Gå til innhold

Hva gjør vi feil? Kondomet faller av under akten 😅


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke krise om jeg blir gravid så det er greit, men vil jo helst vente noen år til. Hormonprevensjon og spiral er uaktuelt, så det er kondom vi må bruke. Penisen er noe større enn gjennomsnittet og det er ekstra tynne kondomer fra RFSU(?), hvis det har noe å si. Hva gjør vi for å unngå at det faller av?

Anonymkode: e3857...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg på. Jeg bruker Rfsu Thin, og jeg er bare 12cm i omkrets. Passer på at kuken er tørr, og trekker kondomet helt bakover, etter å ha rullet det ut. Den faller ikke av, selv om det kommer ganske mye i den. 

Er du tørr i skjeden, eller har du mothaker der? 

Anonymkode: 40e45...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke krise om jeg blir gravid så det er greit, men vil jo helst vente noen år til. Hormonprevensjon og spiral er uaktuelt, så det er kondom vi må bruke. Penisen er noe større enn gjennomsnittet og det er ekstra tynne kondomer fra RFSU(?), hvis det har noe å si. Hva gjør vi for å unngå at det faller av?

Anonymkode: e3857...8bc

Det første jeg tenker på er passform. Dere må finne en som kanskje er litt...liten? Ikke gå får XXL Magnum liksom. Selv har jeg ikke verdens største kuk. Så jeg har brukt Rfsu Thin som en over meg nevner. Den passer meg perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke krise om jeg blir gravid så det er greit, men vil jo helst vente noen år til. Hormonprevensjon og spiral er uaktuelt, så det er kondom vi må bruke. Penisen er noe større enn gjennomsnittet og det er ekstra tynne kondomer fra RFSU(?), hvis det har noe å si. Hva gjør vi for å unngå at det faller av?

Anonymkode: e3857...8bc

Prøv andre kondomer.
Sexleketøybutikker på nett har et riktig utvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke krise om jeg blir gravid så det er greit, men vil jo helst vente noen år til. Hormonprevensjon og spiral er uaktuelt, så det er kondom vi må bruke. Penisen er noe større enn gjennomsnittet og det er ekstra tynne kondomer fra RFSU(?), hvis det har noe å si. Hva gjør vi for å unngå at det faller av?

Anonymkode: e3857...8bc

Dere må bare prøve dere frem med forskjellige typer.

Anonymkode: 53aa8...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presser han luften it av tuppen før han drar den på?

Anonymkode: 45e7f...214

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke krise om jeg blir gravid så det er greit, men vil jo helst vente noen år til. Hormonprevensjon og spiral er uaktuelt, så det er kondom vi må bruke. Penisen er noe større enn gjennomsnittet og det er ekstra tynne kondomer fra RFSU(?), hvis det har noe å si. Hva gjør vi for å unngå at det faller av?

Anonymkode: e3857...8bc

Sjekk størrelsen først. Standardstørrelsen til RFSU er 53mm bred og de burde passe godt til ståpikker som er 117-127mm i omkrets.

Ellers, holder han seg stiv? Har dere prøvd et annet merke, eller en annen modell enn 'thin'?

 

Sjekk for øvrig denne artikkelen for litt penisstatistikk: https://www.nettavisen.no/livsstil/sa-hvor-stor-er-egentlig-en-normal-penis/s/12-95-8549759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det lurer jeg på. Jeg bruker Rfsu Thin, og jeg er bare 12cm i omkrets. Passer på at kuken er tørr, og trekker kondomet helt bakover, etter å ha rullet det ut. Den faller ikke av, selv om det kommer ganske mye i den. 

Er du tørr i skjeden, eller har du mothaker der? 

Anonymkode: 40e45...106

Aner ikke, haha!

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Det første jeg tenker på er passform. Dere må finne en som kanskje er litt...liten? Ikke gå får XXL Magnum liksom. Selv har jeg ikke verdens største kuk. Så jeg har brukt Rfsu Thin som en over meg nevner. Den passer meg perfekt.

https://www.kondomeriet.no/tilbehor/kondomer/kondomer-rfsu-true-feeling-8-pk/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoehixqvKzsDQCeV20WcaZGhrlRgh&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nzhSAEgaJEC7BQpAPi735PsfZl6vVK5qz_PVMSwkrD7t7pKapw7h9oaAkUwEALw_wcB

Vi bruker denne. Tror kanskje den "ringen" nederst på kondomet er litt stram om det gir mening? Jeg aner ikke om den skal være det eller ikke, men det er litt vanskelig å få rullet det på i hvert fall. Skal den være det?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Presser han luften it av tuppen før han drar den på?

