Gå til innhold

Walls to paint oppå plater

Diana

Anbefalte innlegg

Jeg pusser opp en etasje. Holder på med soverom nr 2. Jeg har dratt/vasket av 6 lag med tapet fra forje eier. Tanken var å legge på rehab tapet og male. Så ble jeg anbefalt wall2paint plater og i spontanitet gikk jeg til innkjøp av dette. 

Noen som har lagt plater oppå plater? Hvordan blir det seende ut? Blir det rart rundt dør og vindus karmer? Når jeg la ny plate inntil dørkarmen, ligger karm og plater helt inntil hverandre. Det er jo ikke helt vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diana skrev (4 minutter siden):

Jeg pusser opp en etasje. Holder på med soverom nr 2. Jeg har dratt/vasket av 6 lag med tapet fra forje eier. Tanken var å legge på rehab tapet og male. Så ble jeg anbefalt wall2paint plater og i spontanitet gikk jeg til innkjøp av dette. 

Noen som har lagt plater oppå plater? Hvordan blir det seende ut? Blir det rart rundt dør og vindus karmer? Når jeg la ny plate inntil dørkarmen, ligger karm og plater helt inntil hverandre. Det er jo ikke helt vanlig

.. du må ta av karmer og legge walls2paint, deretter legge nye karmer

Anonymkode: a32b5...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt gjort akkurat dette, men har lagt Smartpanel og da bygde platene også mye ut i forhold til dørkarmer og vinduskarmer/lister. Vi foret ut og la lister. Synes ikke det er pent hvis alt er på samme nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (18 minutter siden):

Har ikke lagt gjort akkurat dette, men har lagt Smartpanel og da bygde platene også mye ut i forhold til dørkarmer og vinduskarmer/lister. Vi foret ut og la lister. Synes ikke det er pent hvis alt er på samme nivå.

Hvordan forer man ut dørkarmen? Vindus listene er allerede tatt av, så der vil platene kommer under listene uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må/kan gjøre som i denne videoen:

Rundt vinduene i videoen er foringene rundt vinduene tatt bort. Da kan du bruke foringer som har et lite spor du dytter dem inn i så de sitter rundt vinduet, men da er du altså avhengig av å ta bort eksisterende foringer, som kan være vanskelig å få til. Da må du gjøre likt som rundt døra rundt vinduene, -legge en liten bit klattkant som du bruker som foring.

Bordsag er fornuftig når du skal tilpasse foringene. Kan lånes om du ikke har tilgang på dette. Foringene kan fint spikres for hånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...