Gå til innhold

Møkklei folk som har konspirasjonsteorier.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 17.55):

Har nylig snakket med min bestefar og han sa at hans bestefar lærte at jorden var flat når han gikk på skolen i 1910. Og at min oldefar var pilot og at kartene de brukte som piloter ikke samsvarer med kartene vi får på globuser. Selv ikke i dag er disse kartene samsvarende. 

Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: e0e17...423

Det kan ha seg på den måten at det er løgn. Enten lyver du, eller så lyver din bestefar, eller så løy hans bestefar, eller så løy noen til hans bestefar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min favoritt-konspirasjonsteori er at en stor del av den store røra av helt virkelighetsfjerne konspirasjonsteorier som har spredt seg rundt omkring i de lettlurtes hjerner er satt ut med vilje som desinformasjon, for å røyklegge og vanskeliggjøre undersøkelse av det som måtte finnes av virkelige konspirasjoner (hvorav det er og har vært mange, om enn på en NOE mindre skala enn å skulle forfalske et helt månelandingsprosjekt). 

Selve oldefaren til moderne konspiteori, Sions vises protokoller, var jo opprinnelig et bevisst falskneri publisert av tsar-Russlands hemmelige tjenester, antakelig med nettopp dette som hovedpoeng. Spre gjørme og dra oppmerksomheten bort fra de tvilsomme aktivitetene som faktisk foregår her og der...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt artig er at de som klager over konspirasjonsteoritikere ofte sluker rått konspirasjonsteorier som kommer fra de rette autoritetene. Som f.eks at Russland hjalp Trump komme til makten eller at Russland sto bak Nord Stream eksplosjonene. 

Anonymkode: 43fd4...1d7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tror egentlig ikke det er konspirasjonsteoriene de reagerer på, det de reagerer på er at noen ikke automatisk ikke tror på det som blir rapportert i mainstream media.

Når det er sagt så vet jeg at det finnes de som er nutjobs. Men de er det jo bare å smile og le av ;)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det som er litt artig er at de som klager over konspirasjonsteoritikere ofte sluker rått konspirasjonsteorier som kommer fra de rette autoritetene. Som f.eks at Russland hjalp Trump komme til makten eller at Russland sto bak Nord Stream eksplosjonene. 

Ja, absolutt, det er litt fascinerende.

Anonymkode: e4b6f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.50):

Og da mener du kanskje også at Russlands invasjon av Ukraina også er en konspirasjonsteori?

Anonymkode: 47e41...863

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og da mener du kanskje også at Russlands invasjon av Ukraina også er en konspirasjonsteori?

For det følger naturlig av det jeg sa liksom? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, jeg sier ikke nødvendigvis at noe av det er usant. Bare at det blir slukes rått og at det definitivt er konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For det følger naturlig av det jeg sa liksom? 

Nei, for da hadde jeg jo ikke spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, for da hadde jeg jo ikke spurt.

Aner ikke hvorfor du spurte om noe så teit jeg vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Aner ikke hvorfor du spurte om noe så teit jeg vel.

Vel, det luktet litt Russlandsympati av kommentarene dine, men jeg tok altså feil. Ikke sant?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vel, det luktet litt Russlandsympati av kommentarene dine, men jeg tok altså feil. Ikke sant?

Liten sympati for psykopaten å spore her, det betyr ikke at jeg automatisk tror på all propagandaen som vesten kommer med mot han heller.

Grunnsynet mitt er at de fleste ledere rundt omkring i verden ikke er gode i hodet, det inkluderer de vestlige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.50):

Det som er litt artig er at de som klager over konspirasjonsteoritikere ofte sluker rått konspirasjonsteorier som kommer fra de rette autoritetene.

Nei, dette er en generalisering som ikke stemmer. 

Sitat

Som f.eks at Russland hjalp Trump komme til makten eller at Russland sto bak Nord Stream eksplosjonene. 

Jeg tror på disse påstandene i den grad det foreligger faktisk bevis for det - noe som for disse to påstandene betyr at jeg aldri har vært overbevist om at Russland sto bak Nord Stream.

Angående Trump og Russland finnes det nok indikasjoner til at det i hvert fall er grunn til å tro at Russland har bidratt, men å sluke rått - nei. 

Dette er ganske typisk for konspirasjonsteoritikere - i stedet for å begrunne egne konspirasjonsteorier med bevis, prøver man å si at andre ikke er noe bedre, men du tar altså feil. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Syntes det er kjempe fasinerende å lese/høre på 😂 Har heldigvis ikke endt opp der selv... enda 😉

Men either way, det er som regel regjeringen/"lederne" som gir rom for konspirasjoner, så de kan takke seg selv. Er bra noen er skeptiske også 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 0.02):

Uansett hva man snakker om, så har de sin egen versjon av hvordan ting fungerer. Jeg vet ikke hva jeg skal tro for jeg har ikke satt meg inn i bakgrunnen for disse teoriene.

Jeg synes det høres helt koko ut, men det må da komme fra noe eller dikter folk bare opp?

Jeg vet det er mange mange millioner i hele verden som tror på disse konspirasjonsteoriene dessverre

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

Bare jatt med dem og si at du tror de har noen gode poenger. Og så kan du si at du hørte at det kunne være lurt å legge små flekker med skokrem på huden sin. Presiser at den ikke skal smøres inn, man skal bare ha små flekker i ansikt og på viktige deler av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...