AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Tror jeg har sopp? Klør,rød og kommer hvit/gul utflod(har ikke mye utflod til vanlig) og d gjør litt vondt i underlivet. Hvilke Canesten produkter bruker dere? Den på 500mg 1 gangsdose, 6dagers 100mg dose, eller tabletter pluss salve(brukes begge?) Aldri hatt dette. Anonymkode: 17ba4...d93
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tror jeg har sopp? Klør,rød og kommer hvit/gul utflod(har ikke mye utflod til vanlig) og d gjør litt vondt i underlivet. Hvilke Canesten produkter bruker dere? Den på 500mg 1 gangsdose, 6dagers 100mg dose, eller tabletter pluss salve(brukes begge?) Aldri hatt dette. Anonymkode: 17ba4...d93 Dette høres ikke ut som sopp, men andre ting. Gå til lege og få tatt prøver. Canesten er soppdrepende, og kan på lik linje med antibiotika gi resistens. Derfor skal ikke Canesten brukes ukritisk, men når du har hatt sopp og fått påvist sopp av lege tidligere, og får sopp igjen, så er Canesten ok. Anonymkode: 69f47...cb2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 Det er ikke anbefalt å bruke canesten eller andre soppmidler hvis man ikke har hatt sopp før. Hvis man har hatt sopp før og kjenner igjen symptomene kan man bruke det. Fastlegen kan ta en prøve og se om det er sopp eller noe annet. Anonymkode: 39d4a...cc2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Høres ut som baktriell vaginose.. Men dra til legen! Anonymkode: aa798...c2b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 Har du hatt sex med ny partner, så dra hvert fall til legen!😬 Anonymkode: aa798...c2b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Sopp 1 gang for 25år siden. Fast partner. Men byttet såpe og brukte den i underlivet, så var vel for sterk. Anonymkode: 17ba4...d93
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette høres ikke ut som sopp, men andre ting. Gå til lege og få tatt prøver. Canesten er soppdrepende, og kan på lik linje med antibiotika gi resistens. Derfor skal ikke Canesten brukes ukritisk, men når du har hatt sopp og fått påvist sopp av lege tidligere, og får sopp igjen, så er Canesten ok. Anonymkode: 69f47...cb2 Står på nettet at dette kan være sopp, svir og rød utenpå, hvit utflod uten lukt, og det klør. Anonymkode: 17ba4...d93 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Står på nettet at dette kan være sopp, svir og rød utenpå, hvit utflod uten lukt, og det klør. Anonymkode: 17ba4...d93 Høres ut som som sopp, ja. Jeg får akkurat samme symptomer som deg. Om du ikke har hatt det før, så burde du forhøre deg med lege først. Anonymkode: fe731...df0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg har sopp? Klør,rød og kommer hvit/gul utflod(har ikke mye utflod til vanlig) og d gjør litt vondt i underlivet. Hvilke Canesten produkter bruker dere? Den på 500mg 1 gangsdose, 6dagers 100mg dose, eller tabletter pluss salve(brukes begge?) Aldri hatt dette. Anonymkode: 17ba4...d93 Som andre sier, kan det være lurt å gå til legen om du aldri har hatt sopp før og vet hva det er. Ellers pleier jeg alltid å ta kombinasjonen. Pille opp i vagina veg leggetid, for å behandle det «innen fra», og salve brukes utvendig. Men anbefaler virkelig å ta en tur til legen først. Det kan være noe annet, og man skal ikke behandle uten at det er riktig, grunnet problemer med utvikling av resistens ovenfor soppmiddelet. Anonymkode: d89dc...ac9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 Takk for svar. Legen er på ferie denne uken så får ikke ordnet time. Anonymkode: 17ba4...d93
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som andre sier, kan det være lurt å gå til legen om du aldri har hatt sopp før og vet hva det er. Ellers pleier jeg alltid å ta kombinasjonen. Pille opp i vagina veg leggetid, for å behandle det «innen fra», og salve brukes utvendig. Men anbefaler virkelig å ta en tur til legen først. Det kan være noe annet, og man skal ikke behandle uten at det er riktig, grunnet problemer med utvikling av resistens ovenfor soppmiddelet. Anonymkode: d89dc...ac9 Smører du rundt klitoris og eller bare ved skjedeinngangen? Anonymkode: 17ba4...d93
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #12 Skrevet 24. september 2024 Jeg tok den 1dags tabletten på 500mg og smører med salve. Det hjalp nesten med engang. Og jeg er helt bra igjen, så stemte nok! Må smøre litt til med salven står det. Anonymkode: 17ba4...d93
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #13 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok den 1dags tabletten på 500mg og smører med salve. Det hjalp nesten med engang. Og jeg er helt bra igjen, så stemte nok! Må smøre litt til med salven står det. Anonymkode: 17ba4...d93 Hvor lang tid tok det før det ble helt bra? Anonymkode: 36855...9e4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2024 #14 Skrevet 25. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor lang tid tok det før det ble helt bra? Anonymkode: 36855...9e4 Dagen etter var jeg allerede bedre inni skjeden, var veldig såre slimhinner og ikke noe mer hvitt. Utenpå tok det 2-3dager med salven før det bedret seg. Men må smøre 1-2uker fordet. Anonymkode: 17ba4...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå