Gå til innhold

Møkklei folk som har konspirasjonsteorier.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er mye vi ikke vet, og en ting jeg definitivt vet, er at når visse folk høyere oppe vil skjule en sannhet, så gjør det alt de kan for å skjule den.

Utenom det så stiller jeg meg åpen og tenker at den som fortsatt lever om 30 år vil vite mye om hva som er sant eller ikke. Det jeg derimot synes er ekstra skummelt er at de la et hemmelighetsstempel på alt ang regjering og storting rundt dette med Korona til 100 år. Papirene er klassifisert som hemmelighetsstemplet i 100 år, noe som betyr at de fleste av oss ikke lever lenger når de blir åpnet. Til sammenligning mot  de 75 år som var etter krigen.

Det alene sier meg at det er svært alvorlige ting som har pågått, og mulig fortsatt pågår, og at de ikke ønsker at folk skal vite, for da blir det kaos.

Enhver med sunn fornuft skjønner at det finnes hemmeligheter de som er høyere opp ikke ønsker at den vanlige mann i gata skal vite om. Det handler om makt og kontroll.

Anonymkode: e0e17...423

Nå høres du ut som kollegaen min som tyter hull i hodet på meg.

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde med ivrighet kastet meg inn i diskusjonen med en masse sprøyt du dikter opp. Vær overbevisende og se om du får de til å tro på ting som er direkte tøv. Finn inspirasjon fra filmer etc. 

Anonymkode: 01688...6c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva?? slutt! de spiser ville dyr der nede, de har også gjort mye for å prøve å bli kvitt smitten etter smitten brøt ut! ikke vær så fuckings paranoid! sorry men blir irritert på teite konspirasjonsteorier.

Anonymkode: a3cbd...1a0

Klart at man ikke skal tro på alle konspirasjonsteorier man hører. Verre blir det når mennesker nekter å innse sannheten fordi en plausibel forklaring som viser seg å være sann, ble kalt konspirasjonsteori for 4 år siden:

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

Anonymkode: d1d37...7d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (På 19.9.2024 den 2.30):

Nei det stemmer overhodet ikke. At bivirkninger kan oppstå har aldri noen nektet for, hele poenget er om den beskytter vesentlig mer en den skader. kost/nytte. 
Eller som det skrives i den omtalte artikkelen : "plausibel mulighet for noen veldig, veldig få mennesker å få varige skader."
At det er ekstremt mye større sannsynlighet for å få varige helseskader etter sykdommen virker å ikke plage antivakserne. 

Men de får jo syjdommen likevel. Så da blir det dobbelt opp med skade, uansett omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (55 minutter siden):

Men de får jo syjdommen likevel. Så da blir det dobbelt opp med skade, uansett omfang.

Du bruket sikkerhetsbelte selv om du kan krasje for det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 timer siden):

Du bruket sikkerhetsbelte selv om du kan krasje for det?

Hvis bruk av sikkerhetsbelte forårsaket skader på kroppen selv uten noen trafikkulykke ville sammenligningen kanskje vært relevant.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 20.53):

Hvilken utdannelse har du? Jeg vil vedde 0.

Anonymkode: 59593...53a

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Den begynner med å diskutere/håne mennesker som tror på konspirasjonsteorier, videre diskuteres konspirasjonsteoriene og deres sannhet/løgn - som igjen dokumenteres med  kun avisartikler og Wikipedia (som redigeres av vanlige folk). Sett vekk fra den sterke ironien her, understreker denne tråden hvor lettpåvirkelige vi mennesker er av svada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (53 minutter siden):

Hvis bruk av sikkerhetsbelte forårsaket skader på kroppen selv uten noen trafikkulykke ville sammenligningen kanskje vært relevant.

Det forekommer jo nettopp det, ved feilbruk osv. 
Men du forstår at vaksinen reduserer helseskader samt død eller velger du bare å ignorere det i mangel på faktiske argument?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (3 timer siden):

Det forekommer jo nettopp det, ved feilbruk osv. 
Men du forstår at vaksinen reduserer helseskader samt død eller velger du bare å ignorere det i mangel på faktiske argument?

Jeg er klar over at det er den gjenværende påstanden etter at
- man vil ikke få covid 
- man vil ikke kunne smitte andre
- man vil få flokkimmunitet og viruset vil forsvinne

Vi får se hvor lenge den blir stående.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 17.50):

ESA og NASA skjuler at mennesker allerede har landet på Mars og Venus

Anonymkode: c6da7...598

Sikkert. ;) For for ordens skyld; kilder?

