Gjest Sveits Skrevet 18. september #21 Del Skrevet 18. september Hvis du er bekymret for hvordan du skal reagere del pillen i to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #22 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men da må du snakke med legen din. Anonymkode: 25c4b...7c0 Ok, skal holde ut til fredag👍 Anonymkode: 3b5af...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #23 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, skal holde ut til fredag👍 Anonymkode: 3b5af...af9 Har du time hos legen på fredag? Anonymkode: 65afd...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #24 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du time hos legen på fredag? Anonymkode: 65afd...dd4 Ja Anonymkode: 3b5af...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #25 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: 3b5af...af9 Det er bra. Hvis ikke burde du ringt og fått hastetime. Har du planlagt hva du skal si? Hvis ikke er det veldig lurt å skrive det ned, om så bare noen stikkord. Du bør få en plan på hvilken langsiktig hjelp du skal få, men du bør også få hjelp til hvordan du skal håndtere det her og nå, i helgen. Anonymkode: 65afd...dd4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #26 Del Skrevet 18. september Altså bivirkninger er tretthet og sløvhet, så det er jo en mulighet for at det vil gjøre det verre. Anonymkode: b2679...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #27 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fordi jeg er redd for at kroppen min skal reagere annerledes nå. Det er tre år siden sist og husker egentlig ikke 100% hvordan det føltes… Anonymkode: 3b5af...af9 Det er angsten din som snakker når du tenker sånne tanker. Du har fasiten, du har brukt det før. Skal angsten vite bedre enn dine selvopplevde erfaringer? Anonymkode: be7ca...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #28 Del Skrevet 18. september Sannsynligheten for å havne i koma pga en besvimelse, er jo bare ikke der. Besvimer du, slapper jo bare kroppen helt av. Kanskje du føler deg bedre etterpå 😁 Anonymkode: c98ae...478 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #29 Del Skrevet 18. september Jeg sliter med angst og den kan slå ut på den måten, at jeg blir uvell og tror jeg skal besvime. Muligens blodtrykksfall. De gangene jeg tar sobril så forsvinner de symptomene. Anonymkode: c8bbb...94d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingodingo Skrevet 18. september #30 Del Skrevet 18. september Har slitt med det samme, være redd for å «miste kontroll av kroppen» pga medisin, spy osv.. Har tatt sobril med lange mellomrom. Du mister ikke noe kontroll. Du blir ikke ruset. Du bare overtenker mindre og stresser mindre, derav angst roer seg uten at du tenker over det. Kan gjerne chatte med deg om hvordan jeg ble kvitt angst og medisinering 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #31 Del Skrevet 18. september Jeg tar lett en sobril når angsten tar overhånd. Jeg merker ikke effekten tydelig, men det har tydeligvis en effekt uten at den gjør meg verken trøtt eller "full". De får meg gjennom kneika. Bruker en pakke i året (24 stk tror jeg), og aldri mer enn tre dager på rad ettersom det skal være veldig avhengighetsskapende. Noen måneder tar jeg ingen, andre blir det 2×3 , fordelt fornuftig. Har sporadisk brukt innsovingstabeletter for å sove meg gjennom angsten, og opplever det som mye mer rusende, og jeg ønsker den rusen mer enn jeg har kjent ved sobril. Den er farlig deilig, mens sobril bare fjerner symptomer og trykket for meg. Jeg går forøvrig ikke på andre medisiner. Anonymkode: cc615...085 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #32 Del Skrevet 18. september Sobril er sterkt vanedannende. Hadde ikke legen noe bedre å by på? Anonymkode: 31337...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #33 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sobril er sterkt vanedannende. Hadde ikke legen noe bedre å by på? Anonymkode: 31337...08c Nei🤷♀️ Anonymkode: 3b5af...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #34 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei🤷♀️ Anonymkode: 3b5af...af9 Det er ikke så rart, en lege på legevakten har ikke så mye annet å tilby. Fastlegen er den som må hjelpe med mer bærekraftige løsninger. Anonymkode: 65afd...