og flere til 1500-2500,-. Den nest dyreste kjøpte jeg for ti år siden, har holdt svært godt, og jeg valgte å rett og slett investere i to ende høyere kvalitetssikker av arten. Som jeg muligens har livet ut, eller minst i to tiår. De rimeligere regner jeg med tar kvelden etter fem til maks ti år. Anonymkode: 3ee4f...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #17 Del Skrevet 19. september Max 3000,- for min del Anonymkode: 1deda...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 20. september #18 Del Skrevet 20. september Jeg kan strekke meg til 1500,-. Men ikke mer enn det. Har dårlig råd stort sett 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Del Skrevet 20. september Ville ikke brukt mer enn 1500, men helst ikke så mye heller. Anonymkode: e8e0b...826 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Del Skrevet 20. september Kan strekke meg til 3000 kr. Viss jeg noen gang skal bli polfarer, og trenger en virkelig varm jakke med god kvalitet så kunne jeg nok betalt mye mer. Men har null planer om det 😅. Anonymkode: 6edba...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå