AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Jeg kjenner jeg er lei. Vi har et familiemedlem som til stadig vil gi arvetøy videre til våre barn. Og det synes jeg i utgangspunktet er en fin tanke! Problemet er at 80% av det rett og slett kvalifiserer for søpla. Tror ikke foreldrene kikker gjennom det en gang. Vi snakker flekkete klær(flekker som ikke går bort) klær med (veldig synlige) hull, utslitte strømpebukser, hullete sokker, klær som kanskje passer om 7-8 år(vanskelig å ha plass nok til oppbevaring…) Jeg skjønner ikke hvorfor de har spart på det. Det er ikke klær som kan fikses. Jeg har sagt fra på en grei måte, at vi har faktisk ikke plass i leiligheten og kan ikke ta i mot mer. Likevel kom de med tre søppelsekker forrige besøk! 2,5 av de var kast eller gi bort til Fretex… Jeg kan jo ikke forsure hele familieforholdet heller, men de tar jo ikke et nei for et nei! Og vi har på ingen måte dårlig råd, så tror ikke de tenker på det. Tips?? Anonymkode: b4f29...402
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Vi har også familie og naboer som er av samme kaliber. Orker ikke gjøre noe big deal ut av det. Scanner igjenom, tar vare på 3-4 plagg og resten går på Fretex/UFF/miljøtorg. Orker ikke bruke energi på det. Tanken er god. Anonymkode: 4bcbb...3e8 2 2
Tbag Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 Fortsett å ta i mot, gå i gjennom, behold, gi videre og kast, alt etter som. Best det når dere tydeligvis snakker for døve ører og ikke vil lage noe dårlig stemning. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Smil og si takk, så leverer dere videre til søppel/fretex det som er brukbart? Anonymkode: 2346a...405
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har også familie og naboer som er av samme kaliber. Orker ikke gjøre noe big deal ut av det. Scanner igjenom, tar vare på 3-4 plagg og resten går på Fretex/UFF/miljøtorg. Orker ikke bruke energi på det. Tanken er god. Anonymkode: 4bcbb...3e8 Enig. Ikke noe vits å gjøre dette til et problem. Folk er forskjellige på hva de synes er brukbart også. Jeg har venninner med ett barn som kaster plagg med en liten flekk, mens andre bruker plagg uansett hvor mange hull. Anonymkode: 31419...1b1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Sikkert ikke verdt å lage familiekrangel om. Bare kast sekkene i nærmeste uff-kontainer. Slike står som regel i nærheten av matbutikker og barnehager. Anonymkode: 1be39...257
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 Jeg kaster, men er det innafor å bare gi «søppel» til uff? Jeg må jo gå gjennom alt, og det som ikke ser ut må jeg jo kjøre til gjenvinning. Så det blir liksom litt ekstra-arbeid ut av det… Men ja. Får takke og gi videre🙃 Anonymkode: b4f29...402
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 Seriøst, bare si nei. Jeg går alltod rundt og spør om folk vil ha gamle klær men godtar et Nei. 😊 Anonymkode: 7c11d...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 Du trenger jo ikke si noe om tilstanden på klærne, bare si dere er godt dekket og har ikke plass til mer? «Men tusen takk for omtanken». Anonymkode: 17c4b...3fd 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #10 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kjenner jeg er lei. Vi har et familiemedlem som til stadig vil gi arvetøy videre til våre barn. Og det synes jeg i utgangspunktet er en fin tanke! Problemet er at 80% av det rett og slett kvalifiserer for søpla. Tror ikke foreldrene kikker gjennom det en gang. Vi snakker flekkete klær(flekker som ikke går bort) klær med (veldig synlige) hull, utslitte strømpebukser, hullete sokker, klær som kanskje passer om 7-8 år(vanskelig å ha plass nok til oppbevaring…) Jeg skjønner ikke hvorfor de har spart på det. Det er ikke klær som kan fikses. Jeg har sagt fra på en grei måte, at vi har faktisk ikke plass i leiligheten og kan ikke ta i mot mer. Likevel kom de med tre søppelsekker forrige besøk! 2,5 av de var kast eller gi bort til Fretex… Jeg kan jo ikke forsure hele familieforholdet heller, men de tar jo ikke et nei for et nei! Og vi har på ingen måte dårlig råd, så tror ikke de tenker på det. Tips?? Anonymkode: b4f29...402 Ta i mot for å plukke ut det som virker ok og deretter kaste. Anonymkode: adcdc...460
Splittbinders Skrevet 19. september 2024 #11 Skrevet 19. september 2024 Siden de kommer med posene selv om du har sagt nei, ville jeg kanskje forsøkt å si det når de faktisk står der med posene - "Vi har dessverre ikke plass/vi har det vi trenger nå så du kan ta det med deg igjen og gi det til noen andre". 2
BobbySocks Skrevet 19. september 2024 #12 Skrevet 19. september 2024 Splittbinders skrev (18 minutter siden): Siden de kommer med posene selv om du har sagt nei, ville jeg kanskje forsøkt å si det når de faktisk står der med posene - "Vi har dessverre ikke plass/vi har det vi trenger nå så du kan ta det med deg igjen og gi det til noen andre". Dette. Hvorfor skal du få jobben med å kaste?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #13 Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kaster, men er det innafor å bare gi «søppel» til uff? Jeg må jo gå gjennom alt, og det som ikke ser ut må jeg jo kjøre til gjenvinning. Så det blir liksom litt ekstra-arbeid ut av det… Men ja. Får takke og gi videre🙃 Anonymkode: b4f29...402 Tror der er innafor. Mener at da jeg sjekket det opp (noen år siden) ville de ha alt. Det de kan selge, selges. Det som ikke kan selges, men har igjen bruksverdi gis videre. Resten males opp og lages til pledd. Anonymkode: 0a9ca...145
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #14 Skrevet 19. september 2024 Har opplevd det samme, at folk gir bort det som ikke har blitt solgt eller kan selges pga flekker og hull. Og å gi bort truser er også ganske spesielt, har opplevd det også. Så her har det blitt kastet med hard hånd, så sitter jeg i bestefall igjen med et par tre plagg som kan brukes. Anonymkode: 179d3...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå