Gå til innhold

Utprøving av ritalin, hårtap og kviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg starter på ritalin for ca 2,5 uker siden. Har vært plager veldig med hårtap og kviser. Jeg flyttet også for 1mnd siden til en ny by, bodd er lite sted, og er begynt å studere. Likevel så føler jeg at det må være ritalinen som er årsaken til hårtapet, da det er vanlig bivirkning. Jeg har mistet så mye på kort tid, at det føles ut som håret er halvert i mengde hårstrå.. hver gang jeg børster det er den FULL, det ligger masse igjen etter meg i dusjen, og jeg kan dra de ut som at de er løse når jeg dusjer.

Vet det kan komme av stress, men føler det er pga ritalin. Jeg får også mye angst av de. Likevel så trenger jeg sårt medisin for å kunne studere. Både med tanke på konsentrasjon, humør, og evne til å tenke litt mer positivt og ikke overtenke.

Skal ha en samtale med psykiater neste uke ang. medisinene, men vil bare slutte nå. Ansiktet fullt av kviser og håret faller av, føler meg ikke bra.

Erfarte noen at sånne bivirkninger gikk forbi? Eventuelt at dere prøvde annen medisin, som ikke gav sånne bivirkninger?

Anonymkode: 91b08...81e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dumt, visste ikke at ritalin har den virkningen, har 3 i familien som går på det og de har ikke hatt noe sånt. Håper du finner en bedre medisin. 

Anonymkode: 7402e...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...