Gå til innhold

Hvilke jobber egner seg for kortvokste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kontorjobber, lege, butikk, hun kan bli politiker, hun kan jobbe i barnehage eller på skoler, hun kan jobbe med så og si alt. Hva med å spør henne hva hun har lyst til noe som var det første du burde gjort. 

Anonymkode: 99107...0cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde du sett muligheter i stede for begrensninger så hadde ikke du startet opp en tråd. Nettopp fordi at du hadde visst de kunne gjøre det meste med evt litt tilrettelegging 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er du helt fjern? Det er utrolig mange jobber hvor høyde eller fysikk har nærmest ingenting å si. 

Sekretær, advokat, it-ansvarlig.

Dette er fra ett kontor! 

Anonymkode: 19d0e...7b8

Kontor kan være bankers. Er det andre jobber som ikke påvirkes nevneverdig av ryggplager, veldig små armer og ben som derfor fører til at man beveger seg saktere enn andre.  Det er forskjell på kortvokste også. Noen sliter bare med høyden, andre med smerter i kroppen og at de har korte armer

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Høres ut som at du har feil jobb, kanskje det er du som skal se etter noe annet? Et såpass dømmende menneske som du burde ikke jobbe innen det du gjør 😬

Anonymkode: 99107...0cd

Hva med å heller komme med forslag, og prøve endre disse fordommene du snakker om, enn å bare gå rett til angrep å halshugge noen som faktisk prøver hjelpe andre? Du er ikke mindre dømmende når du går såpass til angrep og mener helt enkle spørsmål diskvalifiserer noen fra jobben de har...

Anonymkode: df87c...490

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva med å heller komme med forslag, og prøve endre disse fordommene du snakker om, enn å bare gå rett til angrep å halshugge noen som faktisk prøver hjelpe andre? Du er ikke mindre dømmende når du går såpass til angrep og mener helt enkle spørsmål diskvalifiserer noen fra jobben de har...

Anonymkode: df87c...490

Så du mener at folk med synlige fordommer og som diskriminerer andre mennesker skal jobbe med mennesker? Og du mener at man er dømmende og angriper når man poengterer en skriftlig sannhet?

Og til din opplysning. Om man har en såpass liten forståelse for jobben man har, så er man åpenbart ikke kvalifisert for den. Og særlig siden man spør om råd på kg framfor i fagnettverk. 

Anonymkode: 573f8...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og du henger ut et annet menneske på nettet på en lett gjenkjennelig måte? 
Kortvokste kan stort sett gjøre det samme som alle andre. Se noen runder av Little people bog World, eller 7 little Johnston. 
Så blir du kanskje litt mindre fordomsfull mot oss kortvokste. 

Anonymkode: 3fa8e...454

Taushetsplikt er også en ting..

Men slike fordommer (altså troen på at menneske med noe annerledes, nødvendigvis ER annerledes og GJØR annerledes) burde revurdere å jobbe med mennesker. 

Anonymkode: b5301...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Antar du ikke jobber i nav eller noe lignende? Finnes ikke verre personer enn slike som deg. De bør absolutt ikke jobbe med mennesker.

Hvorfor har en kortvokst person begrensninger? Med riktig tilrettelegging kan de jobbe med absolutt alt.  Jeg vil tro at hun kanskje burde overta stillingen din. 

Fyttirakkern for et diskriminerende menneske du er. 

maxresdefault.thumb.jpg.3566c1aa44a1ed71bc49fade0fc4543e.jpg

Skulle likt å se deg jobbe somme som håndverker (som meg) når du er 120 høy! Er selv 187 og noe av det jeg driver med må selv jeg bruke krakk/stige. Mye tunge løft osv. Alle kan ikke jobbe med alt. Ts vil hjelpe personen og jeg ser virkelig ikke noen vonde hensikter med posten hennes. Skjerp deg.

Anonymkode: 4188f...8f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle typer kontorjobber, offentlig og privat. Alt akademisk. Undervisning. Økonomi, juss, grafisk design, it, arkitektur, de fleste fagfelt? Spørs jo på om hun har nedsatt funksjonevne/dårlig helse utover høyden (rygg, hjerte-kar, andre helseplager som kan, men ikke nødvendigvis må, følge med tilstanden, hvis det er en tilstand mer enn kortvoksthet). Hun trenger sikkert mindre tilpasning enn en rullestolbruker på studie- og arbeidsplassen, så det er sikkert enkelte andre jobber som innen salg, eiendomsmegler, resepsjonist som også vil fungere fint. 

Det er jo bare rent eller delvis fysisk arbeid der høyden vil skape problemer, som håndverker, sykepleier, lager, jordbruk, butikk, fiske osv. , men tilpasninger kan sikkert gjøres på mange arbeidsplasser innen det også. 

Anonymkode: c87cd...111

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

maxresdefault.thumb.jpg.3566c1aa44a1ed71bc49fade0fc4543e.jpg

Skulle likt å se deg jobbe somme som håndverker (som meg) når du er 120 høy! Er selv 187 og noe av det jeg driver med må selv jeg bruke krakk/stige. Mye tunge løft osv. Alle kan ikke jobbe med alt. Ts vil hjelpe personen og jeg ser virkelig ikke noen vonde hensikter med posten hennes. Skjerp deg.

Anonymkode: 4188f...8f3

Wow hele 187 høy? Og håndtverker? Dæven du må jo egne deg perfekt til å reparere skader i krypkjellere/loft. For ikke å snakke om møbelsnekkring og andre ting. Utrolig... og som håndtverker så er du kjent med materialheiser og annet slikt utstyr antar jeg. Samt alt utstyret man kan få spesialtilpasset fra hjelpemiddelsentralen. Så jeg antar du er en sånn livets harde skole person som bare prøver sin kunnskapsløse trolling.

Så slutt uttale deg om ting du åpenbart har null kunnskap om. Du er pokker like fordomsfull og diskriminerende som ts.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se Farmen på TV2 Play, så får du kanskje litt inspirasjon. Hun ene som deltar er kortvokst og barnevernspedagog. 

Samme med «Gigantene» På NRK TV, eller enda et program på TV2 Play som ble sendt for 2-3 år siden om norske kortvokste. Husker ikke eksakt hva det het.

De fleste jobber i helt vanlige kontorjobber.

Anonymkode: 6123f...e14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke/helsepleier jeg møtte i går var kortvokst

Anonymkode: fa39a...2d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør, barnehage, sjåfør, helsesekretær, lærer, advokat, mekaniker, butikkjobb, rørlegger, baker, politiker, lege, jordmor, renholder, elektriker, helsefagarbeider, og sfo blant annet!!

Jeg har en dame på norskkurs som veier 120 kilo. Hun er smart og klok. Hvilken jobb kan hun ha? 

🙄

Anonymkode: e5888...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syke/helsepleier jeg møtte i går var kortvokst

Anonymkode: fa39a...2d1

Jeg vet ikke helt hvor du legger listen for kortvokst. Vil ikke den personen møte veldig mange hindringer i en jobb, hvis de skal vurderes likt med de som ikke er kortvokste? Helsesykepleier kan sikkert gå bra  men da nå de også ha jobbet 5 år som sykepleier først. 

Hvis en kortvokste person vil jobbe med helse,er det vel lettere å bli lege vil jeg tro. 

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...