Gå til innhold

Flere som sliter psykisk og føler tiden mellom legetimer/psykologtimer går sakte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter tungt med depresjon og føler hvert minutt er et helvete.. Var hos psykologen i dag og fikk ny time om to uker. På en måte er ikke to uker lenge og jeg er heldig som faktisk får psykolog. Men når hvert minutt er vondt så føles det som en evighet siden jeg var hos psykologen selv om jeg var der i dag. 

Ikke at psykolog hjelper noe særlig på humøret mitt. Men jeg holder på med utredning og det føles ut som den tar en evighet når det går 2 uker mellom hver gang. 

Anonymkode: 0acfa...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet hvor lenge det føles. Er det ikke noen mulighet for å ha time hver uke feks?

Anonymkode: 967ce...60d

Skrevet

Ja, jeg følte det også slik i begynnelse, selv om jeg bare har en uke mellom hver time. Nå har jeg fått tilbud om å møte noen fra kommunens psykiatritjeneste 2-3 ganger i uken i tillegg til time hos psykolog, og jeg kan også ringe de utenom dersom jeg har behov, og det gjør det mye mer overkommelig. Finnes det noe slikt tilbud der du bor? 

Anonymkode: bd7a2...3c5

Skrevet

Ver så snill å prøv denne øvelsen mot depresjon. Det er så latterilig enkelt og veldig vanskelig å forklare: https://ttb.drsha.com/ 

Men tar bare noen minutter (vet om folk som gjør denne flere ganger etter hverandre og som forteller om helt utrolig respons) og den er gratis. 

Masse ❤️ til deg

Anonymkode: 46901...96b

Skrevet

Forstår hva du mener. Jeg har vært utrolig heldig med mine behandlere som er fleksible og tilgjengelige. Har fått privatnummeret deres slik jeg kan ta kontakt om det blir krise (ikke ofte det altså)

Fortell hvordan du har det. Nå som jeg er bedre og mer avklart kan det være bedre med lengre mellomrom mellom avtalen. Kan legge fra meg overtenkning og mye og hva jeg føler, hvorfor og hva jeg skal fortelle (eller ikke)

du kommer nok og til dette etter hvert, føles bra!

Anonymkode: cde78...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg vet hvor lenge det føles. Er det ikke noen mulighet for å ha time hver uke feks?

Anonymkode: 967ce...60d

Psykologen hadde først ledig time om 2 uker. Er mange som har det som meg og som har det verre. Så skjønner at psykologen ikke har tid før om 2 uker. Men fortsatt tungt å vente. 

Ja, jeg følte det også slik i begynnelse, selv om jeg bare har en uke mellom hver time. Nå har jeg fått tilbud om å møte noen fra kommunens psykiatritjeneste 2-3 ganger i uken i tillegg til time hos psykolog, og jeg kan også ringe de utenom dersom jeg har behov, og det gjør det mye mer overkommelig. Finnes det noe slikt tilbud der du bor? 

Anonymkode: bd7a2...3c5

Takk. Akkurat nå er det utredning jeg holder på med. Jeg har ikke så stort behov for å snakke med noen. Det er mer det at jeg ønsker å finne ut hva som er galt med meg og hvordan jeg kan få hjelp. Men setter pris på tipset ditt. 

Ver så snill å prøv denne øvelsen mot depresjon. Det er så latterilig enkelt og veldig vanskelig å forklare: https://ttb.drsha.com/ 

Men tar bare noen minutter (vet om folk som gjør denne flere ganger etter hverandre og som forteller om helt utrolig respons) og den er gratis. 

Masse ❤️ til deg

Anonymkode: 46901...96b

Takk, men jeg tør ikke trykke på lenker jeg ikke vet hva er. Er redd for virus. 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Forstår hva du mener. Jeg har vært utrolig heldig med mine behandlere som er fleksible og tilgjengelige. Har fått privatnummeret deres slik jeg kan ta kontakt om det blir krise (ikke ofte det altså)

Fortell hvordan du har det. Nå som jeg er bedre og mer avklart kan det være bedre med lengre mellomrom mellom avtalen. Kan legge fra meg overtenkning og mye og hva jeg føler, hvorfor og hva jeg skal fortelle (eller ikke)

du kommer nok og til dette etter hvert, føles bra!

Anonymkode: cde78...197

Har fortalt psykologen min hvordan jeg har det. Men jeg tror nok alle klientene hennes har det som meg eller har det verre. Så om jeg får komme foran i køen så er det noen andre som trenger hjelpen minst like mye som kommer bak og det er jo ikke riktig det heller. 

TS

Anonymkode: 0acfa...81c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...