Anonymkode: 47e41...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt lei av folk som har et veldig stort behov for å ha rett. Mye av Stuffet har bare betydning for selvfølelsen til personen som ‘har rett’. Ikke blir de glad heller om man gir dem rett, da blir man behandlet som en idiot, neida. Men de skjønner sjeldent at man faktisk bruker av sin verdifulle tid på å lytte på skvipet dets. Som om tiden ens er noe man kjøper på REMA 1000 i chipsavdelingen.. 

Anonymkode: 27200...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si til dem at noen forskere har funnet ut at mobiltelefon modellen du har produserer 1000 ganger mer stråling enn lovelig nivå. Og at du har installert en smittesporings app fra myndighetene på telefonen som sporer alle i en radius av 10 meter fra din telefon gjennom bluetooth og NFC. Så vil de kanskje holde avstand fra deg fremmover.

Anonymkode: 14843...82c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (13 timer siden):

- man vil ikke få covid 

Gjenværende påstand?? Det var håp om at den ville fungere enda bedre, men som stor følge av mutasjoner så var den ikke like elektiv på alle områder.  Men den gjorde det absolutt viktigste nemlig å redusere lidelse og død. 

Men dette hjelper ikke argumentasjonen din overhodet, med mindre du påstår at den ikke hjelper? 

Så enten er tusenvis av forskningsrapporter falske og alt er en stor konspirasjon eller så bør en la være og høre på ideologiske synsinger fra radikaliserte individer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (På 18.9.2024 den 22.34):

10 minutter i sola er alt en trenger for å skape den mengde D-vitaminer en trenger.  Etter den tiden så stopper huden å skape vitamin. 
Så alt etter det er bare skadelig om en ikke smører seg tilstrekkelig, særlig gjelder dette vår nordlige hud.
Men om en ønsker DNA-skader, rynker og mulig kreft i huden så la være. 

10 minutter uten solkrem eksakt. 

Anonymkode: 914cd...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.04):

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Hvor kommer alt dette vrøvlet fra?

Anonymkode: 0dc34...7d6

Ta dette opp med sjefen  din og be om at de to må på hver sin gruppe eller så må du på en egen gruppe. De trenger ikke vite noe om deg og din helse. Her kan du svare at det er en privatsak og nei jeg skal ikke drikke sølv vann

Anonymkode: f062a...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 22.51):

Jeg tror det er mye vi ikke vet, og en ting jeg definitivt vet, er at når visse folk høyere oppe vil skjule en sannhet, så gjør det alt de kan for å skjule den.

Du har selvsagt rett i at det er mye vi ikke vet, men en av tingene vi faktisk vet og hvem som helst kan sjekke selv, er at jorda er en globe og ikke flat. Alle som påstår noe annet, bryr seg mye mer om konspirasjonsteorier enn om enkle observerbare fakta.

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 22.51):

Utenom det så stiller jeg meg åpen og tenker at den som fortsatt lever om 30 år vil vite mye om hva som er sant eller ikke.

Tja, de som tror på konspirasjoner vil si akkurat det samme om 30 år.

Jeg tror denne vitsen er dekkende for mange konspirasjonsteoretikere:
A flat-Earther died, and to his surprise found himself standing on a cloud in front of the gates of heaven. God himself was there and told him he would be happy to answer any questions the man might have - about anything across the entirety of Space and Time. So of course the man said: "Was I right?? Is the earth actually flat?" God chuckled and said: "Of course not."

The man shook his head in disbelief, shaken to his very core, before murmuring: "This goes even higher than I thought..."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (På 23.9.2024 den 2.06):

- man vil ikke få covid 

Feilen er nok at immunitet har blitt formidlet eller oppfattet som helt sort hvitt. Vi er mer immune enn før og blir ikke like syke lenger. Sykehusene blir ikke rent ned som i Milano.

Det er mange eksperter som har sagt mye, men jeg husker at én sa at Covid ville bli en vanlig forkjølelse. Sykdommer blir mindre hissige med tiden fordi folk blir immune og fordi viruset tilpasser seg.

Spanskesyken kunne drepe 90% av inuittgrupper og indianere som ikke hadde noen immunitet mot influensa. Europeere ble ganske syke, men var mer immune. Eldre mennesker den gangen ble mindre syke enn unge fordi de hadde hatt en lignende influensa før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.11):

Jeg vil tilbake til da all informasjon som ble publisert for de dumme massene, var gjennomarbeidet, kildesjekket og samvittighetsfullt journalistarbeid.

Men da må du faktisk ha politisk nøytrale journalister som kan forvalte dette ansvaret med knivskarp objektivitet.

Og norske journalister er, etter egen innrømmelse, laaangt ute på venstrekanten politisk. Vi snakker bokstavelig talt "SV i snitt".

Host opp journalister uten politisk slagside, så er jeg med på ideen. Men med dagens norske journalister?

Da får du ikke det du ber om i noe tilfelle.

Anonymkode: f8a9d...1b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...