Gå til innhold

Jobbe som miljøterapeut på skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å høre fra dere som jobber som miljøterapeut på skole. Hvordan er en vanlig jobbdag for deg? Hvilke oppgaver har du? Er det krevende? Mye kontorarbeid eller mest med elever? Ønsker å vite alt! 🥰

Anonymkode: d0c45...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miljøterapeuter er med elevene stort sett hele skoledagen og på SFO etterpå. Kan ha litt plantid, men ikke mye i løpet av en uke. I klasserommet kan det være en til en,  assistent/hjelp, eller spes.ped. 

Anonymkode: 9b5c1...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke miljøterapeut, men lærer. Vet at våre miljøterapeuter gjør dette: har samtaler med elever som trenger noen å snakke med, har "sosial gruppe" med elever som trenger sosial trening, følger opp konflikter og mobbesaker, er med på møter med foreldre når det gjelder mobbesaker/ skolemiljøsaker, vi lærere kan ringe miljøterapeut om en elev utagerer eller elever sloss/ stor konflikt, veileder oss lærere i alt nevnt ovenfor.

Anonymkode: 7e4dc...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som miljøterapeut på to avdeling vgs. Det er veldig ulikt fra skole til skole hvor mye ansvar og ulike oppgaver miljøterapeutene har. Der jeg jobber har jeg ingenplanlegging eller plantid. Er kun med elevene og utfører opplegg pedagogene har laget. Syns ikke jobben er krevende 

Anonymkode: 045b9...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følger de fleste miljøterapeutene enkeltelever, og over til SFO etterpå. Skoledelen er grei nok, men SFO oppleves som kaotisk. Trives ikke særlig med jobben, og kommer snart til å si opp. 

Anonymkode: 39801...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...