AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Hei, jeg skal på ferie neste mnd og har så store blødninger at jeg vil ikke ha de på ferie (Mallorca), har fått primolut. Tenkte å ta den denne syklusen for å forskyve hele, så jeg slipper å ta de på ferie pga evnt bivirkninger. Men virker den slik? Blir hele syklusen forskjøvet med et par uker? Altså at man får mensen 28 ish dager etter den blødningen man får når man slutter på pillene? Anonymkode: 3287f...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Ja, min syklus forskjøv seg. Jeg tok Primolut på en ferie, så jeg forskjøv ikke på forhånd, da. Anonymkode: d50f2...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Når kan jeg ta Primolut-N? Medikamentet må tas 3 dager før forventet menstruasjon. Du kan bruke pillene i maks 14 dager og kan ta dem frem til to dager før du ønsker å få tilbake menstruasjon. Når du tar siste pillen vil du som regel oppleve en blødning etter 2-3 dager. Neste menstruasjon vil komme ca en måned etter denne blødningen. Anonymkode: 2ad1b...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når kan jeg ta Primolut-N? Medikamentet må tas 3 dager før forventet menstruasjon. Du kan bruke pillene i maks 14 dager og kan ta dem frem til to dager før du ønsker å få tilbake menstruasjon. Når du tar siste pillen vil du som regel oppleve en blødning etter 2-3 dager. Neste menstruasjon vil komme ca en måned etter denne blødningen. Anonymkode: 2ad1b...170 Hvor er dette fra? Anonymkode: 3287f...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er dette fra? Anonymkode: 3287f...b5e https://www.maja.no/underlivet/utsett-mensen-med-primolut?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl-re8J_NiAMVnReiAx0gIyCwEAAYASAAEgJ8lPD_BwE Anonymkode: 2ad1b...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Jeg anbefaler IKKE Primolut! Jeg fikk doble blødninger og mye mer smerter neste mens. Anonymkode: 7ce75...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september Min forskjøv seg alltid, ja. De pillene reddet mange ferier for meg. Anonymkode: 72912...888 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg anbefaler IKKE Primolut! Jeg fikk doble blødninger og mye mer smerter neste mens. Anonymkode: 7ce75...457 Har cyklokapron og tåler smerter. 😎 Nekter å ha mordscener på treningsferie på Mallorca. 🤣 Anonymkode: 3287f...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): https://www.maja.no/underlivet/utsett-mensen-med-primolut?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl-re8J_NiAMVnReiAx0gIyCwEAAYASAAEgJ8lPD_BwE Anonymkode: 2ad1b...170 Åh en blogg, ikke noe helsefaglig. Men erfaringene her tilsier jo absolutt at den forflytter seg. Anonymkode: 3287f...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åh en blogg, ikke noe helsefaglig. Men erfaringene her tilsier jo absolutt at den forflytter seg. Anonymkode: 3287f...b5e Det er det da ikke, Maja er en online legetjeneste. Anonymkode: 2ad1b...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Har brukt Primolut to ganger. Pillene holdt menstruasjonen unna mens jeg tok dem, men følte meg fryktelig oppblåst og premenstruell. Begynte å blø halvannet døgn etter siste pille, hadde da en ekstra kraftig menstruasjon. Neste kom som normalt med min syklus (som da var 24 dager) og blødningsmengde slik jeg vanligvis hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september Som flere sier, det funker supert. Jeg fikk også voldsom mens etterpå, men da var jo ferien over. God ferie! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg skal på ferie neste mnd og har så store blødninger at jeg vil ikke ha de på ferie (Mallorca), har fått primolut. Tenkte å ta den denne syklusen for å forskyve hele, så jeg slipper å ta de på ferie pga evnt bivirkninger. Men virker den slik? Blir hele syklusen forskjøvet med et par uker? Altså at man får mensen 28 ish dager etter den blødningen man får når man slutter på pillene? Anonymkode: 3287f...b5e Det skal du ikke ta for gitt at neste mens er forsinket. Noen ganger kan syklusen går i surr av de pillene. Men de er effektive. Du bør ta de som legen har foreskrevet de. ikke alle får bivirkninger. Som regel kommer mensen 2-3 dager etter pilleslutt men det er ikke dermed sagt at du forskyver mensen og slipper og ha den på ferien, ingen garanti for det. Anonymkode: 73d98...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september Spurte en som jobber på fertilitetsklinikken i dag, de bruker Primolut til pasienter, hun sa du får blødning etter pillestopp, og deretter starter follikkelfasen igjen, dermed får du neste mens 28 ish dager senere ved regelmessig mens. Anonymkode: 3287f...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå