Anonym11223344 Skrevet 18. september #21 Del Skrevet 18. september Prokrastinering. Å så langt som mulig utsette neste måltid. Hver dag, resten av livet. Med familie og regelmessige måltider blir det å spise langsomt til man er halvmett - hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #22 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring også. Spiser meg stappmett til de fleste måltider, spiser minimalt karbohydrat. Spiste meg også stappmett på pasta nylig. To timer senere skrek magen etter mat igjen. Det skjer aldri når måltidet er basert på kjøtt eller fisk. Anonymkode: c2801...a38 Pasta er raske karbohydrater som man gir langvarig metthetsfølelse. Poteter derimot, ikke spesielt mye kalorier, og er blant matvarene som gir deg høyest metthetsfølelse. Anonymkode: a093f...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #23 Del Skrevet 18. september Vann!! Anonymkode: 7749c...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #24 Del Skrevet 18. september Jeg slanker meg ikke, men har en venninne som holder på med det for tiden. Det hun gjør, er alltid å ha masse frukt i hus. Kjenner hun seg sulten, så tar hun seg et eple, en banan eller annet. Så der hun tidligere hadde lett for å hive innpå kjeks og smågodt, der spiser hun nå frukt i stedet. Anonymkode: 5d9af...bc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #25 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spørsmål mens man er inne på samtalen men jeg får ikke sove uten og spist rett før jeg legger meg og har vært sånn i alle år😱 noen som har hatt det likt og fått det bort? Kan ikke sitte våken hver natt heller så tar alltid 2 skiver før jeg legger meg Anonymkode: 9bb4e...28f Hvorfor må du få det vekk? For meg passer det bra å spise brunsj, middag og kvelds med ca 5t mellom hvert måltid. Ingen ting i veien med kveldsmat hver dag så lenge du har lagt inn dette i planen og det ikke blir ekstra måltid. Anonymkode: 294c1...b2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #26 Del Skrevet 19. september Er det bare jeg som blir en miserabel ***** av å gå ned i vekt? Sur, grinete og sint! Anonymkode: a093f...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #27 Del Skrevet 19. september Jeg spiste mat som ikke gav økning i blodsukkeret og etter bare en uke forsvant sultfølelsen. Gikk ned 25 kg. Spiste meg god og mett under hele denne perioden. Har vært vektstabil i snart 15 år uten å legge på meg. Spiser fremdeles mest av grønnsaker, fisk og kylling. Droppet brød, pasta og ris. Har også fått mye bedre helse. Anonymkode: 6f387...996 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september Jeg syns den er verst i begynnelsen. Da må jeg holde meg mest mulig opptatt, rydde, gå tur, være med venner osv. Så venner kroppen seg til det og det går mer av seg selv. Men jeg trenger å vite at jeg har «noe å se frem til» på kvelden, og det er ofte en cola light eller liknende uten kalorier. Ser en over foreslår å ha masse frukt tilgjengelig. Da går vinninga opp i spinninga for min del, frukt kan være svært fristende og jeg kan fort spise for mye. Anonymkode: 71fe3...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 19.59): Hvordan takler du sultfølelsen mens du slanker deg? Og tilleggsspørsmål; Vil sultfølelsen gå over når man når målvekt og spiser akkurat passe kalorier for å holde vekten? Anonymkode: 05880...bc5 Wegovy. Da føler jeg ikke sult på samme måte. Anonymkode: e34b1...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september (endret) Drikker vann og tygger sukkerfri tyggis samt går på Saxenda som demper sulten em del Endret 20. september av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september Jeg gjør periodisk faste, i mange år fulgte jeg 5:2, men har moderert meg litt pga livssituasjon. Jeg spiser ikke alltid frokost, noen dager i uka lar jeg det gå så mange timer som er overkommelig før jeg spiser første måltid. Passer altså på å ha med meg næringsrik mat på jobb. Egg, kylling, skinke, hjemmebakt brød.. f.eks. Så noen dager spiser jeg altså først til lunsj ca 12. Andre dager kan det gå helt til kl 17-18 før jeg har særlig behov for mat. I så fall spiser jeg normalt dagen etter, tar ikke to slike dager på rad. Og noen uker klarer jeg ikke å vente i det hele tatt, og spiser alle måltider og sikkert snacks imellom. Jeg finnes ikke fanatisk, men det er noe med å gå etter "lyst og form" som motiverer meg, istedetfor å telle og veie og måle. Men de første årene på 5:2 var det motsatt, da hjalp det ekstremt på motivasjonen å telle, veie og måle (telle timer og veie maten, altså 😊) Kroppen responderer veldig positivt på dette. Holder vekta. Anonymkode: a54e0...c95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september Hjelper å gjøre ting, ikke sitte hjemme å tenke på mat. Ut på trening, ærender osv. Anonymkode: 512d6...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september Takler det slettes ikke, derfor tar jeg Wegovy. Anonymkode: ec243...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september Det er et luksusproblem, men når jeg holder meg til hovedsaklig kjøtt, egg, fisk og yoghurt, sliter jeg faktisk med å spise nok. Bruker mye fett i maten. Blir fullstendig stappmett hver gang, og mettheten varer lenge. Det tok ikke lang tid før suget etter raske karbohydrater begynte å avta, og nå er det helt borte. Poenget er å spise så næringsrikt som mulig. Det bør du gjøre uavhengig av om du skal slanke deg eller ikke. Anonymkode: c2801...a38 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 19.59): Hvordan takler du sultfølelsen mens du slanker deg? Og tilleggsspørsmål; Vil sultfølelsen gå over når man når målvekt og spiser akkurat passe kalorier for å holde vekten? Anonymkode: 05880...bc5 Trodde ikke det var meningen man skulle gå sulten. Skal man ikke spise små og hyppige måltider slik at man ikke kjenner på sult? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #36 Del Skrevet 20. september Sigg og cola zero! Anonymkode: 910cf...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #37 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sigg og cola zero! Anonymkode: 910cf...2e7 Det var min løsning også! Men nå har jeg kutta siggen, for 3,5 måneder siden. Var sikker på å gå opp i vekt men det har jeg faktisk ikke gjort! Bmi 19,5 gikk ned fra bmi 30 for 5 år siden. Anonymkode: f5e58...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #38 Del Skrevet 20. september Spis proteiner og fett, så holder du deg mett lengre. Når det gjelder sultfølelse, så må du prøve å bli litt venn med den, tror jeg Noen får nesten litt panikk når de kjenner sult, og føler de må spise med en gang for å dempe den. Jeg kan gå sulten lenge uten å spise uten at det plager meg, jeg føler meg faktisk litt mer skjerpet når jeg er sulten, jeg liker følelsen av å være litt tom i magen, føler meg lettere og litt kvikkere. Trener helst før jeg spiser frokost. Før så følte jeg at jeg måtte spise og så vente noen timer for å få mest ut av treningen, men nå foretrekker jeg å gjøre det på tom mage. Det er litt vanesak tror jeg. Drikk noe vann, kroppen kan faktisk reagere med sultfølelse når det er hydrering den trenger. Kanskje en kopp med te eller buljong eller misosuppe om du vil føle det er litt mer "mat" i det. Og sultfølelse er ikke konstant, det kan gå litt over om man venter. Anonymkode: d10fb...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #39 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Sigg og cola zero! Anonymkode: 910cf...2e7 Hørtes fryktelig sunt ut... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #40 Del Skrevet 20. september Jeg passer på å spise så mye protein at jeg ikke har noe særlig sultfølelse. Anonymkode: 14434...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå