Gå til innhold

Høstbryllup hos rikfolk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan svært lite om mote og går sjelden i kjoler. Nå er jeg og samboer invitert i bryllup til en svært rik kompis av han hvor kanskje ikke en fin kjole fra H&M vil være bra nok. Jeg ser for meg en kjole i prisklassen 2000-4000. Evt kan jeg kjøpe en brukt som er av bedre kvalitet. Mener at hvit, svart eller rød utgår i bryllup. Jeg er slank og egentlig ganske "guttete" i kroppen. Noen som har noen kjoletips?? Ikke sommerkjoler da bryllupet skal være i november. Håper noen har noen tips!

Anonymkode: c22cb...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må starte med å informere om kleskode i invitasjonen. Og mulig også tema. Og lokasjon. 

Anonymkode: 90a3c...f99

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk mer på kleskoden enn på prisen - brudeparets personlige økonomi er ikke relevant for ditt antrekk.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjole fra HM stylet riktig kan være minst like fin som en svindyr kjole stylet feil. Prisen på kjolen har ikke alltid så mye å si. Hva er kleskoden?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleskode er mørk dress. Sier meg ikke så mye. Jeg forstår at en billig kjole kan styles fint, poenget er mer at jeg ønsker å ha noe annet enn polyester som ofte selges på f.eks H&M. Jeg tror ikke det er noe spesielt tema. Vi skal være inne på en slags restaurant som også er et selskapslokale. Kirken først. Tusen takk for hjelp!

Anonymkode: c22cb...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kleskode er mørk dress. Sier meg ikke så mye. Jeg forstår at en billig kjole kan styles fint, poenget er mer at jeg ønsker å ha noe annet enn polyester som ofte selges på f.eks H&M. Jeg tror ikke det er noe spesielt tema. Vi skal være inne på en slags restaurant som også er et selskapslokale. Kirken først. Tusen takk for hjelp!

Anonymkode: c22cb...834

Mørk dress er jo en relativt avslappet kleskode.  Og ingen tema eller destinasjonsbryllup. Selskapslokaler i restaurant. 

Senk skuldrene, virkelig, om det er utgangspunktet til dette brudeparet. 

Ingen ser materialet, virkelig. Personlig ville jeg tatt en runde på Zalando. Trykket inn størrelse, stiler du liker, selskapskjole, og begynt å bla. 

Anonymkode: 90a3c...f99

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe du liker og får bruk for senere. Det er jo galskap å kjøpe noe til en kveld. Med den dresskoden kan du jo velge kort eller lang kjole, skjørt og også pen bukse/bluse - velg det du vil trives best med og har bruk for. Hadde unngått helt hvitt og helt svart, ellers er det bare å velge fritt. Selv ville jeg valgt noe i en ganske diskret farge og med et enkelt snitt hvis du ikke kjenner de som gifter seg så godt. Da stikker du deg ikke ut.

Anonymkode: 3cba3...69c

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjøp noe du liker og får bruk for senere. Det er jo galskap å kjøpe noe til en kveld. Med den dresskoden kan du jo velge kort eller lang kjole, skjørt og også pen bukse/bluse - velg det du vil trives best med og har bruk for. Hadde unngått helt hvitt og helt svart, ellers er det bare å velge fritt. Selv ville jeg valgt noe i en ganske diskret farge og med et enkelt snitt hvis du ikke kjenner de som gifter seg så godt. Da stikker du deg ikke ut.

Anonymkode: 3cba3...69c

Enig. Kjøp noe du kommer til å bruke senere også. Hilsen en som har skapet fult av «ballkjoler» som ikke kan brukes i noen andre settinger enn bryllup 🤷‍♀️ SÅ mange brylluper er man faktisk ikke i 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har en gjerne ensfarget og klassisk kjole kan du kjøpe en. Bunad er en mulighet. Er også forskjell på rikfolk. Nye penger er gjerne veldig flashy med Gucci belter og Luis Vuitton logoer synlige over alt. Gamle penger er langt mer diskret, og en del av disse er ikke opptatt av merker, eller bruker merker de fleste knapt har hørt om, men hvor kvaliteten på stoffet og snittet er viktigst. Men mørk dress er i bryllup noe av det minst formelle, så en pen ensfarget kjole er nok. Den må selvsagt ikke være ensfarget, men dess flere farger og mønstre, dess mer stikker man seg gjerne ut. 

Anonymkode: a688e...dad

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...