Gå til innhold

Møkklei folk som har konspirasjonsteorier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Hvor kommer alt dette vrøvlet fra?

Anonymkode: 0dc34...7d6

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det korte svaret: De ønsker å være spesielle og relevante. Spesielt de som begynner å dra på åra er livredde for å bli irrelevante, at ingen skal høre på dem lenger, at ingen spør dem om råd eller ser opp til dem. Så finner de slike gullfunn som gjør dem interessante, plutselig vet de mer om et tema enn de fleste, og de har virkelig SKJØNT det. Vipps så er de bedre enn alle andre, som bare er dumme og lar seg lure.

Det er samme mekanisme for unge folk, de er ofte veldig utenfor og sitter mye alene før de begynner å ta til seg konspirasjonsteorier, blir spesielle og får innpass i et miljø.

Anonymkode: 68b1d...639

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig skremmende. Jeg vil tilbake til da all informasjon som ble publisert for de dumme massene, var gjennomarbeidet, kildesjekket og samvittighetsfullt journalistarbeid. Den gemene hop er åpenbart ikke skikket til å forvalte informasjon på en anstendig og meningsfull måte.

Jeg har innsett at vi som samfunn fungerer mye bedre som en saueflokk som må ledes. Folk er ikke smarte nok til å stake ut riktig vei på egen hånd, dessverre.

Anonymkode: 94807...317

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Hvor kommer alt dette vrøvlet fra?

Anonymkode: 0dc34...7d6

De er to, du er én. Da må man godta at 2/3 av samtalene kan være av slaget du ikke liker. 

Men, for all del, jeg har sympati med deg i situasjonen. 

Anonymkode: f5d9b...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De er to, du er én. Da må man godta at 2/3 av samtalene kan være av slaget du ikke liker. 

Men, for all del, jeg har sympati med deg i situasjonen. 

Anonymkode: f5d9b...8d0

De er sikkert enda flere uten at jeg har oppdaget det enda.

Bare lurer på om det er noe i disse teoriene eller er det bare oppspinn?

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sånn blir man seende ut om man er fanatiker og inntar masse sølvvann:

https://images.app.goo.gl/wFiSghwjwoL364bb6

Anonymkode: 94807...317

Hvorfor er hun så knudret i ansiktet?

På det ene bildet er hun innsmurt med en grå/lilla maske.

Hva er det?

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass er det de samme som gnåler om konspirasjonstoretikere og fæle høyreekstreme, som tror på klimakrise og global oppvarming.

🤦‍♀️

Anonymkode: e4b6f...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har skrevet her inne tidligere om min kollega "Olga" som snakker mye konspirasjonsprat.

Sjefen har nå satt oss to + en til (som også viste seg å være konspirasjonsteoretiker) til å jobbe i team, og jeg gruer meg til den kommende uken😬

Jeg har vært borte pga av forkjølelse, og fikk spørsmål fra Olga om hvor jeg hadde vært hen siste uken.

Da jeg sa jeg hadde vært forkjølet sa hun at jeg ikke hadde hatt forkjølelse, for det var spraying med Chemi trails som var årsaken til symptomene. 

Den andre kollegaen nikket og var enig med henne, og sa jeg måtte drikke sølvvann hver dag for ikke å bli syk. Han hadde ikke vært syk på 8 år pga daglig inntak av sølvvann.

Da vi satt ute og solte oss i pausen, sa den andre kollegaen min at vi måtte ikke smøre oss med solkrem for det var skadelig.

Jeg sa jeg kun brukte økologiske hudprodukter, men han sa det spilte ingen rolle.

Fikk ikke helt med meg årsaken til at man ikke skulle bruke solkrem, men det var noe med kapitalisme og at jeg måtte lese på Document.no

Så nevnte jeg at jeg hadde gått på en penicillinkur, og da ble de veldig oppkavet og sa at vi måtte ikke ta medisiner for de virket ikke, og at vi var lurt og hjernevasket av legemiddelindustrien. Så kom den vanlige reglen om at; "nå har legene begynt å våkne opp og alt dette med coronavaksiner var bare tull, og legene er kneblet og betalt av legemiddelindustrien for å promotere vaksiner".