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #35 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sobril er sterkt vanedannende. Hadde ikke legen noe bedre å by på? Anonymkode: 31337...08c Det er jo den mildeste benzoen/ oksazapam. Da jeg jobbet på sykehjem kom det inn ei pasient som hadde stått på det i over 40 år. Så selv om det er avhengihetsskapende, fungerer det jo for noen. Har inntrykk av at leger skriver det ut, hvis de har fått beskjed om å slutte å henvise folk til Dps Anonymkode: f53ff...9c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #36 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, fortalte bare om sterk angst, og han (ikke fastlegen) skrev ut en resept for å komme meg igjennom noen vanskelige dager (IKKE over tid). Det var den interaksjonen. Ikke første gangen legen skriver det ut, og har brukt dette for noen år siden når angsten min var nesten like ille. Anonymkode: 3b5af...af9 Ja, her har du svaret. Du skal ta Sobril nå for å komme deg gjennom noen vanskelige dager. Det får deg bare til å slappe av og bry deg mindre. Det er fint for deg når som angsten er så sterk. Ikke ta halv dose som noen andre her skriver. Ta den dosen som legen har foreskrevet til deg. Det er det beste for å få en god virkning. Anonymkode: 82c21...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #37 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, fortalte bare om sterk angst, og han (ikke fastlegen) skrev ut en resept for å komme meg igjennom noen vanskelige dager (IKKE over tid). Det var den interaksjonen. Ikke første gangen legen skriver det ut, og har brukt dette for noen år siden når angsten min var nesten like ille. Anonymkode: 3b5af...af9 Sobril er den mildeste av B-preparater, så du trenger ikke å være redd for å bli gal eller miste kontroll. Det eneste den gjør er å ta vekk den verste angsten, slik at du kan puste med magen i igjen Anonymkode: d9392...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #38 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Angsten min får meg til å føle at jeg skal miste kontrollen og besvime hele dagen. Tror i hvert fall det er angsten, legen fant ikke noe galt og sendte meg hjem. Spurte også om jeg hadde Sobril. Vil Sobril få meg til å føle meg enda mer neddopet/nær å besvime? Da vil jeg helst ikke ta den, siden jeg er så redd for å miste kontrollen, svime av og havne i koma. Er redd for hvordan den vil påvirke hjernen min… Anonymkode: 3b5af...af9 Prøv noe urter, ikke prøv noe du kan få mye bivirkninger av og bli neddopet av, prøv ashwaganda i stedet. Anonymkode: 2c2c3...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #39 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv noe urter, ikke prøv noe du kan få mye bivirkninger av og bli neddopet av, prøv ashwaganda i stedet. Anonymkode: 2c2c3...98f Slutt og tull, alvorlig talt... Dette har du ikke greie på. Man blir ikke "neddopet" av Sobril. Hva slags bivirkninger tror du man skal få av det? Tror du ikke man kan få bivirkninger av "urter"? Tar du ansvaret når TS blir alvorlig syk og må legges inn fordi hun ikke tør å ta medisiner hun har fått foreskrevet av lege og blir enda sykere? Ingen har noe med å fortelle en pasient at de ikke skal ta medisiner som lege, med utdanning, erfaring, som har undersøkt pasienten og har tilgang til deres journal, har skrevet ut til dem. Det kan være livsfarlig. Anonymkode: 82c21...658 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #40 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt og tull, alvorlig talt... Dette har du ikke greie på. Man blir ikke "neddopet" av Sobril. Hva slags bivirkninger tror du man skal få av det? Tror du ikke man kan få bivirkninger av "urter"? Tar du ansvaret når TS blir alvorlig syk og må legges inn fordi hun ikke tør å ta medisiner hun har fått foreskrevet av lege og blir enda sykere? Ingen har noe med å fortelle en pasient at de ikke skal ta medisiner som lege, med utdanning, erfaring, som har undersøkt pasienten og har tilgang til deres journal, har skrevet ut til dem. Det kan være livsfarlig. Anonymkode: 82c21...658 Det er godt dokumentert at ashwaganda hjelper mot uro og angst! skal fortelle deg at jo man blir neddopet av forskjellige preparater, og gir masse bivirkninger, og blir nærmest en zoombie ! Anonymkode: 2c2c3...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå