Gå til innhold

Møkklei folk som har konspirasjonsteorier.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Trur jeg hadde sett meg om etter ny jobb, typisk spesielle folk som ønsker å være viktig.

Anonymkode: f34a7...ff2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må dere slutte! Ingen fikk mer rett enn Charter Svein og Kari Jaquesson. Les dere opp. Google mer enn tv2 og nrk. Det ligger mengder av beviser der ute om dette tema de snakker om. Heia konspirasjonsteoretikere. Uten de hadde ikke jeg visst om det fantes løgn og fanteri. 

Vi blir kraftig lurt hver eneste dag, og folk følger bare mainstream media og sluker alt rått. Slik kan verden bedras og manipuleres.

Anonymkode: 1fbbb...813

Selvfølgelig blir vi lurt hver eneste dag. Alle blir utsatt for propaganda og en vinkling av informasjon som passer den som deler informasjonen, og ofte den som mottar den. Det er MASSE info vi ikke får, om avtaler under bordet, lobbyisme, varslingssaker, politiske beslutninger som ingen plukker opp, hinsides budsjetter, lovforslag som går under radaren, grønnvasking, kompistjenester, dialog/avtaler med andre land, politiske hestehandler osv. Bare kapitalismen i seg selv er en stor løgn som millioner av mennesker tror gagner dem og den lave lønna deres. I vesten får vi servert en helt annen propaganda enn de får i østen, fordi det passer med våre verdier. Sånn har det alltid vært. Dette lærte vi på grunnskolen. 

Derfor må man selv være kritisk til det man hører og leser, spørre seg selv om man skal sluke ting rått, eller hvem som tjener på at dette blir spredt. Er kilden objektiv? Folk velger ofte å tro på det som passer dem.

Konspirasjonsteorier er en aggressiv form for en overreaksjon/motreaksjon på dette. Man trenger ikke å gå så langt for å beholde fornuften.

Anonymkode: 68b1d...639

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tatt de seriøst om de trudde på en ting her og der. Det gjør jeg selv. (Covid kom fra en lab, ikke et våtmarked.)

Men dessverre er det ofte at slike folk trur på ALLE konspirasjonsteoriene. Da blir ingenting de sier tatt seriøst. Selv ikke når de har rett.

Anonymkode: c2b5a...5cb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kunne tatt de seriøst om de trudde på en ting her og der. Det gjør jeg selv. (Covid kom fra en lab, ikke et våtmarked.)

Covid endret mye for min del, oppdaget at man kan ikke stole på myndigheter. Alle som trodde covid kom fra en lab ble jo slaktet....men i dag vet man jo at dette er sannsynlig. Er jo noen som VET hva dette viruset var, men vil ikke stå frem i media. Tragisk.

Anonymkode: 311b4...bc7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Hvor kommer alt dette vrøvlet fra?

Anonymkode: 0dc34...7d6

De er bare dumme, mindre intelligente alle som tror på konspirasjonsteorier 🤣🤣🤣

Anonymkode: a3cbd...1a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Covid endret mye for min del, oppdaget at man kan ikke stole på myndigheter. Alle som trodde covid kom fra en lab ble jo slaktet....men i dag vet man jo at dette er sannsynlig. Er jo noen som VET hva dette viruset var, men vil ikke stå frem i media. Tragisk.

Anonymkode: 311b4...bc7

Neeeeiiiii covid kommer ikke fra en lab ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare jatter med og forsøker å pense samtalen over på noe annet.

Anonymkode: d5d2b...725

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Det paradokse med konspirasjonsteoretikere er at de tror ikke på noe av det etablerte , noe som gjør dem fullstendig åpen for alt annet...noen av dem er kverulanter i tillegg.. :) 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg pleier å gjøre er å sette meg inn ting. Ett eksempel er flat jord. Da er det bare å undersøkse selv. Lese masse om tema om hvorfor det ikke er mulig at jorden er flat. Dette er noe konspirasjonsteoretikere er allergisk mot. Kunnskap. Vær forbedt på svar som at du er en sau,følger flokken,media er kjøpt og betalt av slangemennesker. Ikke kan man stole på myndighetene heller,siden de er med på det. Det er kun konspirasjonsteoretikere som har... "forstått" det og sitter på den ultimate sannhet. Resten av oss er bare noen dumme sauer. Da er det viktig å bare holde seg saklig så går dette fint.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neeeeiiiii covid kommer ikke fra en lab ! 

Det startet i et våtmarked rett ved siden av et covid-laboratorium? Det kan være tilfeldig, men her følger jeg Occam's razor.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I Asia og Midtøsten bruker ingen solkrem. Land med sol året rundt. Veldig få har kreft, veldig få rynker.

mens i vesten og spesielt Norge må alle bruke solkrem. Et land med sol 20 dager i året 😅😅😅😅 så solkrem er bare laget for å tjene penger ja. 0 effekt. Og her får flere kreft enn i Asia og Midtøsten d eks. 

noe til ettertanke. 

Anonymkode: 0bd5f...89b

Så ingen blir solbrente i Asia/ Midtøsten?

Nå har jo de en annen hud enn oss nordmenn og dessuten så går de jo innpakket ganske mye, i allefall kvinner, og har ikke kultur for å sole seg for å bli brune slik som vi har.

Det at ingen der nede bruker solkrem, det må du legge ut noe fakta om, for det tror jeg ikke noe på.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Forøvrig tror jeg dette er en trolletråd. Det er så i overkant nedlatende holdning mot andre som mener noe annet enn ts.

Anonymkode: e0e17...423

Det er nok det når du ser de andre oppfølgende innleggene fra samme AB. Likevel er temaet verdt å diskutere. 

Anonymkode: 47e41...863

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er nok det når du ser de andre oppfølgende innleggene fra samme AB. Likevel er temaet verdt å diskutere. 

Anonymkode: 47e41...863

Ts her

Nei det er ikke en trolletråd, og jeg skrev i hovedinnlegget at jeg har skrevet om kollegaen min tidligere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god konspirasjonsteori er da ikke å forakte såfremt muligheten er der for at det kan være riktig. Heia fri flyt av tanker og meninger.

Problemet blir når de later å tro at konspirasjonsteoriene er fakta på en helt sykelig måte, og må prate overalt og alltid om det, der de nær sagt jobber med å rekruttere andre i deres meninger.

Og så må man skille konspirasjonsteorier fra rent tull og tøv. Å kalle jorda for flat er ikke en konspirasjonsteori. Det er tull i sin største idioti. 

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er utrolig skremmende. Jeg vil tilbake til da all informasjon som ble publisert for de dumme massene, var gjennomarbeidet, kildesjekket og samvittighetsfullt journalistarbeid. Den gemene hop er åpenbart ikke skikket til å forvalte informasjon på en anstendig og meningsfull måte.

Jeg har innsett at vi som samfunn fungerer mye bedre som en saueflokk som må ledes. Folk er ikke smarte nok til å stake ut riktig vei på egen hånd, dessverre.

Anonymkode: 94807...317

"De dumme massene" ja. Er du sikker på at du er en av de smarte?

Jeg synes mediene var elendige før. Journalistene var late og til dels fyllesvin. De kunne skrive hva som helst uten å bli motsagt så lenge det var politisk korrekt.

Tenk blant annet på alle justismordene som media til dels var en del av. Media bare plapret etter politiet uten å sjekke noen ting selv.

Ja, det betyr kanskje mer konspirasjonsteorier, men spiller noen rolle hva Charter Svein mener uansett? Jeg er mer redd for at myndighetene skal så ture frem uten å få motsvar.

Anonymkode: a9236...217

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om jeg bestandig smører meg før jeg går ut i sola, får jeg ikke d vitamin da? Må jeg være ute uten i de 10 minuttene? Eller får vi i oss d vitamin gjennom vindu? Kanskje dumt spørsmål 😅

Hater at jeg som rødhåret og kjempe lys(!) var dårlig med solkrem som yngre, for da blir man jo ikke 🌞BRUN🌴 Har fått skader av det. 

Anonymkode: 341a1...4d5

Om du smører på solkrem med faktor 50 for så å gå ut i 10 minutter så vil du ikke lage maks D-vitaminer, men normalt så er en lenger ute i solen når en smører seg.  Da er det ikke et problem. 
Dette gjelder hvit hud, er en mørk så trenger vesentlig lenger tid.

Problemet for oss er ikke solkrem, men det at vi er på en breddegrad med lite sol store deler av året. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må dere slutte! Ingen fikk mer rett enn Charter Svein og Kari Jaquesson. Les dere opp. Google mer enn tv2 og nrk. Det ligger mengder av beviser der ute om dette tema de snakker om. Heia konspirasjonsteoretikere. Uten de hadde ikke jeg visst om det fantes løgn og fanteri. 

Vi blir kraftig lurt hver eneste dag, og folk følger bare mainstream media og sluker alt rått. Slik kan verden bedras og manipuleres.

Anonymkode: 1fbbb...813

Enten så har en ikke fått med seg hva de to har ytret eller så har en falt så langt ned i kanin-hullet at det ikke er håp lenger. 

Men det er vel ikke så merkelig at store deler av befolkningen har mistet gangsyn når verdens største podkast (Joe Rogan) argumenterte for hvorfor han ikke trodde vi hadde landet på månen. At han ombestemte seg senere hjelper ikke alle de sjelene han har hjernevasket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I Asia og Midtøsten bruker ingen solkrem. Land med sol året rundt. Veldig få har kreft, veldig få rynker.

mens i vesten og spesielt Norge må alle bruke solkrem. Et land med sol 20 dager i året 😅😅😅😅 så solkrem er bare laget for å tjene penger ja. 0 effekt. Og her får flere kreft enn i Asia og Midtøsten d eks. 

noe til ettertanke. 

Anonymkode: 0bd5f...89b

Hvis du erstatter solkrem med klær, hansker, hatt og noen ganger paraply så er det kanskje ikke så rart få har kreft og rynker etter solskader i Asia. Folk i Asia er ikke "nakne" ute i sola på samme måte som mange nordmenn elsker å være. Kan ha noe å gjøre med at vi bare ser sola sånn cira 6 mnd. i året, så når den først kommer så vil vi solbade. 

Anonymkode: f0efe...3f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.04):

Uten å ta direkte stilling til din sak, så har det jo vist seg at mye av det som man gjerne legger i skuffen "konspirasjoner" i ettertid viser seg å ikke være like konspiratoriske likevel. 

Bare se på alt som avdekkes etter pandemien, forrige valg i USA etc etc.. Ting som avfeies som ville konspirasjonsteorier som i ettertid viser seg å være fakta. Men da snakkes det ikke så mye om, det skal dysses ned for enhver pris.. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (18 minutter siden):

Uten å ta direkte stilling til din sak, så har det jo vist seg at mye av det som man gjerne legger i skuffen "konspirasjoner" i ettertid viser seg å ikke være like konspiratoriske likevel. 

Bare se på alt som avdekkes etter pandemien, forrige valg i USA etc etc.. Ting som avfeies som ville konspirasjonsteorier som i ettertid viser seg å være fakta. Men da snakkes det ikke så mye om, det skal dysses ned for enhver pris.. 

Nei, det har ikke vist seg det. Det er bare nye konspirasjoner. 

Anonymkode: 9b642...31a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...