Gå til innhold

Når er det greit å date flere samtidig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit å date flere samtidig i bli kjent-fasen? 

Jeg er i midten av 30-årene, og ønsker meg barn. 

Er egentlig en trofast og lojal person, som aldri har vurdert å date flere på en gang. Men jeg har dessverre brukt mye tid på en mann med forpliktelsesangst, det tok lang tid før jeg skjønte at det ikke ville gå noen vei.

Nå har jeg blitt kjent med en mann som er utrolig kjekk, men jeg er usikker på hvor keen han egentlig er på meg. Vi har ikke kysset eller vært fysiske på noen måte.

Har flere menn rundt meg som er interessert, og som har invitert meg ut. Akkurat nå har jeg hverken takket ja eller nei, men jeg må jo svare etterhvert.

Etter å ha brukt mye tid på en mann som ikke ville forplikte seg til meg, antok jeg at jeg ikke var spesielt attraktiv. Trodde også at menn ville bli skremt over at jeg har et stort ønske om å få barn. Men det viste seg å være feil. 🤷‍♀️

Hva gjør jeg nå? Bør jeg satse på å bli kjent med flere parallelt, eller er det dårlig gjort?

Tenker selvsagt ikke å ligge med flere på en gang, bare prate og bli kjent.

Anonymkode: e4a52...04e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du er åpen om at du møter flere så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 0cb1a...a1d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prate med flere så lenge du er ærlig om at du prater med flere på en gang.

Anonymkode: a6e91...a03

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingenting galt i å date flere i en innledningsfase. Er man ikke eksklusiv (enda), så er man ikke eksklusiv (enda). 

Anonymkode: cc37b...e86

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så lenge du er åpen om at du møter flere så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 0cb1a...a1d

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan prate med flere så lenge du er ærlig om at du prater med flere på en gang.

Anonymkode: a6e91...a03

Jeg er forsåvidt enig i dette, men det føles som en rar ting å ta opp på eget initiativ.

Er det ikke litt uetisk å «sikringsdate» i tilfelle det ikke fungerer med den jeg har best inntrykk av?

Tror at jeg er litt preget av den forrige relasjonen jeg hadde. :(

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er egentlig en trofast og lojal person, som aldri har vurdert å date flere på en gang. Men jeg har dessverre brukt mye tid på en mann med forpliktelsesangst, det tok lang tid før jeg skjønte at det ikke ville gå noen vei.

Nå har jeg blitt kjent med en mann som er utrolig kjekk, men jeg er usikker på hvor keen han egentlig er på meg. Vi har ikke kysset eller vært fysiske på noen måte.

Har flere menn rundt meg som er interessert, og som har invitert meg ut. Akkurat nå har jeg hverken takket ja eller nei, men jeg må jo svare etterhvert.

Etter å ha brukt mye tid på en mann som ikke ville forplikte seg til meg, antok jeg at jeg ikke var spesielt attraktiv. Trodde også at menn ville bli skremt over at jeg har et stort ønske om å få barn. Men det viste seg å være feil. 🤷‍♀️

Hva gjør jeg nå? Bør jeg satse på å bli kjent med flere parallelt, eller er det dårlig gjort?

Jeg synes det du beskriver her virker helt legitimt. Å date tenker jeg er en måte å bli kjent med nye mennesker på, men for meg går det en grense i det jeg velger å bli fysisk med en. Da har jeg egentlig sett meg ut den jeg vil satse på, også gi det en ærlig sjanse. Ved å vise tydelig hvem jeg er helt fra starten av og hva jeg vil, har jeg spart meg for mye tid. Funker det ikke, så er det ut og date (bli kjent) igjen.

Har et inntrykk at veldig mange stresser der ute, og folk har veldig sterke meninger om alt og alle. Som at veldig mange er desperate, samtidig som de gjemmer seg bak en solid mur. Kanskje jeg tar feil, men for meg skal ikke dating være noe forpliktende eller krevende, men lett og ledig uten andre grenser enn de jeg setter for meg selv.

Anonymkode: 6a896...75c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror egentlig at om du har lyst til å date flere er det ingen av dem du liker noe særlig.

Anonymkode: dd697...535

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det du beskriver her virker helt legitimt. Å date tenker jeg er en måte å bli kjent med nye mennesker på, men for meg går det en grense i det jeg velger å bli fysisk med en. Da har jeg egentlig sett meg ut den jeg vil satse på, også gi det en ærlig sjanse. Ved å vise tydelig hvem jeg er helt fra starten av og hva jeg vil, har jeg spart meg for mye tid. Funker det ikke, så er det ut og date (bli kjent) igjen.

Har et inntrykk at veldig mange stresser der ute, og folk har veldig sterke meninger om alt og alle. Som at veldig mange er desperate, samtidig som de gjemmer seg bak en solid mur. Kanskje jeg tar feil, men for meg skal ikke dating være noe forpliktende eller krevende, men lett og ledig uten andre grenser enn de jeg setter for meg selv.

