Gå til innhold

Slutter man å ha sex etter barn og 30-årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært med partner lenge, er over 35/40 år og lever det man typisk kaller et "stabilt samliv". Har dere fortsatt mye / nok sex i forhold til hva dere skulle ønske? Hvordan får dere tid til det med barn osv? Eller synker sexlysten etterhver uansett kanskje? Jeg blir 30 år snart, er i et stabilt forhold i på 4 året nå! Jeg syntes vi klarer oss bra altså, men plutselig blir jeg gravid, og "voksenlivet" tar fullstendig av!! Så plis, del litt erfaringer fra denne overgangen!

Hilsen småstressa 29åring, som egentlig ikke vet om hun trenger å være stressa eller ikke. 

Anonymkode: af8d3...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går litt i perioder. Er i 30- årene. Vi er veldig klar på å aldri ha sex hvis ikke begge vil. Så noen uker blir det hver dag, men noen ganger bare 3 ganger i mnd

• Liker 2
Skrevet

De fleste har mindre med bedre sex når de blir 40-50 år.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er ikke alderen, men at det er kjedelig å ha sex med samme person over lang tid og da dabber sexlivet av.

Anonymkode: ae8bc...52b

• Liker 3
Skrevet

Vi har akkurat fylt 40år begge to. Vært sammen i 20år. Har to aktive tenåringer og en hverdag deretter.

Har sex et par ganger i uken kanskje, mer i ferietid hvor vi er uthvilte begge to

Anonymkode: 1b270...140

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som har vært med partner lenge, er over 35/40 år og lever det man typisk kaller et "stabilt samliv". Har dere fortsatt mye / nok sex i forhold til hva dere skulle ønske? 

Vi er i kategorien du beskriver. Langvarig forhold med barn og er over 35-40. Et svært stabilt forhold.

Vi har absolutt ikke mye/ofte sex, men vi har det vi syntes er nok. Vi har sjeldent sex, men ønsker ikke oftere. Hadde vi ønsket oftere, så er det ikke noe i livet som hadde lagt store begrensninger på det😊

Det vi syntes er nok, vil mange syntes er for lite, noen har likt mønster og noen igjen ønsker enda mindre.

Umulig selvfølgelig for andre å svare på hvordan deres sexliv utvikler seg, da det er enorme forskjeller på hva folk syntes er «nok»😊

Anonymkode: 2757b...d80

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Vært sammen i 15 år. Har to barn. Snart 40. Får det til hvis vi prioriterer det. Det har ikke  har blitt noe mindre lyst. Ting er selvsagt annerledes, men ikke verre. Det største problemet er frykten for å bli gravid. Føles plutselig som å være 20 igjen.

Anonymkode: a8117...f97

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi er rundt 40, vært sammen i 12 år, har store barn. Har sex 2-4 ganger i uka.

Anonymkode: e846b...8f7

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 01290...6a9

Skrevet

40 og 43, sex stort sett hver dag. Barn i alderen 12 - 15 år. 

Anonymkode: fb500...84e

• Liker 2
Skrevet

Over 40 og har sex forholdsvis ofte, men vi har ikke barn, som jeg tror ofte er en begrensende faktor.

Anonymkode: bd083...f4f

Skrevet

Første 5 år flere ganger om dagen, neste 10åra ca daglig, neste 10 med småbarn 3-4 i uka og siste 5 1-3 i uka, nesten 50nå da😅

Skrevet

Sexlivet har gått litt i bølger gjennom livet, men for det meste holdt seg på et nivå vi begge er godt fornøyd med. Vi har også begge taklet godt at det har vært perioder med mindre overskudd til sex, eller annet som tok mye kapasitet (for eksempel sorg eller sykdom). 

At vi begge innehar seksuell klokskap har vært til god hjelp for å ivareta sexliv godt. Jeg har aldri, ikke en eneste gang, praktisert pliktsex, og min partner ville heller ikke ønsket sex vi ikke begge to ønsker og nyter. Dette medfører at sex gjennom hele vårt forhold bare har vært til nytelse og glede, og fremdeles er det. Mas, ufinhet, press og lignende har ikke forekommet, men god dialog og at begge to er opptatt av at sex skal være deilig for begge. Da vil jeg si at dette har vært enkelt å opprettholde, selv om livet altså har skjedd for oss også, og det har vært perioder med mindre sex. 

