Gå til innhold

Stille refluks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at jeg har stille refluks. Noen andre som har det her? Hvordan har dere blitt bedre? (Kosthold/medisiner/kirurgi). Hva trigger dere? Merker at jeg fortsatt er dårlig selv om jeg prøver å holde disse kostholdsrådene..

Anonymkode: 292c7...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært dårlig selv om jeg har hatt stille refluks siden jeg var barn (barnelege som påviste det). Det eneste som kan skje er egentlig bare at hvis jeg spiser noe som trigger det til middag, så får jeg veldig slimete hoste etterpå. Det er jo gjerne fet mat da som trigger det. Ellers har jeg hatt kvalme under dykking med tank fordi det blir verre av trykket, men det gikk over etter jeg begynte å ta en gaviscon tyggetablett før jeg skulle dykke. 

Anonymkode: 6f197...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hevet hodeenden av senga, det funker gull. 

Prøver å minimere stress. 

Holder meg unna sjokolade, tomater/tomatsaus, brus, sterk mat/krydret mat, fet mat, syrlig mat.

Spiser mange små måltider istedenfor store, unngår å overspise.

Unngår situps og burpees.

Bruker periodevis Somac o.l

 

Anonymkode: b3225...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusdrikking trigger det hos meg Og mye kaffe. 

Anonymkode: f09ef...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kostholdsråd følger du? 

Jeg har blitt helt kvitt refluks med tilskudd av magnesium. Google reflux + magnesium så får du en del info. 

Anonymkode: 04ec9...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er symptomene dine? 
jeg opplever mine symptomer som skremmende og det skaper mye angst. 
Slim/klump i hals. Tung pust. Klarer fint og puste, men føler noe stenger. Den siste uken har jeg hatt brystsmerter. Og da ble jeg livredd for at det hadde noe med hjertet å gjøre. Var igjen til fastlegen og fikk skrevet ut pantaprazol. Venter på time hos røntgen og øre nese hals. Synes det er en pinelse og vente på de undersøkelsene. Og hverdagen består av og kjenne etter på alle symptomer og frykte at det er noe verre.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva slags kostholdsråd følger du? 

Jeg har blitt helt kvitt refluks med tilskudd av magnesium. Google reflux + magnesium så får du en del info. 

Anonymkode: 04ec9...a8c

De som står på havblik sine sider.

Muss skrev (8 timer siden):

Hva er symptomene dine? 
jeg opplever mine symptomer som skremmende og det skaper mye angst. 
Slim/klump i hals. Tung pust. Klarer fint og puste, men føler noe stenger. Den siste uken har jeg hatt brystsmerter. Og da ble jeg livredd for at det hadde noe med hjertet å gjøre. Var igjen til fastlegen og fikk skrevet ut pantaprazol. Venter på time hos røntgen og øre nese hals. Synes det er en pinelse og vente på de undersøkelsene. Og hverdagen består av og kjenne etter på alle symptomer og frykte at det er noe verre.  

Har ganske mye av de samme symptomene. Sliter veldig mye med tungpust og hoste. Regner med at det er refluks så gir meg ikke så mye angst heldigvis, men skjønner at det kan virke skremmende. Gjør daglige gjøremål veldig tungt, så håper jeg kan finne noe som hjelper. 

Anonymkode: 292c7...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en bråkete refluks...?

Anonymkode: 3e330...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finnes det en bråkete refluks...?

Anonymkode: 3e330...91d

Det kalles stille refluks fordi man ikke får de "standard" symptomene som oppstøt og halsbrann. Derfor er den ofte underdiagnostisert.

Anonymkode: 292c7...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...