Så kom det evige gnålet om at bankene er korrupte og at vi ikke får tatt ut mer enn 5000 i slengen, og hva gjør vi den dagen vi har behov for å ta ut 100.000 for å kjøpe en bruktbil?

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke orker dette konspirasjonsgnålet, og Olga har sagt at hun skal moderere seg, men likevel får hun blod på tann når hun først setter i gang, og nå har hun jo fått seg en kompanjong som er likedan.

Har også oppdaget at den ene naboen min har de samme konspirasjonteoriene.

Hvor kommer alt dette vrøvlet fra?

Anonymkode: 0dc34...7d6

Har jo rett angående solkrem.https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-bruk-for-mye-solkrem/81596601

Anonymkode: da86e...983

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I avisartikkelen står det ikke at solkrem er skadelig, men at det er noen blant oss som trenger d vitamin fra solen og ikke skal smøre seg for mye, for det hemmer opptak.

Det står ikke at vi ikke skal smøre oss eller at solkrem er skadelig. Min kollega sa at solkrem er skadelig og ikke virker osv, og det er noe helt annet.

ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter i sola er alt en trenger for å skape den mengde D-vitaminer en trenger.  Etter den tiden så stopper huden å skape vitamin. 
Så alt etter det er bare skadelig om en ikke smører seg tilstrekkelig, særlig gjelder dette vår nordlige hud.
Men om en ønsker DNA-skader, rynker og mulig kreft i huden så la være. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De er sikkert enda flere uten at jeg har oppdaget det enda.

Bare lurer på om det er noe i disse teoriene eller er det bare oppspinn?

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

Det er du som selv som lurer på dette? Ellers er dere seriøst tre stykker som tror på slikt.

Du kan forresten lære deg å snakke om harmløse tema først som sist. Slutt å snakke om sykdom og medisiner 

Anonymkode: 4819c...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er du som selv som lurer på dette? Ellers er dere seriøst tre stykker som tror på slikt.

Du kan forresten lære deg å snakke om harmløse tema først som sist. Slutt å snakke om sykdom og medisiner 

Anonymkode: 4819c...ade

Uansett hva man snakker om, så har de sin egen versjon av hvordan ting fungerer. Jeg vet ikke hva jeg skal tro for jeg har ikke satt meg inn i bakgrunnen for disse teoriene.

Jeg synes det høres helt koko ut, men det må da komme fra noe eller dikter folk bare opp?

Jeg vet det er mange mange millioner i hele verden som tror på disse konspirasjonsteoriene dessverre

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de har jo rett. Aldri har jeg sett så mye rett de har. Bankene er korrupte. Du får ikke tatt ut 150 000 i cash nei. Bare prøv. Hørte du ikke nrk nyheter i går? Lege står frem og sier mange fikk alvorlige bivirkninger av mrna injeksjonen. De lyver ikke. Les dere opp.

Heia tinnfoliehatt foreningen. ❤️

Anonymkode: 1fbbb...813

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrag fra artikkel om fellestrekk funnet hos konspirasjonsteoretikere; 

«The researchers also found that people with certain personality traits, such as a sense of antagonism toward others and high levels of paranoia, were more prone to believe conspiracy theories. Those who strongly believed in conspiracy theories were also more likely to be insecure, paranoid, emotionally volatile, impulsive, suspicious, withdrawn, manipulative, egocentric and eccentric»

Hele artikkelen: https://www.apa.org/news/press/releases/2023/06/why-people-believe-conspiracy-theories

Anonymkode: a5409...653

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det forundrer meg hvor mye tid kontorrotter har til prat.

Anonymkode: d8540...74f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnar at dette er eit problem, og ikkje til å kimsa av. Det er slitsomt med slike hjernevaska mennesker, som sektmedlemmer som prøver å verva deg til sekta si...

Kan du ta det opp med sjefen at det er too much konspisnakk ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med vaksinene stemmer jo, det har jo vært over alt i media det siste året? 

Forøvrig tror jeg dette er en trolletråd. Det er så i overkant nedlatende holdning mot andre som mener noe annet enn ts.

Anonymkode: e0e17...423

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Bare lurer på om det er noe i disse teoriene eller er det bare oppspinn?

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

Bare oppspinn. Ikke fall ned i hullet, vær så snill. 

Anonymkode: 9b642...31a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...