Jeg synes ikke det er blitt kjedelig å ha samme partner. Vi (spesielt jeg) er veldig bevisst på å ikke falle inn i rutiner, men fortsette med å leke og utforske hverandre på ulike måter. Når jeg har lyst på sex er det dessuten tilfredsstillelse som er det primære behovet, og en mann som vet nøyaktig hvordan jeg virker seksuelt sett, fra tenning til praksis, er det mest tilfredsstillende jeg kan tenke med å ha sex med når behovet er der. Jeg er mindre opptatt av spenning angående sex enn variasjon, selv om variasjon selvfølgelig bidrar til at dette ikke blir kjedelig. 

I perioder kan vi fremdeles være som kaniner. Plutselig er det spesiell høy tenning og nytelse, og så har vi en veldig aktiv periode, så svingningene gjennom livet er ikke nødvendigvis svinger nedover. Det er både og. Mye på det jevne, og så både perioder med mindre sex og perioder med mer sex. 

Nytelse og tilfredsstillelse blir for min del aldri kjedelig. Det er jo herlig! 😄

• Liker 3
Skrevet

1-2 ganger i uken her....alltid hatt lysten i orden selv med 2 barn :) K40. Husk at andre ting kan gjøres...må ikke ha samleie og alt....oral og onani er også en fin ting.

Anonymkode: 0e1e4...484

• Liker 1
Skrevet

Jeg er over 50 og han litt yngre. Vi har sex nesten hver dag når han er hjemme (borte halve uka) 

Vært sammen i 20 år 

Anonymkode: 48067...fc2

• Nyttig 1
Skrevet

Barn tar mye tid og energi. tidsklemma. Sex på toppen av alt stresset kan bli litt mye. 

Hvis dere har en stressfri hverdag, med god helse, lykkelige barn, god økonomi og fortsatt er glad i hverandre er det ingenting imot å ha sex når man får barn. 

Derfor noen får en ny vår når barna er større, klarer seg selv, ny kjæreste osv.. 

Livet som 50/50 pappa i 35årene er ganske heftig mye sex. 

Livet med voksne barn som 45+ er helt rått. 

Litt spennende å knulle nye damer hvert år, samme kjedelige 10år+ er ofte ingen sexpille. 

Anonymkode: b4cae...0b5

• Liker 2
Skrevet

Den skumleste fasen, er graviditet og småbarns tid. Mange foreldre går så opp i rollen, at de tror at forholdet kan settes på pause, og legger sin prestisje i å være mest mulig i tidsklemma. 

Ts; du er stressa nå, men hvis du mister lysten, så tenker du heller ikke på å savne lysten. Dobbelt ille. Det starter også ganske ofte med en mann som ikke tør, eller tenner på å ligge med deg som gravid. Du kan ikke gardere deg mot noe, men hvis du og partner er bevisst på at at parforholdet er grunnsteinen i familien A/S, så kan dere ligge dere gjennom livet. 

Anonymkode: eb3c6...450

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere som har vært med partner lenge, er over 35/40 år og lever det man typisk kaller et "stabilt samliv". Har dere fortsatt mye / nok sex i forhold til hva dere skulle ønske? Hvordan får dere tid til det med barn osv? Eller synker sexlysten etterhver uansett kanskje? Jeg blir 30 år snart, er i et stabilt forhold i på 4 året nå! Jeg syntes vi klarer oss bra altså, men plutselig blir jeg gravid, og "voksenlivet" tar fullstendig av!! Så plis, del litt erfaringer fra denne overgangen!

Hilsen småstressa 29åring, som egentlig ikke vet om hun trenger å være stressa eller ikke. 

Vært sammen i 28 år, kjenner meg heldigvis ikke igjen i dette 😊

Skrevet

Absolutt ikke. Kunne hatt sex hver dag, men min kone er sjeldent interessert. Har hatt tøff trening, får ikke sove etter sex, ikke lyst i dag, vi tar det i morra tidlig osv. Det er også et problem at en hver kroppslig tilnærming tolkes om at nå skal det være vaginal sex, noen ganger ønsker man bare å være intim, men det vil hun ikke høre på. Til slutt blir man lei av å bli avvist og slutter å forsøke.

Anonymkode: abf36...404

• Hjerte 2
Skrevet

Nei. I perioder med lite overskudd er faktisk sex noe vi prioriterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...