Anonymkode: 45e7f...214

Må nesten sjekke neste gang :) Har ikke peiling.

blaffen skrev (2 timer siden):

Sjekk størrelsen først. Standardstørrelsen til RFSU er 53mm bred og de burde passe godt til ståpikker som er 117-127mm i omkrets.

Ellers, holder han seg stiv? Har dere prøvd et annet merke, eller en annen modell enn 'thin'?

 

Sjekk for øvrig denne artikkelen for litt penisstatistikk: https://www.nettavisen.no/livsstil/sa-hvor-stor-er-egentlig-en-normal-penis/s/12-95-8549759

Omkretsen vet jeg ikke, men den er i hvert fall ikke tynn. Holder seg stiv, ja. Penisen er 17 cm lang, men kan ikke tro lengden er av særlig betydning for at kondomet hopper av? 

 

Anonymkode: e3857...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aner ikke, haha!

https://www.kondomeriet.no/tilbehor/kondomer/kondomer-rfsu-true-feeling-8-pk/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoehixqvKzsDQCeV20WcaZGhrlRgh&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nzhSAEgaJEC7BQpAPi735PsfZl6vVK5qz_PVMSwkrD7t7pKapw7h9oaAkUwEALw_wcB

Vi bruker denne. Tror kanskje den "ringen" nederst på kondomet er litt stram om det gir mening? Jeg aner ikke om den skal være det eller ikke, men det er litt vanskelig å få rullet det på i hvert fall. Skal den være det?

Må nesten sjekke neste gang :) Har ikke peiling.

Omkretsen vet jeg ikke, men den er i hvert fall ikke tynn. Holder seg stiv, ja. Penisen er 17 cm lang, men kan ikke tro lengden er av særlig betydning for at kondomet hopper av? 

 

Anonymkode: e3857...8bc

 Det kan også være at kondomen er for liten hvis det kjennes trangt / stramt for fyren. Det skal ikke være vanskelig å rulle på egentlig. Hva sier han selv? Han må vel vite om den passer eller ikke 😂 ordentlig mood killer ialefall hvis den driver å detter av hele tiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å presse ut luften, ellers kan de falle av

Anonymkode: c3640...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ut ulike typer kondomer og ulike str.

Anonymkode: 63ab1...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en penis med litt liten omkrets (underkant av 12 cm) og kjøper vanlige kondomer i butikken. Aldri hatt problemer med at de har falt av under akten. Hvis jeg venter for lenge før jeg drar ut etter å ha kommet kan den henge litt igjen, men ikke verre enn at den sitter på. Om du er tørr i skjeden kan det være for mye friksjon som gjør at kondomet trekkes av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (56 minutter siden):

 Det kan også være at kondomen er for liten hvis det kjennes trangt / stramt for fyren. Det skal ikke være vanskelig å rulle på egentlig. Hva sier han selv? Han må vel vite om den passer eller ikke 😂 ordentlig mood killer ialefall hvis den driver å detter av hele tiden.. 

Han har ikke klaget på det heller egentlig, så jeg vet ikke 😂 Kanskje det bare er det han er vant til og ikke tenker over det. Det er alltid litt jobb å få det på (altså at det er litt omstendelig å få rullet det helt ut), og selv synes jeg det er direkte vanskelig, men det kan jo bare være fordi jeg ikke har rett teknikk også. Skal det gli rett på?

Vi får prøve en annen type tenker jeg. "Heldigvis" merker vi ikke at det faller av før på slutten, men da er jo også faren for å bli gravid størst.

Anonymkode: e3857...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristian skrev (53 minutter siden):

MySize har en liten guide for å finne riktig størrelse. Det er en liten link nederst til høyre på siden til en pdf som kan printes ut. Så kan dere måle.

Measuring with the Condom guide (mysize-condoms.com)

Takk, denne er nok nyttig!

Anonymkode: e3857...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette noe vi alle lærer under seksualundervisning på skolen? Faller kondomet av er det for stort. 

Anonymkode: 7c8da...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er ikke dette noe vi alle lærer under seksualundervisning på skolen? Faller kondomet av er det for stort. 

Anonymkode: 7c8da...812

Tenker du like forenklet om alt? Slik som ts beskriver penis, og problemene med å rulle på, så er det definitivt ikke for stort. Ts; True feeling, har jeg også prøvd, men liker bedre Thin, eller Profil. Det kan være noe med det tynne materialet som ikke fungerer så bra. 

Anonymkode: 40e45...106

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke dette noe vi alle lærer under seksualundervisning på skolen? Faller kondomet av er det for stort. 

Anonymkode: 7c8da...812

Det kan også være for lite så man ikke får satt det på ordentlig og derfor faller av.

Anonymkode: 53aa8...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...