Anonymkode: 6a896...75c

Ja, det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror egentlig at om du har lyst til å date flere er det ingen av dem du liker noe særlig.

Har ikke egentlig lyst til å date flere. Det handler vel mer om at jeg tenker at det er rasjonelt, fordi veldig mange påbegynte relasjoner ikke utvikler seg til noe mer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan selvfølgelig bli kjent med flere. Når det begynner å bli romantisk med en kan du droppe de andre. 

Anonymkode: bfe61...69b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke egentlig lyst til å date flere. Det handler vel mer om at jeg tenker at det er rasjonelt, fordi veldig mange påbegynte relasjoner ikke utvikler seg til noe mer.

Men det kan også være fordi dere alle begynner mange relajsoner samtidig. 

Kjærlighet er noe personlig og å date mange samtidig forteller også andre at du ikke ser dem. Slik de sier det samme til deg. Ikke et godt grunnlag for å være sårbar, men heller å beskytte seg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det kan også være fordi dere alle begynner mange relajsoner samtidig. 

Kjærlighet er noe personlig og å date mange samtidig forteller også andre at du ikke ser dem. Slik de sier det samme til deg. Ikke et godt grunnlag for å være sårbar, men heller å beskytte seg.

Jeg har aldri, aldri datet mer enn en person samtidig. 

I utgangspunktet har jeg alltid tenkt som deg, at dersom jeg er ærlig og tør å være sårbar vil det til slutt dukke opp noen som kan møte meg på det. Men jeg har brent meg skikkelig på den holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt synes jeg aldri det er greit. Gidder ikke å videre med en som parallelldater, så konservativ er jeg.

Anonymkode: 4c615...cef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri, aldri datet mer enn en person samtidig. 

I utgangspunktet har jeg alltid tenkt som deg, at dersom jeg er ærlig og tør å være sårbar vil det til slutt dukke opp noen som kan møte meg på det. Men jeg har brent meg skikkelig på den holdningen.

Forstår den, unnskyld for å bare si simple ting vi godt kunne tenkt oss fungerte. 

Vet ikke hva som vil skje, eller hvordan du skal møte noen. Men prøv å ikke sår menn eller lyv for dem om du ligger med fler, eller de bare dater deg, for det kan jo skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Forstår den, unnskyld for å bare si simple ting vi godt kunne tenkt oss fungerte. 

Vet ikke hva som vil skje, eller hvordan du skal møte noen. Men prøv å ikke sår menn eller lyv for dem om du ligger med fler, eller de bare dater deg, for det kan jo skje.

Du skal ikke si unnskyld for det. I en ideell verden burde jo mennesker som har like holdninger til dette møte hverandre. 

Ville aldri ha løyet om eksklusivitet eller relasjoner til andre :)

Jeg tror at jeg fortsetter å møte den personen jeg synes er lovende. Dersom det ikke funker, kaster jeg et litt videre nett neste gang og er åpen om at jeg vil bli kjent med flere på en gang. Så får vi se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er ikke så lett.

Har du tenkt noe på hvorfor det ikke er så lett? Og evt hva du kan gjøre med det?

Anonymkode: 9c6bd...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I en bli kjent fase så er det jo nettopp det å bli kjent. En har jo ikke helt kommet til forelskelse biten enda.

Anonymkode: 45123...058

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du tenkt noe på hvorfor det ikke er så lett? Og evt hva du kan gjøre med det?

Anonymkode: 9c6bd...65f

Det var vel en generell betraktning. Det er mange som synes at dating ikke er så lett, uten at det er selvforskyldt. Ser spesielt en del menn rundt meg som sliter, fordi de ikke når opp til en overfladisk standard.

Det er en bakgrunn for at jeg tenker som jeg gjør, og det bunner i en tidligere relasjon. Vil ikke utdype det nærmere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kroniker på å flørte, prater mer en gjerne med nye folk og har aktiviteter hvor jeg møter folk jevnlig. Det å bli kjent tar tid og jeg har nesten alltid flere jeg blir kjent med samtidig. Romantisk passer dette meg dårlig, for ryddighetas skyld sier jeg ifra at jeg møter flere.

Jeg har ikke indikasjoner på at det er mer effektivt å bli kjent med flere. De karene som vil ha seg fristilt, de og, til å møte flere, de blir ilag med andre enn meg. Jeg har ikke sex før jeg er trygg og nye bekjentskap er avklarte, så blir lite sånn aktivitet. Hudkontakt er deilig, men må planlegges for, så karene føler seg potensielt avvist.

Jeg er åpen om følelseslivet og sosialiteten min og hvordan ting fungererfor meg og føler at det er flust med holdninger som for meg virker helt rablende og generelt er folk mer dømmende enn kommunikative. Selv har jeg et liv jeg skal overleve i og gode indisier på at jeg må sortere nøye, for marginene mine for å bli skadet er mindre enn hos folk flest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så lenge alle er åpne om det er det innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...